rugpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mrs Hair, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dag dames,

Ik heb een vraagje. Ben morgen 6 weken zwanger, en heb sinds een paar dagen zo'n last van lage rugpijn. Ik heb een zittend beroep, en kan bijna geen comfortabele houding vinden... Komt dit door de zwangerschap? Zou er wat aan te doen zijn, moet ik er wat aan laten doen?

Groetjes,
    Mrs Hair

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mrs Hair,

waarschijnlijk komt het doordat je lichaam ineens te maken krijgt met de zwangerschapshormonen waarbij je dit op bepaalde plekken erger kunt voelen. De een heeft dit erger en eerder dan de ander. Als je rug bv. al een zwakke plek is, zal dit tijdens de zwangerschap een punt van aandacht zijn. Het kan zijn dat zodra je lichaam een beetje gewend is aan de hormonen, de klachten minder worden, maar het kan ook zijn dat het problemen blijft geven, dan zou ik toch wel op tijd een fysio bellen. Dat kan al vroeg hoor, wanneer je denkt dat je je werkzaamheden niet naar behoren meer kunt uitvoeren bv. Probeer i.i.g. geval komende weken je sociale dingen te beperken en op tijd rust te nemen. Als je het in het begin serieus neemt, dan kan dat schelen verderop in je zwangerschap.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina