Al 2 jaar bezig en in de MMM. Wie ook?

Discussion in 'MMM clubs' started by Aap, Jul 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lieve dames,

De titel zegt het al: mijn vriend en ik zijn nu al 2 jaar aan het proberen om zwanger te worden en helaas is dit tot op heden nog niet gelukt. Ik merk dat het afwachten, de spanning en alle hormonen onderhand echt zn tol beginnen te eisen. Ik ben veel moe en teneergeslagen, terwijl ik normaal gesproken altijd een energiek en opgewekt persoon was. Ik zou het fijn vinden om hier te kletsen met andere dames die in hetzelfde schuitje zitten, oftewel die ook al 1.5 jaar of (veel) langer bezig zijn en die in de MMM zitten. In mijn omgeving is er namelijk niemand met problemen, 4 vriendinnen waren in de eerste ronde zwanger, en dan nog 5 vriendinnnen binnen 5 maanden zwanger.... Ik ben blijkbaar de enige met een dorre baarmoedr en mis eigenlijk toch wel wat steun van mensen die het echt begrijpen in mn omgeving.

Ik zal nog even wat meer informatie over mezelf gegeven. Ik ben 29 jaar, werk fulltime en heb een vriend van 28 jaar. In augustus 2010 met de pil gestopt en kreeg erg onreglmatige cyclussen (tot 70 dagen). In april 2011 voor onderzoeken naar het ziekenhuis, daar werd PCOS vastgesteld. Clomid 50, sloeg niet aan, clomid 100 + pregnyl wel. Helaas na 6 pogingen nog niet zwanger. Kijkoperatie gehad, was goed. Daarna sinds april bezig met puregon en pregnyl injecties. Ook dit slaat goed aan, maar tot op heden nog niet zwanger. Over ongeveer een maand hebben we weer een gesprek en gaan we waarschijnlijk over op puregon, pregnyl en IUI.

Wie o wie heeft er zin om mee te kletsen en ervaringen uit te wisselen?

Liefs!

2. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!!

ik herken je verhaal wel een beetje, ik zit nu zelf 1,5 jaar in de mmm. heb eerst 2 rondes clomid 50 en 100 gehad maar sloegen beide niet aan, daarna 5 rondes puregon & pregnyl en dit sloeg gelukkig wel aan maar helaas niet zwanger. omdat ik na de eisprong steeds cystes had en dus steeds een cyclus over moest slaan mocht ik beginnen met iui om mijn kansen te vergroten. heb nu 2 rondes puregon & ovitrelle samen met iui gedaan en helaas nog niet zwanger. we zijn er wel achter gekomen dat ik door de ovitrelle dus geen cystes krijg waar ik heel blij mee ben. heb ook een hsg gehad en deze was gelukkig goed:)

ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel goed om kan gaan met de hormonen en de ziekenhuisbezoekjes.

liefs

3. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha boefff, thanks voor je reactie, er zit inderdaad wel wat overlap in onze situaties! Fijn dat je er goed mee om kunt gaan! Over het algmeen gaat het bij mij ook wel goed. Van de puregon heb ik behalve vermoeidheid (herken je dit?) geen bijwerkingen en dat was bij de clomid wel anders...verder zijn de artsen erg optimistisch dat het ooit gaat lukken en is het meer dat ik de laatste maanden echt wel een dip heb als ik weer ongesteld ben geworden. Waar zit jij nu in je cyclus? Ik moet precies over een week weer ongesteld worden.

4. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!!

ik heb eigenlijk helemaal geen bijwerkingen van de puregon, idd bij clomid was het wel anders, daarom mocht ik ook zo snel gaan spuiten.

bij mij zijn ze ook erg optimistisch en ikzelf trouwens ook dat het ooit gaat lukken,, mijn eigen gyn zei zelf vorige week dat hij dacht dat het deze ronde ging lukken. nou ben benieuwd.. ik zit nu op cd14 en heb vanmorgen een fm gehad maar nog niet veel vooruitgang. had 3 follikels van rond de 11mm en moet nu 2 dagen 100eh gaan spuiten.. normaal gesproken gaat het dan heel snel bij mij.

dus jij zit nu eigenlijk op het wachtbankje?

liefs

5. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, fijn spul is dat puregon he vergeleken met clomid! Oeh, wat werd ik daar een naar en down persoon van! Jezelf prikken vond ik ff wennen maar nu gaat dat ook prima.

