spataderen en net zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door oxbow, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij mijn derde zwangerschap heb ik heel erg veel last van spataderen gehad, zowel op mijn binnenste en buitenste schaamlippen :) als op mijn benen.
    Ik zou ze weg kunnen halen als we zeker wisten dat er geen kindjes meer zouden komen.

Ik ben nu dus net zwanger van nummer 4 (4 weken en 6 dagen) en heb dus last van de spataderen op mijn benen.
    Ze doen echt zeer en het wordt dagelijks erger.
    Ik heb al een verwijzing voor de het aanmeten van een steunpanty, maar wat kan ik nog meer doen.

Ik heb ook een beroep waarin ik alleen maar sta en til (werk in de zorg en werk met voornamelijk zwaar demente mensen) en weet dat ik daardoor de vorige zwangerschap met heel veel pijn gelopen heb en 's avonds niet meer e lang op mijn benen kon staan van de pijn.
    Ik ben bang dat het nu weer die kant op gaan, zijn er dingen die ik kan doen om dit te verminderen.

Ook heb ik bekkenklachten gehad is de kans groot dat ik die nu weer krijg?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Elke zwangerschap is weer een stukje zwaarder voor je lijf, De kans dat je nu meer last hebt/krijgt van je spataderen of je bekken is groot.
    Wat ik in de praktijk zie is dat speciale spatader massage goed werkt. Informeer bij je verloskundige of bij je huisarts.
    Steunkousen is ook zeker een aanrader! Meer kan je helaas niet doen...vervelend hoor!

Imke

Deel Deze Pagina