Voeden op verzoek tijdens slaapjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door madelein, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Even weer een bv vraagje.
    Ik voed op verzoek, waarbij dl de borst krijgt bij sabbelen, happen, en zoeken, ook al slaapt ze nog licht. Ze is pas 2 weken oud en slaapt dus nog heel veel. Ze wordt eigenlijk nooit echt wakker voor een voeding, en gaat ook niet huilen. Als ik daar op zou moeten wachten krijgt ze te weinig binnen. Ik voed nu elke 2-3 uur, soms elk uur.
    Nu vraag ik me af wanneer anderen aanleggen. Wacht je tot de baby echt wakker is? Of gewoon aanleggen bij sabbelen etc?

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Huilen is pas een laat signaal van honger, daarvoor heb je subtieleren dingen als sabbelen. Als jij al vroeg kan zien dat ze honger heeft/begint te krijgen en je bent het huilen voor, helemaal prima toch? Mijne was weinig subtiel en zeer snel met zwaar geschut inzetten haha. Maar het verzoek hoeft echt niet huilen te zijn, aanlegt en ze gaat effectief drinken, helemaal prima!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat is idd fijn. Wat ik me afvraag is of ik dr niet beter af en toe wat langer kan laten liggen? Ik haal dr nu best vaak uit dr slaap en weet niet goed of dat wel de bedoeling is.

Deel Deze Pagina