Ik zit idd op t wachtbankje, maar zo voelt dat niet echt. Ben de laatste rondes niet zo hoopvol, omdat de teleurstelling dan zo groot is. T zou kunnen maar ik ga ervan uit dat ik volgende week maandag weer een uitgangsecho heb.

Oh en ik had ik deze maand twee follikels van12. Twee dagen later: 1 van 19! T kan dus nog steeds snel gaan hoor!

Ik drink trouwens tegenwoordig gewoon weer wijntjes. In t begin deed ik dat niet, maar na een jaar wachten zonder resultaat miste ik t zo erg. Drink jij nog of doe je dat niet ivm vruchtbaarheid? Ik drink niet veel hoor, niet meer dan twee per dag en max drie keer per week.

Zal duimen voor snel een groot ei bij je!

X

6. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh en spannend dat je gyn dat zei!!

7. Claro84

Claro84 Actief lid

Aug 6, 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mag ik hier met jullie mee komen kletsen?

Zal een beetje uitleggen waar we staan op dit moment.
    Zijn van november 2010 aan het proberen, in juni met clomid gestart en in de tweede ronde clomid met pregnyl erbij. Had altijd een eisprong maar niet zwanger.
    Heb in januari een baarmoeder onderzoek gehad en linkereierstok zit dicht. Waardoor gyn ons doorverwijst voor IVF.
    Intussen in mei 1 ronde met IVF achter de rug maar niet gelukt.
    Zijn nu aan het wachten voor een tweede poging (waarschijnlijk in augustus pas).

Groetjes

8. bonita

bonita Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil ook wel meekletsen. Hoewel het er de komende 2 weken niet van zal komen, aangezien we morgen op vakantie gaan (goed vooruitzicht :D ). Ik ben in juli 2010 met de pil gestopt. Ik had ook erg onregelmatige cyclussen, variërend van 35-75 dagen. Gelukkig stuurde de huisarts me na 8 maanden al door naar het ziekenhuis. Hij vond dat ik alleen maar tijd aan het verspillen was zo en ik was ook niet meer piepjong (vond de huisarts, destijds 29). In het ziekenhuis is PCOS vastgesteld. Ik heb 2 rondes Clomid 50 gehad en 4 rondes Clomid 100. Bij de laatste ronde Clomid bleek dat de Clomid niet meer werkte. We zijn toen overgegaan op spuiten, Fostimon en Pregnyl. Dat werkt ook goed. Helaas ben ik nog niet zwanger. Na onze vakantie hebben we een gesprek met de gyn om te kijken hoe nu verder. Waarschijnlijk gaan we een kijkoperatie doen. Want tja, je kunt wel een eisprong hebben, maar als de eileiders bijv. niet doorgankelijk zijn heb je er nog niks aan.

In mijn omgeving heeft ook niemand problemen om zwanger te raken (of er wordt niet over gepraat, dat kan natuurlijk ook). Vriendinnen waren vrij snel zwanger, de langste duurde 7 maanden. Ik ben er heel open over, dat het bij ons minder makkelijk gaat. Alleen al om stomme vragen te voorkomen. En zelfs als je er open over bent, krijg je soms stomme vragen: "Maar lukt het dan ècht niet om zwanger te raken?" ;) . Of: "Je hoort wel vaak dat mensen zwanger raken als ze op vakantie zijn. Misschien kom je wel zwanger terug van vakantie." Tja, als dat de remedie was, zou de gyn geen werk meer hebben en doorverwijzen naar het ziekenhuis ;) . En dan was ik intussen ook al een aantal malen zwanger geweest haha! Op zich kan ik er nog goed mee omgaan met de ziekenhuisbezoekjes. Alleen kunnen sommige opmerkingen me wel raken en soms heb ik ook momenten dat ik wat teneergeslagen ben. Maar er zit niks anders op dan hoop houden!

9. bonita

bonita Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aap: hoe was jouw ervaring met de kijkoperatie trouwens? Ik herken het wel dat je niet meer zo hoopvol bent elke ronde. Toen ik net met de pil stopte, was elke maand zo spannend! En nu ga ik eerder ervan uit dat ik niet zwanger ben dan dat ik wel zwanger ben. Hopelijk hoef je volgende week niet voor een uitgangsecho en heb je een mooie test met 2 streepjes in handen!

Boeff: ik ben benieuwd hoe de 100 aanslaat, hopelijk heb je straks 1 of meer mooie eitjes!!

10. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey meiden!!

