Puregon & pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door 1988 mama, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Hier een nieuw en fris topic voor alle Puregon en Pregnyl spuiters
    ( de andere word niet echt meer gebruikt )

Ik begin met mijn 2e ronde puregon & pregnyl ..
    vorige maand sloeg het erg goed aan , 2 mooi eitjes , Helaas niet zwanger ..

;)

2. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoi hoi,

Ik ben aan het wachten op mijn ongi to ik weet kan spuiten.
    Ik moet eerst fostimon spuiten en erna pregnyl. Helaas was deze ronde beetje vreemd, eerst werkte het niet, na 2 dosis verhogingen werkte het te goed en had ik 5 eitjes!! dus afgebroken en nu wachten.. Al duurt het me te lang hihi!

Succes met je 2de ronde!

3. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hey 1988 mama, de andere is idd nogal rustig. Ik wens je veel succes en spiek nog wel ns hoe t met je gaat!! X Eevie

4. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Thanx eevie , wil je zelf niet meer mee kletsen ??

@wtje 5 eitjes ! WOw Jammer dat ze daar niks mee kunnen he ?? dus jij gebruikt een andere soort dan puregon maar wel met hetzelde doel ??

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hier ook ronde 2 puregon/pregnyl. Ben gister weer begonnen met 50 Eh, 16/3 trg voor een echo

6. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hey meis! Ik schrijf ook mee in n menopur-topic en t clomid-topic (daar zit ik al weer 7 maanden!). Maar ik zal wel bij jullie inbreken, want ik vind t leuk om te weten hoe t met jullie gaat. Ook met Wendy!! Kan t niet zo goed meer bijhouden, haha!!

7. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hee meiden,

Ja fostimon is met het zelfde doel, weet niet waarom ik deze heb, zal wel een reden hebben..
    Heel jammer dat ze daar nix mee kunnen maja blij dat spuiten werkt.. normaal nooit een eitje bijna en nu ineens 5 *slik

@Wendy: Oei word weer spannend nu dus!

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi ik spuit dan wel geen puregon maar gonal-f dit heeft het zelfde doel. Mag ik hier mee schrijven heb het al vaker geprobeerd maar meestal zijn ze al een tijdje aan het schrijven en dan is het toch moeilijk om alles mee te krijgen.

Ik zal een beetje vertellen wij hebben vorige ronde voor het eerst iui gehad helaas deze ronde valt het in het water door een te snel ei vanaf volgende ronde gaan wij dus deca erbij spuiten dit zorgt ervoor dat ik geen eisprong meer van mezelf heb.

Wtje 5eitjes :$ dan duur het helemaal lang als het word afgebroken hoop dat het volgende ronde beter ga lukken met de medicijnen.

9. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Iedereen,

Was ook ff aan het kijken op het andere forum en toen kwam ik hier. Bij mij is de vorige poging ook mislukt, helaas pindakaas. Moest 3 maart (dag 3) nieuwe cyclus weer voor een echo. Had ik een cyste van 6 cm zitten, dag nieuwe kans dacht ik! Einde van de middag bloedprikken en ik mocht toch weer beginnen met spuiten...wel eng met zon groot ding in je buik en de hormonen... Na 8 dagen 4 eieren zitten...dat wordt afblazen...Bleek dat ik weer op het randje zat en toch mocht doorgaan...die spanning pffff: een van 12, 1 van 15, 1 van 15+ en 1 van 19 en de cyste was iets kleiner geworden.. Dokter zei nog: kom pas zaterdag of zondag terug, vrijdag is nog een beetje vroeg...Nou ben blij dat ik gisteren echo had want anders was het te laat. Nu weer de Pregnyl gespoten.....en wachten maar. Overigens duurde het de eerste keer behoorlijk lang voor ik 2 rijpe eitjes had en nu zo snel...Weet iemand of dat wel goed is? Baarmoederslijm was dik 1 cm..bijna 11mm

Hoe is het met jullie? En weet iemand wat de kansen zijn. Ik heb een keer gelezen ergens dat je de eerste drie pogingen de meeste kans hebt en dat de kans daarna steeds kleiner wordt dat het lukt...Weet iemand dat?

