nachtmerries/ dromen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door anoniem1405, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem1405

anoniem1405 Bekend lid

28 jul 2007
    705
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 25 maanden en slaapt nog steeds bijna nooit de nacht door. We zijn meerdere keren naar de huisarts geweest en die kijkt steeds alleen naar de bekende lichamelijke klachten zoals: "oorpijn, keelpijn, hoesten", maar daar heeft hij nu gelukkig geen last meer van.

Afgelopen nacht is hij 3 keer wakker geworden. hij huilt... roept soms "nee, nee neeeee" of roept om "Opa of Oma" en valt na zo'n 5 minuten weer in slaap. Het lijkt erg op nachtmerries en dromen.

Zijn er moeders die hier ervaringen mee hebben en enige idee wanneer dit minder wordt? Ik heb alle tips van de rituelen al gelezen en uitgevoerd. we nemen de dag door samen, we hebben een ritueel, we gaan alleen even troosten als het langer dan een paar minuten duurt, praten bijna niet en mag niet spelen. nemen hem niet in ons bed, bla bla bla, maar niets helpt. We zijn gebroken, mijn vriend en ik, en we weten echt niet meer wat we er aan kunnen doen.

Al ruim 2 jaar zijn we vrijwel iedere nacht wakker... kun je het je indenken. Het gekke is dat hij overdag nooit wakker wordt van dromen tijdens zijn middagslaapje. misschien bang in het donker ofzo, maar bedlampjes geven niet veel licht en een gewone lamp vind ik veel te gevaarlijk om te laten branden.

help...

Groet,
    Simone

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

pffffff vind dit een erg lastige omdat je kleintje duidelijk wakker word vanwege de droom dus hij kan er ook niets aan doen,

je zou kunnen proberen om zo een kinderlampje te kopen meestal in de vorm van een beer dan moeten ze op de buik drukken en dat geeft licht maar weet niet of hij dat al kan zelf

wat ik je ook wil aanraden is om voor het slapen gaan geen drukke spelletjes te doen en geen televisie aan dus totale rust voor het slapen je heb best kans dat de indrukken die hij krijgt voor het slapen gaan hem nachtmerries geven probeer een rustig ritme aan te gaan dus rustig zitten bij mama en papa boekje lezen in bad pyama aan nog even knuffelen en daarbij zo min mogenlijk indrukken van buitenaf (tv. radio, enz enz)

succes groetjes nathalie ;)

3. anoniem1405

anoniem1405 Bekend lid

28 jul 2007
    705
    0
    0
    dank je wel, ik ben echt blij met elk antwoord.
    Basje was vannacht 6 of 7 keer overstuur. gelukkig heb ik een flexibele baan dus ben even langer blijven liggen, maar het breekt ons echt op. Ik ben ook in verwachting van de 2e dus ik hoop toch zo dat het minder gaat worden. We hebben inderdaad wel altijd nog de TV aan 's avonds, maar meer omdat hij er toch niet zo om geeft en lekker puzzelt enzo. We gaan het proberen, is ook wel lekker voor ons drieen om even rust te hebben voordat mannetje gaat slapen!

Nogmaals bedankt!
    Liefs,
    Simone

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Jeetje, lastig hoor. Twee jaar lang slapeloze nachten is wel erg lang, dat zou mij ook enorm opbreken.
    Ik heb wel vaker gelezen over slaapklinieken. Mensen (of kinderen) kunnen daar een nacht slapen en dan worden ze geobserveerd om te zien wat er aan de hand is en welke behandelmethode het beste is. Ik denk dat ik zoiets zou proberen aangezien je alle trucjes nu zo'n beetje wel geprobeerd hebt. Lijkt mij een fijn idee dat iemand ernaar kijkt die er echt verstand van heeft!

5. anoniem1405

anoniem1405 Bekend lid

28 jul 2007
    705
    0
    0
    oh das ook een oede tip, harstikke bedankt. wie weet gaan we daar nog eens naar toe! Liefs, Simone

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

wij zijn naar een vrouw geweest die iets doet met massage en aura enzo. beetje vaag, maar het had echt goed effect. nu masseren we elke avond haar voetjes, en 'strijken we haar af' . misschien kan je zoiets eens proberen?

Deel Deze Pagina