Mijn dametje van net 3 is sinds een klein halfjaar zindelijk overdag. Dit gaat goed, soms is ze te laat en heeft ze een drupje in haar broek maar verder geen echte ongelukken. Hoe hebben jullie het snachts zinde lijk maken aangepakt? Ik zeg nu tegen haar dat ze me 's nachts mag roepen als ze moet plassen maar dan antwoord ze heel wijs: nee mama ik plas liever in mijn luier in de nacht. Hahaha. Om 22 uur laten plassen? Of luier gewoon uitlaten op een gegeven moment en tijdelijk zeiltje om matras? Of wachten tot ze zelf eraan toe is? Benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt.
Hier gewoon gewacht tot ze er zelf aan toe waren. Dochter was 3, oudste zoon 7 (toen wel regelmatig eerder geprobeerd) en jongste zoon 5.
Hier ging het eigenlijk vanzelf. Ze was net voor haar 3e verjaardag overdag zindelijk, en even later had ze een paar nachten een droge luier dus toen een zeiltje om het matras gedaan en de luier gewoon af gelaten. Is altijd goed gegaan. Dus ik zou het gewoon afwachten, komt vast goed!
Ik maakte ze niet zindelijk, dat werden ze vanzelf. Zoon is de laatste en bij hem was het vrijwel meteen dag- en nacht zindelijk. Maar in eerste instantie kreeg hij wel nog een luier om 's nachts. En toen die steeds droog bleef hebben we hem afgelaten.
Hier net zo. Zeker ‘s nachts lukt ‘zindelijk maken’ volgens mij niet, daar moeten ze aan toe zijn. De oudste was de eerste dag dat ze overdag geen luier droeg (toen was ze meteen zindelijk) van mening dat ze ook ‘s nachts geen luier meer nodig had. Ze bleek gelijk te hebben. Bij de jongste zat er wel iets van tijd tussen en merkte ik dat ze er aan toe was doordat haar luiers ‘s nachts droog bleven.
Bij zoon na zijn 6e verjaardag gestart met plaswekker. Hij was af en toe uit zichzelf droog. Maar met broekje van plaswekker ging het vrijwel gelijk goed, geloof dat ding 2x afgegaan is waarvan 1x snachts , andere keer sochtends en sindsdien alle nachten droog. Dochter 3 jaar is meer dan de helft van de week al droog met luier om snachts. Ik verwacht dat zij eerder helemaal droog is dan zoon.
Bij m’n zoon merkte ik op een gegeven moment dat hij echt pas na het wakker worden plaste. Hij werd wakker, plaste en kwam naar ons toe omdat hij wakker was. De luier was nog warm. Vanaf toen de luier uit gelaten en hem sochtends zodra ik hem hoorde direct naar de wc gestuurd. Hij was toen 2,5 jaar. Mn dochter heeft haar hele leven al weinig geplast snachts. Met 6 maand werd ze al regelmatig met een droge luier wakker om daarna op de pot te plassen. Met 2 jaar heeft ze een periode juist wel weer geplast snachts maar ze was nog geen 2,5 jaar toen ze vrijwel alle ochtenden droog was. En toen dus ook luier af gelaten. Niks getraind dus.
Hier gaf dochter het zelf aan dat ze 's nachts zonder luier wilde. Toen was ze 3j10m. Ging in 1x goed. Was met 2j6m overdag zindelijk. Ik heb dr nooit wakker gemaakt 's avonds, dan is een kind als dat nodig is dus gewoon nog niet zindelijk.
Volgens de verpleegkundige op de plaspoli waar ik met zoon kwam in december kun je dat niet leren. Mijn derde is nu ruim 6, we hebben wel eens geprobeerd om eerst zijn onderbroek aan te doen en daarover de luier. Hij werd niet wakker helaas als hij moest plassen, dus zijn onderbroek ook steeds nat. Dus nu laten we het gaan. Flinke zoektocht naar passende luiers, hij lekt nog vaak door. Terwijl hij netjes naar de wc gaat in de avond en na het avondeten niet meer drinkt.
Ik heb gelezen dat er een soort hormoon aangemaakt moet worden om je wakker te maken als je moet plassen. Bij sommigen gebeurt dit al vroeg, bij anderen pas laat (tot 8 jaar wordt nog als normaal gezien volgens mij). Als je "zin" hebt, kun je rond 12 uur 's nachts je kindje (half-slapend) op het potje zetten en dan kan het zijn dat je de rest van de nacht geluk hebt. Wij wachten zelf rustig af, onze zoon is al een jaar dagzindelijk maar is 's nachts nog een supersoaker
Niet. Op een gegeven moment blijft de luier droog en plassen ze ‘s ochtends op de wc. Dat is voor mij het moment om hem af te laten. Toevallig 3 van de 4 gelijk met dagzindelijk zijn, maar 1 dus niet en dat is ook heel normaal.
Hier na 2 dagen overdag zindelijk geen luier snachts meer aan gedaan nu in een halfjaar op 1 hand te tellen hoeveel. Plasjes er waren in bed. Gewoon proberen mischien gaat ze vanzelf eruit als een onderbroek aan heeft en een potje naast haar bed?
Bedankt voor jullie ervaringen! Ik ga het eerst maar even afwachten, nu zit de luier smorgens altijd nog flink vol
Hier inderdaad ook zoals al gezegd is wachten tot luier droog blijft. Bij dochter aantal maanden nadat ze overdag zindelijk was. Zoon is nu sinds een week overdag zindelijk en sinds een paar nachten ook droog in de ochtend maar omdat hij nog zo jong is geven we hem voorlopig nog wel een luiers s nachts. Wel eens gelezen dat anderen voordat ze gaan slapen kind wakker maken om te plassen maar dat leek me alleen maar veel gedoe.
Online kan je pampers maat 8 bestellen. Die gaan hier goed met onze dochter van 4 (22+kg) Altijd gehannes met haar bovenbenen voor een goede pasvorm. Huggies was mn alternatief maar ze plast nog te veel en dat slaat gewoon door. Wel balen want ze vond ze wel heeeeel erg mooi.
Je kan nachtzindelijkheid inderdaad niet echt aanleren. Hier de mazzel dat het bij beide kinderen redelijk snel kwam nadat ze op de dag zindelijk waren. Beide kinderen waren met 2 jaar en 8 maanden op de dag zindelijk en zo'n 3-4 maanden later ook in de nacht. Hier bleef op een gegeven moment de luier droog en toen dat een paar dagen zo was luier afgelaten. Oudste wilde na een ongelukje weer even terug naar de luier. Toen een maandje gewacht weer en hem vertrouwd een luier om gedaan en de keer daarna ging het wel goed.
Thnx! we hebben meestal Kruidvat maat 8, luierbroekjes, die gaan 5 van de 7 keer goed, 2 van de 7 nachten lekt hij wel door. Maar pas kwam ik bij Kruidvat zelfs maat 9 tegen, denk dat we die maar eens proberen.
Oh die had ik nog niet gezien, zal gelijk kijken. Bol.com is de pampers maat 8 100st nu 38,- in elk geval.