@bonita,, jeeej je komt ook meekletsen:D:D alvast een hele fijne vakantie, even lekker met z'n 2tjes genieten!!

@aap, ik drink zoiezo nooit dus hoef daar gelukkig verder geen rekening mee te houden. het kan idd snel gaan met die follikels, ik had 2 rondes terug 5 follikels van 12mm en moest toen stoppen met spuiten, 2 dagen daarna was er 1 eitje zelf doorgegroeid tot 19mm dus het kan idd erg snel gaan.

liefs

11. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Ik klets ook graag met jullie mee...

Aap ik herken heel veel in jouw verhaal. Hier even korte samenvatting van de mijne. In november 2010 ben ik gestopt met de pil, daarna geen menstruatie gekregen en in juli 2011 te horen gekregen dat ik PCOS heb. Toen een half jaar clomid geprobeerd (maar 1 x eisprong met 100 mg gekregen) en sinds febr. dit jaar spuit ik Puregon en Pregnyl. Gelukkig krijg ik hier wel een eisprong van, maar de laatst cyclus was een ramp. Ik moest ophogen omdat er maar geen eitje groeide, vervolgens bijna overstimulatie en uiteindelijk maar een lf van 9 dagen. En op de uitgangsecho vorige week was er een cyste te zien. Kortom echt een knudde ronde. Dus ik heb 11 juli een afspraak bij de gyn staan om alles te evalueren en te kijken hoe nu verder. Ik heb trouwens geen hsg of kijkoperatie gehad en wil dit ook gaan aankaarten.

Bonita fijne vakantie!!

12. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey hope!!

ik ken je nog uit een ander topic. jij dus ook al een cyste, ik heb dat 5 rondes achter elkaar gehad en heb toen ovitrelle gekregen ipv pregnyl en had toen ineens geen cystes meer! ik heb ook vaak bijna overstimulatie, de ene keer reageer ik goed op 75eh en de andere keer moet ik ophogen naar 100eh en dan gaat het ineens heel snel of zelfs te snel. heb gelukkig nog nooit een cyclus af hoeven te breken.

ik zou idd ook een vragen voor een hsg want het zou wel heel lullig zijn als je dadelijk weer een half jaar verder bent en je er dan ineens achter komt dat misschien je eileiders niet eens doorgankelijk zijn.

liefs

13. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha bonita, claro84 en hope85,

Wat leuk dat er naast boefff nog een aantal meiden bij zijn gekomen! Welkom!! De verhalen zijn in elk geval (helaas) al heel herkenbaar. Ik heb nu even vrienden te eten, dus reageer later vanavond pas uitgebreid, maar vind het in elk geval super leuk dat jullie mee komen kletsen!

Liefs!

14. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hey Boeff!! Ja klopt in het 'januari puregon en pregnyl' topic hebben we elkaar al eerder gesproken. Bij mij is dit de eerste keer dat ik een cyste heb dus vond het best een tegenvaller vorige week. Hoe verdwenen ze bij jou altijd? Door een ronde te wachten en na je ongi van die ronde waren ze dan uit zich zelf verdwenen?? Ik heb namelijk van mezelf geen cyclus dus dan zal ik weer opnieuw aan de duphaston moeten.
    En even een vraag aan degene die een hsg en/of kijkoperatie gehad hebben, hebben jullie eerst het één gehad en daarna de ander, of tegelijkertijd en ik weet met een hsg kijken ze of je eileiders open zijn, maar wat onderzoeken ze dan bij een kijkoperatie?
    En waar ergens in je cyclus hadden jullie dit? Ik hoop stiekem dat hij bij mij deze ronde (wat heet ronde, want er gebeurt niets) nog uitgevoerd kan worden. Maar dat zal dan rond 3/4 weken na mn ongi worden.

15. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!!

ik word van mezelf ook niet ongesteld. als ik een cyste had moest ik met een kuurtje provera beginnen en als ik dan weer ongi werd na dat kuurtje was de cyste weer zo goed als weg. dan mocht ik ook weer beginnen met spuiten:)

ik heb alleen een hsg gehad en deze deden ze ook in de ronde dat ik weer stil lag door een cyste. dus zou voor jouw denk ik ook geen probleem moeten zijn.

liefs

16. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo de visite is weg, eindelijk ff tijd!
    Nogmaals, leuk dat jullie meeschrijven dames!

@claro84, zo he nu al eerste ivf gehad! Dat lijkt me echt heftig! Hoe heb je het ervaren?

