Mri

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonzon, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Hallo Dames,
    Ik heb een vraagje en wie weet heeft een van jullie hier ervaring mee.

Ik ben sinds kort samen met mijn vriend aan het proberen om zwanger te worden. Nu is er het volgende. Ik heb waarschijnlijk reuma, en om dit vast te stellen krijg ik maandag een MRI scan (ik wist van te voren niet dat dit ook een van de opties was, ik heb al bloedonderzoeken etc gehad).
    Nu ben ik natuurlijk aan het proberen om zwanger te worden en ik heb begrepen dat je beter niet een scan kan krijgen als je zwanger bent.
    AS maandag ben ik op 7 dagen na mijn eisprong (ongeveer) dus te vroeg om te testen of ik zwanger ben of niet..

Nu ben ik al best lang bezig met de onderzoeken en werd ik vandaag gebeld of er een MRI scan gemaakt mocht worden..
    Stel ik zeg de afspraak af en ik blijk helemaal niet zwanger dan dan baal ik natuurlijk omdat ik het makkelijk had kunnen doen..
    Maar aan de andere kant; als ik het wel doe en ik blijk zwanger dan baal ik ook als een stekker omdat ik bang ben dat ik misschien iets beschadigd heb als jullie begrijpen wat ik bedoel..

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen in mijn plaats..:);)

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Is er geen mogelijkheid de mri een week uit te stellen? Ik zou anders denk ik een bloedtest aanvragen alvorens je de mri krijgt.. de bloedtest is veel gevoeliger en kan misschien op 7dpo al positief zijn, zo niet, zou ik denk toch voor de mri gaan.. anders doe je het niet, schuif je hem verder, en als je ongi wordt zit je straks met hetzelfde :)

3. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Helemaal mee eens!!:)

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Sluit ik me ook bij aan.........misschien wel een idee om het aan te kaarten in ziekenhuis?

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik zou het ook even overleggen, hoe en wat het ziekenhuis er van zegt.

6. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Goed idee! Daar had ik nog niet eens aan gedacht, de afspraak een week verzetten, haha :D Zo zie je, maar goed dat ik het even gevraagd heb ;)
    Ik ga morgen even bellen en vragen naar de mogelijkheden, ze hebben er vast al vaker mee te maken gehad.
    Bedankt!!!

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Haha soms is de oplossing zo simpel ;):D succes! en hopelijk een positieve scan, of moet je dan juist negatief zeggen? :( je weet wat ik bedoel :)

8. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Haha bedankt! Ik weet inderdaad wat je bedoelt ;):D

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb het zelfde gehad en heb toen idd mijn afspraak vlak na mijn nod gezet zodat ik kon testen of ik wel of niet zwanger was. :) succes!

10. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Doordat ik een prolactinoom heb zal ik later tijdens een eventuele zwangerschap misschien we een mri moeten om de tumor in de gaten te houden! Dat zouden ze niet doen als dit gevaarlijk zou zijn lijkt me...
    Volgens mij moeten ze het alleen van te voren weten. Succes ermee!

Deel Deze Pagina