zwangerschap en wintersport

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cikke, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cikke

    Cikke Nieuw lid

    4 okt 2006
    3
    0
    0
    Hoi,

    Wij hebben besloten er voor te gaan! Deze week wil ik naar de drogist voor foliumzuur en als ik dit 4 weken heb geslikt gaan we proberen om zwanger te worden.

    Op dit moment zijn vrienden van ons bezig om een wintersportvakantie te boeken. We weten alleen niet zo goed wat we moeten doen. Eigenlijk zouden we heel graag meewillen! Alleen wat als ik dan zwanger ben? Waarschijnlijk gaan ze in januari ik zou dan max 4 maanden zwanger kunnen zijn. Het kan natuurlijk heel goed dat het dan nog helemaal niet raak is.

    Heeft er iemand ervaring met een zwangere vrouw op wintersport?

    Graag hoor ik jullie reacties,
     
  2. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik zelf ben ook mega fanatieke wintersportster en inmiddels in ronde 5 voor een beeb.
    Als ik zwanger ben ga ik gewoon mee op vakantie. Of ik dan wel of niet kan skien bepaal ik op de dag zelf wel. Vooralsnog is het gewoon mogelijk maar stel dat ik zwanger zou zijn kijk ik gewoon hoe het op dat moment gaat.
    Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je skiniveau ofdat het verstandig is of niet.
    Buiten het skien zijn er vaak meer leuke dingen te doen. Lekker op terrasjes zitten, dorpje verkennen, wandelen, etc.
    En het belangrijkste.... het is vakantie! Gewoon lekker genieten dus.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou sowieso niet zelf gaan skieen als je zwanger bent, maar dat moet iedereen voor zich weten. Hoe goed je ook kan skieen, er zijn altijd malloten op de piste die niet kunnen skieen en je zo een eind mee kunnen nemen. Heb ik een keer gehad toen ik 16 was, kon goed skieen, maar ben wel zo'n 100 meter door een onervaren skieer meegenomen. Dat is niet leuk, zeker niet (en gevaarlijk) als je zwanger bent.

    Verder moet je ook rekening houden met de hoogte, hoe hoger je komt, hoe minder zuurstof in de lucht en dat kan schadelijk zijn voor je baby. Ik weet niet wat de grens is, misschien weet iemand dat wel hier en anders even een verloskundige bellen.

    En anders een goede annuleringsverzekering. Dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.

    groetjes,
    Snoopy
     
  4. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Niet hoger dan 1800 - 2000 meter.
    Maar zoals ik al zei het ligt er ook helemaal aan hoe je je voelt en wat je op dat moment wilt doen.
    Je kunt in de meeste wintersportgebieden ook heerlijk wandelen en plaatsjes bezoeken.
    Met een goed boek op een terras is ook heerlijk!
     
  5. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik ken je dilemma, ben een fanatieke wintersporter. Dit jeer gaan we niet, zouden in december gaan maar zit dan 6 weken voor de uitgerekende datum.

    Persoonlijk zou ik zwanger nooit op de latten gaan staan, maar wel gezellig meegaan. Dit komt denk ik doordat ik vorig jaar net zwanger was en ben wezen skieen, en toen een miskraam heb gehad. (weet dat het er niets mee te maken hoeft te hebben, maar doe het nooit meer)

    Mijn zusje is echter 2 keer wezen skieen met 3 en 4 maanden zwangerschap, en die zijn prima verlopen. Alleen misselijk en moe boven op de berg. Op inetrnet e.d lees je dat grote hoogte niet goed is en op de meeste site's zeggen ze rustig aan doen en vanaf 6 maanden niet meer.
     
  6. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik zou een vakantie er eerlijk gezegd niet voor laten...misschien ben je dan helemaal nog niet zwanger en mis je wel een vakantie. Als je wel zwanger zou zijn, dan kan je per dag aankijken hoe je je voelt.....
     
  7. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Weet je al waar je heen gaat op vakantie? Misschien kunnen we je nog wat tips geven (mbt bezienswaardigheden ofzo)
     
  8. Zonnebloem

    Zonnebloem Actief lid

    28 jul 2007
    405
    0
    0
     

Deel Deze Pagina