33 weken hoeveel harde buiken hebben jullie???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeannet 123, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Vandaag ben ik 33 weken zwanger maar vanaf 16 weken heb ik al last van harde buiken...
    De laatste weken heb ik er zo ie zo 20 per dag de ene dag meer en soms minder...
    De laatste 2 weken trekken de harde buiken door naar onderen en zijn ze licht pijnlijk....
    Ons kindje is al een stukje ingedaald dus misschien dat het daardoor wat pijnlijkere harde buiken zijn...

Ik ben benieuwd hoeveel harde buiken jullie hebben rond deze periode in de zwangerschap!

2. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Hey hey,

Nu 34.5 week zwanger en heb er ook zo'n minstens 20 op een dag, waarvan ongeveer de helft pijnlijk is...
    dacht dat het "normaal" was (hoewel nooit zo gehad bij de eerste), maar de verloskundige vond dat toch niet zo heel prettig om te horen. Moet ook bellen als het echt pijn doet.

Hier ook sinds 2 weken dat ik steken onderin heb (echt IN m'n je-weet-wel)... maar dit zijn echt indalingssteken/weeën/whatever werd mij verteld. Kan behoorlijk pijn doen :(

Ben het ook flink beu ;)

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Eigenlijk nog nooit gehad volgens mij, of ik moet ze niet herkennen? Wordt het niet wat minder bij je als je lekker rustig aan doet?

4. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik ben nu nog geen 33 weken, maar bij vorige zwangerschap had ik ze ook vanaf week 17 ongeveer. Meer dan 6 per uur, dag en nacht (pijnlijk ook). Onze kleine is ook te vroeg geboren. Dus als je je zorgen maakt, of het voelt gewoon niet goed: altijd bellen!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik dacht dus dat ik gezegend was zonder harde buiken, maar heb nu, ondanks mn vakantie, vanaf een week of 2 wel af en toe harde buiken. 20 per dag klinkt mij ook als veel, denk dat ik misschien hooguit aan de 10x kom. Ook meer last van menstruatiekrampen. Kan me dit van mn eerste zwangerschap rondom dit termijn ook wel herinneren. ik denk dat het misschien van het indalen komt? Ook wordt je kindje steeds groter en krijgt het minder ruimte dus neem aan dat de baarmoeder hierdoor ook heftiger geprikkeld wordt!

6. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Als ik het rustiger aan doe zijn ze wel wat minder maar niet echt veel minder echt rustig aan doen is wel lastig met een drukke zoon van 3 hahha. Volgens de verloskundige hoort het ook een beetje bij mijn zwangerschap??? Want bij de eerste had ik hier ook veel last van.... Die is geboren met 38+6
    Het is bij deze zwangerschap wel zo dat er bij de 20 weken echo is ondenkt dat ik 2 vaten in de navelstreng heb maar veder zijn er geen afwijkingen geconstateerd gelukkig!!
    En bij 30 weken lag ze goed op groei schema....

Ik vind het alleen zo moeilijk waar ligt de grens van pijnlijk.....

7. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Tot nu toe nog geen enkele harde buik gehad.

Deel Deze Pagina