Al 2 jaar bezig en in de MMM. Wie ook?

Discussion in 'MMM clubs' started by Aap, Jul 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Claro84

Claro84 Actief lid

Aug 6, 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aap, hope, hier zijn we donderdag ongesteld geworden. Ineens een lange cyclus gehad (normaal rond de 30 nu was het 42 dagen). Gyn is nog op verlof tot 23juli dus ga bij een andere gyn moeten gaan voor een echo en hopen dat de eisprong niet te vroeg is dat de gyn optijd terug is voor een terug plaatsing. Anders zal het voor volgende maand zijn.

Aap, ken de teleurstelling. Het ongesteld worden en het wachten elke maand opnieuw.

2. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha claro, wat gek zeg ineens zon lange cyclus! Hoop voor je dat t straks goed uitkomt met de vakantie van je gyn! Kan een andere gyn dat trouweNs niet doen mocht je eisprong toch wat vroeger zijn? Of wil jij dat zelf liever niet?

3. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hope, heel veel succes morgen! Laat je even weten hoe t gesprek gegaan is?

Boeff, hoe is t met jou? morgen al weer 4 dpo! Mn duimen draaien voor je hoor!

4. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Claro, ik weet heel weinig van ivf, dus,misschein is dit wel een domme vraag maar begrijp ik t goed dat je nu dus nog bezig bent met terugplaatsingen van embryos die vanuit je eerste punctie zijn gekomen? En zoja, de hoeveelste terugplaatsing wordt dit dan (de tweede? Je had t aan t begin van dit topic nl over je eerste ivf) en hoeveel bevruchte eitjes heeft je eerste,punctie opgeleverd in totaal?

5. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    #65 Hope85, Jul 11, 2012
    Last edited: Jul 11, 2012
    Claro wat vreemd dat je ineens zo'n lange cyclus hebt.. hopelijk is de gyn op tijd terug voor de terug plaatsing!! Hoeveel cryo's heb je aan je eerste ivf over gehouden?

Nou hier even mijn lange verhaal....
    Vanmidag mn afspraak gehad, een beetje mixed feelings aan over gehouden, maar eigenlijk wel heel positief nieuws. Het zaad van mn man was goed en zelfs nog beter dan de vorige keer (terwijl hij de afgelopen maanden veel ziek geweest :( maar dit heeft dus geen invloed op zijn zaad gehad gelukkig), vervolgens is er een echo gemaakt en mn cyste was verdwenen, ik hoef dus geen kuurtje duphaston, we kunnen gelijk starten met spuiten... JEEHH!! Vervolgens veel vragen gesteld over of ik een erge vorm van pco heb een een lichte vorm... hier kon ze geen antwoord op geven je schijnt het gewoon te hebben, punt. Verder nog gevraagd of dat ik getest ben op B12 (volgens mij is dit ook belangrijk toch??) hier ben ik niet op getest en dit vond ze ook niet nodig, als je gezond eet schijnt alles gewoon goed te moeten zijn. (Dit vindt ik een beetje kort door de bocht, maar goed). Verder ben ik nog over een hsg begonnen, dit vond ze ook niet nodig maar als ik het wilde kon ik er wel één krijgen, nou dat wil ik dus dat gaat geregeld worden na deze ronde. Verder was mijn lf toch zo kort, de laatste keer maar 9 dagen, ik heb gevraagd of dat ik utrogestan hiervoor kan krijgen, maar het is nooit bewezen dat dit middel werkt dus ook hier stemde ze niet mee in. Zij zegt je wordt ongesteld omdat je niet zwanger bent... en of je nou na 9 dagen of na 14 dagen ongesteld wordt maakt dan niet uit. Ook hier heb ik een wat andere kijk op, maar goed ik vertrouw er maar op dat zij het weet. Uiteindelijk dus de vraag hoe nu verder, ik had gehoopt nog 3 maanden ofzo door te gaan met zelf klussen en dan over op IUI (had me hier zelfs al op ingesteld eigenlijk) Maar de gyn houdt zich vast aan het protocol en we moeten nog 8 cylcussen zo door gaan voordat we over gaan op de volgende stap. Beetje jammer dat ze niet luisterde naar mijn argumenten dat ik mentaal wel toe ben aan volgende stap, ik het verplichte vrijen niet zo leuk meer vindt en de kans groter is bij iui. Maar goed we zullen ons erbij neer moeten leggen voorlopig gaan we dus nog zo door. Ach ik probeer het positief te bekijken, op deze manier grijpen we wel alle kansen aan die we krijgen. Ik moet zeggen de 2 weken rust waren eigenlijk heel fijn en nu mn eerste spuit gezet is voel ik gelijk weer soort spanning zo van 'we gaan de mmm weer in'. Een gevoel wat ik de afgelopen 2 weken niet had en eigenlijk wel beviel... maarja met stilstaan weet ik zeker dat ik niet zwanger wordt... dus we stappen de medische malle molen weer in! Gelukkig hebben we elkaar!! Al met al beschouw ik mn gesprek wel als positief, de uitslag van het zaad was goed, mijn cyste is weg en ik krijg een hsg... dat alles maakt dat ik er weer tegen aan kan!

