Hi iedereen! Ik ben nieuw hier en een mama van 3 kleintjes. 4 weken kwam ik erachter dat ik weer zwanger was, ondanks anticonceptie. Helaas door meerdere redenen de zwangerschap moeten afbreken door middel van een zuigcurretage. Dit is morgen 3 weken geleden en gebeurd met een zwangerschap van 7 weken. Vandaag getest en ik had direct een positieve zwangerschapstest. Het waren direct 2 volle donkere lijnen. Ik ben hier erg van geschrokken. Zijn er mama's die hier ervaring mee hebben? Dat er iets achter blijft is een kans van 1%, maar toch... Liefs
Hcg kan nog wel tot 6 weken aanwezig zijn dus ik zou over een week weer testen. En anders controle echo aanvragen of er geen rest is achtergebleven.
Hi! Thanks voor je reactie. Waarom laten ze je dan na 3 weken weer een test doen? en is het ook normaal dat het echt direct een volle streep wordt? Zou het niet lichter moeten worden?
Geen idee. Hier dat advies nooit gehad. Wel een controle echo gehad juist. Dat zegt veel meer dan een zwangerschapstest in deze.
Ik heb nooit een test hoeven te doen, maar kreeg na miskramen te horen dat het wel 6 weken kan duren voordat je hcg onder de 5 komt (ik moest 2x bloedprikken na operatie). Bij een hcg van 300, knalt de test ook nog steeds zo. Terwijl de startwaarde 3 week geleden misschien wel 20000 was. Dan is t alsnog gedaald maar de test laat t niet zien. Ik zou de kliniek bellen voor advies.
Ga ik zeker doen morgen! Ze zijn alleen nu dicht en zit er al de hele dag mee in mijn hoofd, dus vandaar dat ik alvast wat rondvraag maar ik wist dit echt niet. Heel erg bedankt!!