hai hai meiden ik had gisteren al gepost maar het zit me gewoon niet lekker. ik heb een te hoge bloeddruk een spoortje eiwit in de urine ik hou vochtvast en af toe zie ik sterretjes is dit zwangerschap vergiftiging weet iemand dit die dat ook toevallig gehad heeft ik maak me zorgen en het voelt niet goed gewoon kan iemand mijn helpen aub
Een vriendin van mij heeft dit ook gehad in het einde van de zwangerschap. Zou er wel even mee naar de huisarts gaan, want het kan wel zo zijn....
hou je vocht vast in je gezicht? dat schijnt een specifiek symptoom te zijn, dus in je enkels zou normaal zijn.
Hallo, Bij mij is het idd een lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging....heb ook eiwit in de urine (spoortje) bloeddruk was laatst 140/95 maar heb ook wel eens 140/100 gehad, ik hou ook echt super veel vocht vast en ben vaak misselijk hoofdpijn..... ook is mijn placenta al aan het kalken en ben ik al best veel vruchtwater kwijt.... Ik moet nu 12 april terug komen bij de gyn en als de bloeddruk dan gestegen is wordt ik opgenomen. Jij ook veel succes
heb een gyn en ik moert dinsdag terug en gaan ze weer kijken maar joh dinsdag dat vind ik lang wachten als je vorig jaar een kindje verloren hebt ben gewoon bang echt bang me handen slapen de hele dag van het vocht hij de gyn zelf zij alk dat ik een dikke kop had gekregen en dat ik vochtvasthoud bloeddruk was 145/92 en er zat een spoortje eiwit in de urine dat zeg ttpch wat of niet dan zijn we in het ziekenhuis of nie tvraag ik me af! echt !
Bellen naar het ziekenhuis en je niet laten afschepen! Je symptomen komen volgens mij wel overeen met zwangerschapsvergiftiging. Sterretjes zien heeft ook te maken met hoge bloeddruk. Het ziekenhuis heeft het beste met je voor en toen je daar de laatste keer was zal er nog geen reden voor bezorgdheid zijn geweest, maar ik weet van een collega dat het heel snel kan omslaan. Succes! Grts Neeke
Hai, Dinsdag duurt idd nog lang. Ik zou als ik jou was zeker ff de gyn of ha bellen. De symptomen lijken er wel op. Mocht het dit nou niet zijn ben je iig wel gerust gesteld. Denk dat ze je liever een keer voor niks laten komen dan te laat. succes liefs Chantal
hai meiden ik heb gebeld en wat denk je pfff gewoon volgende week afwachten er kan veder niks gebeuren pfff wat moet ik hier mee nou we wachte nmaar af mocht er wat gebeuren zweer i kze wel dat er geen mapje meer ligt kom nou ik wil niet nog een keer me kind verliezen !
hai meiden ik heb gebeld en wat denk je pfff gewoon volgende week afwachten er kan veder niks gebeuren pfff wat moet ik hier mee nou we wachte nmaar af mocht er wat gebeuren zweer i kze wel dat er geen mapje meer ligt kom nou ik wil niet nog een keer me kind verliezen !
Lekker is dat! je een week in onzekerheid laten zitten. ik heb ff wat opgezocht op internet: Verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging en het HELLP-syndroom De meest voorkomende klachten bij zwangerschapsvergiftiging en HELLP syndroom zijn: hoofdpijn, misselijkheid en braken; pijn in de bovenbuik, bovenrug en schouderbladen; vermoeidheid en grieperig gevoel; wazig of vlekjes zien; tintelingen in de vingers; minder plassen en/of donkere urine; vocht vasthouden in voeten, handen en gezicht. Verder voelt u de baby minder bewegen. Dit komt door zuurstofgebrek. Zou het wel ff in de gaten houden en als je denkt dat het erger wordt zou ik gewoon nog een keer bellen. En anders via je ha als hij het noodzakelijk vind verwijst hij je zeker door.
Dat vind ik wel raar hoor dat ze je gewoon laten afwachten! Ik weet nu niet of het verschil uitmaakt doordat ik in België woon maar hier zijn ze vlug om u dubbel te onderzoeken en in de gaten te houden! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook vergiftiging gehad en ook eerst gemerkt door hoge bloeddruk, vocht vasthouden, sterretjes zien, eiwit in urine enz... Ze hebben mij onmiddellijk naar ziekenhuis laten komen en ben daar een paar dagen voor observatie moeten blijven! Daarna ben ik terug naar huis mogen gaan maar binnen twee weekjes lag ik alweer het ziekenhuis in doordat alles erger werdt! Uiteindelijk ben ik bijna in een coma geraakt maar doordat ik in het ziekenhuis lag hadden ze het vlug door!
ja klopt wel he tintele handen vochtvasthouden pijn in de onderrug minder plassen vermoeitheid hoge bloeddruk sterretjes zien nou pfff zeker lekker verhaal ze zei ja maar er kan niks geberuen moet er oo nog bij komen wat een k.t zeg! nou afwachten duss lekker verhaal hoor!
ja meis ziekenhuizen ze zijn er om te helpen maar als ze even niks kujnnen doen zijn ze blijer de slagers in degaten houden meis en anders ga je gewoon naar de eerste hulp dan moeten ze wel!
Hoi Jeannet, Die symptomen had ik ook.. maar het bleek geen vergiftiging te zijn gelukkig.... Maar mijn verloskundige had me wel eerst doorgestuurd naar het ziekenhuis om daar mijn urine en bloed te onderzoeken. Je kunt namelijk heel makkelijk eiwit in je urine hebben door bijv afscheiding.... ALs ze via zo'n staafje controleren.... En in 't ziekenhuis kijken ze naar andere waardes.... Succes!
Vraag aan je gyn. of je anders 24 uurs urine mag sparen, uit dit urine onderzoek kunnen ze nl. met zekerheid zeggen of je eiwit in de urine hebt. Ook kun je vragen of ze een bloedonderzoek willen doen, omdat je je erg druk maakt en gezien je verleden kunnen ze hier best rekening mee houden. Ik ben iig 2 keer opgenomen geweest in deze zwangerschap met dezelfde symptomen, maar ik heb tijdens mn vorige zw. schap dan ook het Hellp syndroom gehad dus zijn ze extra voorzichtig.
Niks afwachten meid! Gewoon bellen naar t ziekenhuis of ha post, Je klachten neerleggen en eisen dat je ffkes langs mag komen. Ik las dat je typte *niet nog een keer een kindje te willen verliezen* dus ga ik ervan uit dat je al eerder een kindje hebt verloren. Gelijk hierover vedrtellen en dat je in dermate angst zit, ze mogen het gewoonweg niet weigeren je uit de angst te halen! Oeh wat kunnen de medici toch simpel handelen! Wat is t nou verdomme voor een moeite of je even na te kijken met als gevolg dat jij straks weer gerust gesteld bent! Ik blijf t maar roepen...we zijn zoveel meer ziektekosten gaan betalen maar de zorg is erg achteruit gegaan!