6. Claro84

Claro84 Actief lid

Aug 6, 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aap, weet niet of de een andere gyn het kan doen. Voor mij zou het geen probleem zijn om het iemand anders te laten doen.
    Had meer dan 30 eitjes waarvan er 18 bevrucht waren. Heb al 1 ervan laten terug plaatsen. Nu komt dus de tweede terugplaatsing. Zolang die 18 niet opzijn kunnen we blijven door gaan met deze eitjes en blijft het van de eerste punctie.

Hope, heb er nu nog 17 in de vriezer steken.
    Wat goed dat alles in orde was en dat je een hsg krijgt, daardoor kan het ook zijn dat je eerder naar iui mag overgaan. Vind sommige antwoorden ook wel raar eigenlijk.

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36

Hoi hope,

Ik weet niet in welk ZH je zit en hoe oud je bent? Maar ik zou eens voor een second opinion gaan als ik jou was.
    Sommige artsen (zh'en) houden mmm meisjes graag zoet met vaste protocollen en wijken daar niet makkelijk vanaf.

Succes.

8. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik vind mijn gyn ook wel beetje stug. Misschien dat ik inderdaad eens met mijn man moet overleggen of dat we eens voor een second opinion moeten gaan. Tja ergens denk ik op deze manier gebruiken we wel alle kansen die we krijgen en ik heb ook al met mn mannetje afgesproken dat als we het over een half jaar zat zijn we gewoon willen dat ze ons toch overzetten naar iui. Maar eens een gesprek in een ander zh kan nooit kwaad want ze heeft helaas weinig begrip voor ons.

Claro mooi aantal in de vriezer zeg.. daar kan je wel even mee vooruit, misschien heb je straks wel een heel elftal rond lopen ;)

9. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!!

@hope, wat een raar gesprek zeg. ze wil dus eigenlijk net echt mee werken. ik zou idd misschien ook eens gaan voor een second opinion. een fijne meelevende gyn is wel heel belangrijk!! ik kreeg meteen een hsg en de iui. daar deed mijn gyn nog niet eens moeilijk over! wel fijn dat je meteen weer mag beginnen met spuiten en niet eerst ongi moet worden!! hopelijk is de hsg en iui niet eens meer nodig;)

@aap, hoe gaat het nog met je? nog even en dan heb je alweer je eerste fm! ik ga duimen voor een mooi groot ei voor je:D

@claro, wauwie wat een score zeg!! dat is wel erg veel of niet?:p hopelijk is dit je laatste terug plaatsing en kun je de ander lekker bewaren voor een volgende zwangerschap!

liefs

10. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hope, jemig wat een nare toon zeg! En ik vind dat je wel echt lang moet wachten tot je mag beginnen met iui! Mag ik vragen in welk zh je zit? Je kunt t natuurlijk ook nog even aankijken en anders over 3 rondes (die hopelijk niet nodig zijn!!!) t nog een keer aankaarten? En ieg fijn dat je weer mag beginnen en dat je een hsg krijgt!