@bonita, das zeker een goed vooruitzicht, veel plezier! Onze verhalen lijken erg op elkaar, had zon beetje dezelfde lange onregelmatige cyclussen en mocht ook snel door naar het zh van de ha. Wel goed hoor, dat je nu een kijkoperatie krijgt! Stel je voor dat je al die rotzooi slikt en spuit terwijl de boel niet goed bereikbaar is! Ik vond de operatie erg meevallen. Ik had een allergische reactie op de narcose of medicatie, maar verder viel t erg mee. Je mag vaak al binnen een paar uur naar huis. Eerste twee dagen was ik moe en had ik een blauwe buik en verder wat last van mn schouder door t gas wat ze in je buikholte pompen ( raar maar waar) maar ik kon 5 dagen na mn operatie prima weer een hele dag werken!oja en dat met die opmerkingen is heeeeel herkenbaar. Ze bedoelen t vaak goed, maar wat komt t er dan waardeloos uit zeg...

@hope85, ook al zon bekend verhaal idd! Wat balen dat je laatste cyclus zon ramp was! Zou ook zeker een hsg of kijkoperatie vragen, je wilt toch weten of alles er wel door kan. Vind het eigenlijk gek dat dat niet standaard gebeurd voordat we worden platgespoten :) als ik vroeger geen buikoperatie had gehad (waar ik de arts zelf aan moest herinneren) had ik misschien nu pas of nog steeds geen hsg of ko gehad.

Oja een kijkoperatie wordt vooral gedaan als je buikoperaties hebt gehad. Daarmee kijken ze ook of je eileiers doorgankeljk zijn zoals bij een hsg maar kunnen ze ook zien of er verklevingen zijn, bijv. Dat je eileider aan je darm vast zit gekleefd oid.

@boefff, hoe gaat t met jou? Wanneer heb je je volgende fm? Ga duimen voor een mooi groot ei!

@all, hier op het wachtbankje. Kan me er dus echt niets meer bij voorstellen dat ik ooit niet ongesteld wordt na mn ei, maarja t schijnt toch echt te kunnen! Ik ben eigenlijk in gedachten al weer een stapje verder, bij iui. Dat wordt namelijk de volgende stap die we bespreken en in prinicpe meteen gaan starten na ons volgende evaluatiegesprek begin augustus. Hope en bonita is iui bij jullie al eens ter sprake gekomen?

Slaap lekker!

17. Claro84

Claro84 Actief lid

Aug 6, 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aap, IVF viel beter mee als verwacht. Enkel het prikken van de eitjes heeft wat pijn gedaan maar is geen aanhoudende pijn dus eenmaal gedaan voel je ook niets meer.

Duim dat je niet voor iui moet gaan en nu al pos test ;).

Bonita, hope, hier was de operatie net hetzelfde zoals aap het neerzet. Daardoor hebben ze gezien dat de linker helemaal dicht zit en daardoor ivf. Was in een rust maand.

18. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey meiden!

heb net mijn fm gehad en er zaten 2 duidelijke dominante eitjes, ze waren rond de 13/14mm. moet nu nog 2 dagen 100eh spuiten en dan donderdag weer terug. hopelijk zijn ze dan allebei groot genoeg want zit dan al op cd18!! toch apart hoe het iedere cyclus weer zo anders kan lopen. vorige cyclus had ik op cd14 met 75eh spuiten al een mooi ei van 20mm.

@aap, hoelang is je lf normaal? en ga je binnekort een testje wagen of wacht je gewoon af ofdat je ongi word?

liefs

19. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha boeff, dat begint ergens op te lijken! wel gek inderdaad dat t zo kan verschillen. was bij mij ook zo, eerst 1 ronde ei op cd8 (!) en nu pas op 15 met zelfde dosis.

Ik ga nog lang niet testen hoor, heb al zoveel negatieve testen gezien, ik weet hoe dat er uit ziet;). over lf: had vorige week zondagochtend pregnyl gezet en maandagavond (vorige week) volgens mij mn ei. zit nu op 8 dpo dus en sinds ik spuit wordt ik tot nu toe steeds 13 dagen na de pregnyl (12 dpo dus ongeveer) ongesteld. Dat zou dan dus zaterdag zijn. Als ik volgende week maandag nog niet ongesteld ben ga ik testen.

x

20. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    oja, mijn kijkoperatie moest ook in een rustmaand en vlgs mij in de 1e 10 dagen van je cyclus (maar dat weet ik neit meer zeker)

Share This Page