nu meer dan 7 maand zwanger, wisselen van zorgverzekering, kraampakket nog aanvragen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tord, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Als je nu meer dan 7 maanden zwanger bent en je wisselt van zorgverzekeraar, kun je dan op 1 januari alsnog het kraampakket aanvragen?

Bedankt!

2. Dana

Dana Niet meer actief

dat kan wel want je hebt het op tijd aangevraagd bij je huidige zorgverzekeraar en de nieuwe neemt automatisch al je gegevens over en dus ook je zwangerschapsgegevens etc.

ik weet dit toevallig omdat ik ook overstap en net alles had aangevraagd (kraamzorg en kraampakket) en in mijn geval is het zo dat de nieuwe zorgverzekeraar dit overneemt, ik bel in januari voor de zekerheid nog wel een keer maar dat hoeft niet zeiden ze. (ik doe het toch omdat het ook fout kan gaan)

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Oke, maar ik heb het kraampakket niet aangevraagd bij mijn huidige verzekering omdat die het niet vergoed. Dan krijg ik het dus ook niet bij mijn nieuwe verzekering, ook al zit het dan wel in mijn nieuwe pakket?

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan. Gelijk in het nieuwe jaar ff bellen om aan te vragen. Ik had hem toen dezelfde week nog in huis.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Fijn, bedankt!

6. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dan wel bij dezelfde gebleven, maar mijn pakket uitgebreid. Ik kon het gelijk aanvragen. Misschien dat je het nu ook al kan aanvragen?

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik was op 4 maart uitgerekend en had ook per 1 januari m'n pakket verhoogd en gelijk op 4 januari kraampakket aangevraagd en kreeg hem ook nog gewoon.

Deel Deze Pagina