Gekolfde bv bewaren in vriezer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door muis1978, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis1978

muis1978 Lid

5 jun 2008
    24
    0
    0
    Hallo!

Even een vraagje: ik geef sinds 2 weken bv en dat gaat gelukkig prima! Nou wil ik graag binnenkort wat bv afkolven en invriezen zodat ik wat mobieler ben en mijn vriend dan ook eens een flesje kan geven. Nou vroeg ik me af of iemand tips heeft hoe ik de bv t beste in de vriezer kan bewaren, zijn daar bakjes/zakjes voor te koop?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    ik deed het in ijsklontzakjes... (ah beviel me het beste)

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik gebruikte altijd de bakjes van Avent (passen ook onder Avent kolven en je kunt er direct een speen opzetten) want vond de ijsblokzakjes zo'n gepiel. je kunt ook gewoon goedkope diepvriesbakjes bij de blokker ofzo kopen maar dan moet je wel melk overgieten in flesjes.

4. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Hier ook ijsklontjeszakjes. Let er wel op dat als je ze koopt, je wel degene koopt die je moet dichtknopen, en niet degene die je 'open' moet wegleggen, dan zit heel je vriezer onder de mm.

5. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hier ook diepvrieszakjes. Ondertussen een hele vriezer vol, ik denk wel een liter of 5 hihi. Als ik het in bakjes zou doen past het niet eens in de vriezer zo'n hoeveelheid...

nu wordt de voorraad niet meer groter, maar slinkt ook niet...

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik gebruik een medelakolf, dus bewaar het meestal in de medelaflesjes. Af en toe doe ik het in een ijsklontjesbakje en daarna bewaar ik het bevroren als losse klontjes in een diepvrieszakje. Wat ik niet zo handig vind van ijsklontjeszakjes is dat de klontjes daarvan te groot zijn om te ontdooien in mijn Avent- of Difraxflessen, de hals van mijn flessen is daar te smal voor.

7. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik ook de ijsklontjeszakjes van AH, maar ik maak ze dicht met een wasknijper. Ze hebben onder aan het zakje een randje, waar je makkelijk met een marker de hoeveelheid en de datum op kunt zetten.
    Ik gebruik ook Difrax flessen, maar dan de brede wanneer ik er ijsblokjes in wil doen. Dan zet ik hem met de speen erop ondersteboven in een glas. De onderkant schroef ik er af en dan doe ik de blokjes erin. Sommige blokjes snij ik met een aardappelschilmesje in tweeën en dan past het er precies in: 180 cc.

Bij de Thuiszorgwinkel heb je ook goedkope flesjes die je aan de Medela kolf kunt schroeven en die kun je ook met melk erin invriezen.

Kwestie van uitproberen wat voor jou het makkelijkste werkt.

Succes!

8. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik vond de ijsblokzakjes maar niets.... wordt zo kleverig als je een paar blokjes eruit wil halen enzo.... nee, geef mij maar de Avent VIA bekers.. ideaal!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb een hele berg met van die 'goedkope' eigenmerk flesjes van 125ml van bijv etos/kruidvat gekocht en daarin dan steeds ong 90ml melk gedaan om in te vriezen. Ik kon ze uit de vriezer halen en zo in de koelkast zetten om te ontdooien, daarna overkiepen in de 'drinkfles' en klaar. Ideaal vond ik.
    Zulk soort flesjes:

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik gebruik siliconen ijsblokbakjes. Na een nachtje in de vriezer druk ik de blokjes er heel makkelijk uit en doe die in een zakje en daar schrijf ik de datum op. Eén blokje is bij mij ongeveer 10 cc, dus dat meet ook makkelijk af.

11. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Avent Via bekers: ideaal! Ik gebruik ze voor heel veel dingen (eten meenemen voor onderweg).

Deel Deze Pagina