@claro, wauwww das zeker een goede score! Hoop dat je ze niet nodig hebt natuurlijk en dat dit m wordt!

@boeff, hoe is t met jou? Bijna de eerste week op t wachtbankje gehad! Begint t al weer spannend te worden?

Hier niet zoveel nieuws. Zit nu op cd 5 en ben weer braaf aan t spuiten. Maandag follikelmeting, ben benieuwd! Hoop (en verwacht) dat t niet te hard groeit, want dan heef tmn baarmoederslijmvlies meestal niet genoeg tijd gehad om dik te worden. De eerste x had ik nl op dag 8 al n volgroeide follikel, maar toen was mn ongesteldheid pas net over en was mn bms nog maar 4 mm geworden in die paar dagen. Die keren daarna had ik een ei op cd 13 en een mooi bms, dus daar hoop ik nu ook op! Ben overigens wel weer over de teleurstelling van afgelopen keer heen en kijk weer vooruit naar deze nieuwe poging!

11. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hoe gaat t met jullie?
    Hier gaat alles goed. Benerg benieuwd naar de fm maandagochtend. Dinsdag krijgen we trouwens ook de uitslag van mn vriend zn tweede zaadonderzoek. Zal wel gewoon goed zijn hoor, want dat was t een jaar geleden ook, maar ze vonden het wel slim om dat in elk geval 1 x per jaar te checken aangezien de kwaliteit soms erg kan schommelen en tnatuurlijk geen zinheeft mij plat te spuiten als er geen zaadcel bij mn ei in de buurt komt.;)

@boefff, hoe gaat t met de zenuwen? Of ben je te druk met verbouwen om er echt mee bezig te zijn?

@hope, ik had nog een tel.gesprek met de gyn en die gaf aan dat ze als je man goed zaad heeft meestal wel 12 cyclussen gehad willen hebben voordat ze met iui willen beginnen. Aangezien de clomid bij jou maar 1x aansloeg is t misschien toch redelijk in overeenstemming met wat ze tegen mij zeiden ( ik heb 7 eisprongen gehad, 6 mt clomid en 1 spontaan, voordat ik begon met spuiten en bij mij hadden ze t over een keer of 5 spuiten voordat we daar iui aan gingen toevoegen).

12. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!!

hier gaat het goed hoor:D idd erg druk met verbouwen en met de honden dus heb gelukkig weinig tijd om er over na te denken:) kwaaltjes heb ik ook geen last van:) denk al mijn temp een paar dagen voor mijn nod nog hoog is dat ik dan wel weer zenuwachtig ga worden:) nog een weekje geduld voor mij!

spanned maandag je eerste fm, is er dan bij jouw al altijd iets te zien? ook goed dat je het zaad nog eens hebt laten testen. dat hebben wij ook na een jaar gedaan want stel idd dat het zaad ineens niet goed is, dan is al het spuiten voor niets! ik ga voor je duimen meid!

liefs

13. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja jouw temp gaat altijd rond 12 dpo omlaag toch? Dus als je temp woensdag nog hoog is wordt t spannend? Ga voor je duimen meis!

Bij mij is er soms na 7 dagen al echt een ei van 15-17 te zien en soms alleen een heel zooitje can van 9-12. Voroge twee keren waren dat er echt een stuk of 10, dus spannend ivm mogelijk richting overstimulatie, maar tot nu toe loste mijn lichaam dat snel op en had ik een dag of 5 later eentje van 17 en de rest was dan geslonken. T gaat soms heel hard bij mij, ineens in twee dagen 6,5 mm gegroeid is geen uitzondering. Nouja maar weer ff afwachten hoe t deze x loopt!

Succes verder met verbouwen en de honden! Gaat alles naar wens?

Liefs!

14. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    @aap succes morgen met je fm! Hopelijk geen overstimulatie en een niet te hard groeiend ei, maar netjes één die tegelijk met je bms groeit! Gelukkig ben je over de teleurstelling van vorige week heen. En wat je zei over de 12 cyclussen klinkt heel logisch en komt overeen met wat mijn gyn zegt. Maar de manier waarop ons gesprek liep was gewoon waardeloos. Zo niet begripvol.

@boeff ohh het wordt spannend! Gelukkig dat je genoeg afleiding hebt. Succes met verbouwen en de honden.

Hier dinsdag fm... Ben benieuwd!

15. Claro84

Claro84 Actief lid

Aug 6, 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hope, een elftal moet er nie aan denken J. Zou wel leuk zijn mochten de kindjes die we krijgen van de zelfde punctie komen.
    Veel succes vandaag met de fm.

Boefff, zijn er inderdaad veel. Gyn zei ook al onmiddellijk na de punctie van het zijn er veel maar waarschijnlijk gaan er veel wegvallen door te klein. Maar zelf de kleintjes hebben goed hun best gedaan ;).

Voor jou begint het spannend te worden, voel je al iets?

Aap, hoe is de fm geweest? Goed nieuws hopelijk J.

16. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Aap hoe is je fm gegaan? En hoe was de uitslag van het zaad?

Boeff hoe gaat het bij jou?

Claro zal inderdaad leuk zijn als je kindjes mag krijgen van dezelfde punctie!

Hier vanochtend fm gehad en er zit er rechts één van 15.. goed nieuws!! Donderdag weer terug.

17. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hope, hoe was de follikelmeting?
    @claro hoe is t bij jou? Denk je dat deze terugplaatsing door kan gaan of heb je er nog geen zicht op?
    @boefff... t is 10 dpiui.... Hoe gaat t met je? Heb je al klachten oid? En wanneer ga je testen?

Hier een kleine update: Zaadonderzoek aapman (wauw dat klinkt echt niet!) was goed. Niet denderend, maar wel alles binnen de normen! Na het geven van die uitslag nog even kort gehad met de gyneacoloog over onze afspraak over n maand. Ze gaf aan dat we er rekening mee moeten houden dat de arts voorstelt om meteen met IVF te beginnen. :$ T is bij ons namelijk wel tijd om een stap extra te maken, maar met zullk goed zaad schijnt de toegevoegde waarde van IUI beperkt te zijn. Nouja, eerst nog maar even deze poging afwachten en dan gaan we het wel meemaken in het gesprek. T ziet er in elk geval uit dat we straks een stap mogen maken, dus dat is fijn.

FM was trouwens nog niet veel bijzonders. Veel grut van rond de 10. Donderdag maar weer een kijkje nemen!

Liefs!

18. Aap

Aap Lid

Apr 18, 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, dat klinkt goed! Zal donderdag wel ready to jump zijn! Nice!

19. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey meiden!!

hier gaat alles goed hoor,, geen bijzondere kwaaltjes en alles gaat precies zo als het iedere ronde gaat. ik ga pas testen als mijn temp zaterdag nog hoog is, gaat hij naar beneden dan word ik toch altijd meteen ongi.

@hope, wat goed een eitje van 15mm!! die is al bijna klaar om te springen:D wanneer gaan jullie eventueel overstappen op iui?

@aap, fijn dat het zaadonderzoek iig weer goed was:) dat is al een zorg minder. fijn dat ze al over een volgende stap nadenken, ivf is natuurlijk niet leuk maar steeds die negatieve testen is veel erger. hopelijk hoeft het niet eens zover meer te komen;)!!

liefs

20. Hope85

Hope85 Bekend lid

Feb 2, 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Aap fijn dat de uitslag van het zaad goed was! Wat Boeff zegt dat is weer een zorg minder. En inderdaad niet fijn om over te stappen op ivf maar wel fijn dat ze jullie niet zo door laten gaan en stappen ondernemen. Hopelijk is er donderdag meer te zien tijdens je fm!

Boeff nog eventjes geduld je nod is al bijna!! Ik duim voor je!!

Share This Page