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    hoi meiden,

Ik spuit nu ruim 2 jaar Puregon en Pregnyl, althans mijn man zet de prikken bij me. Zelf heb ik het wel geprobeerd maar er 'blokkeerde' iets bij me, ik vind mezelf prikken iets tegen natuurlijks, lukt me gewoon niet. En mijn man vind het geen probleem, ook de pregnyl mengt en zet hij zelf. Maarja als je het al zolang doet....

De pregnyl vind ik altijd wel naar, scherpe naald en de vloeistof brand flink.

De eerste medische jaren hebben we dit gedaan en vervolgens zelf rond mijn eisprong flink geklust. Vervolgens zijn we op IUI overgegaan, en we zitten nu aan onze 3e IUI poging. Ook dus met behulp van Puregon en Pregnyl.

Allemaal succes meiden

11. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hallo,
    Ik heb net de 2de ronde met Puregon achter de rug. Ik blijf het heftig vinden hoor! 10 dagen achter elkaar dagelijks een prik en Noa jij doet dat al 2 jaar!!!! Ongelofelijk hoe houd je het vol? Oh en worden jullie ook zo ellendig en labiel van die Puregon? Die Pregnyl vind ik ook niet fijn... mijn man geeft ook alle prikken en dat vind ik heel moedig van hem:) Ik zou het zelf niet kunnen.. Nu zit ik op het wachtbankje.. verwacht vandaag of morgen mijn ongesteldheid. Er rommelt van alles daar binnen! Ik heb maar niet te hoge verwachtingen.. wat is dat tochh slopend!
    Pat007: Het is zo dat de meeste mensen zwanger worden met de eerste 3 pogingen. Maar het betekent niet dat je kans bij poging 4 kleiner is. Die is alleen maar groter geworden. Maak je dus niet druk om je lichaam; dit is een kwestie van kansberekening en niks anders!

Fijne dag nog...

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi puregon en pregnyl meisjes,

Hier een (hopelijk!) ex-puregon en pregnyl meisje, dat jullie allemaal even een hart onder de riem wil steken. Uiteindelijk hebben die oh- zo-fijne spuitjes namelijk het gewenste resultaat gehad bij mij :D. Het duurde wel even (8 mndjes spuiten), maar ik ben ervan overtuigd dat Puregon en Pregnyl een grote rol hebben gespeeld bij mijn zwangerschap. Heel veel succes allemaal! Ik hoop dat het jullie ook gaat brengen wat jullie willen!!!

13. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje Noa, 2 jaar al prikken..is het niet zo dat artsen na 6 maanden ivf adviseren? Wij krijgen maar 6 puregon met pregnyl kansen....Maar dat je het al zo lang doet, KNAP hoor!

@t Brigitte: spannend hoor, ik zal voor je duimen. Ik hoop dat het gelukt is. Tja heb ook het gevoel dat hoe meer je lichaam aan de medicijnen gewend raakt, hoe meer kans...Maar zit nu dus in ronde 2. De vorige keer moest ik ' s nacht spuiten maar voelde rond 20:00 pijntjes aan mijn eierstok en dat ging een uur door, ook gezwollen buik en down under doorzichtige afscheiding, moest gewoon eisprong zijn. Heb daarna geen pijntjes gehad en down under ook niet doorzichtig. Ook niet 34 uur na de pregnyl. Dit keer weer hetzelfde. Vrijdag voelde ik de hormomen door mijn lijf gieren en vertelde mijn vriend er staat wat opknappen, had zin in vrijen en de doorbloeding was goed...afin wij naar het ziekenhuis en dr zei nog zal iets te vroeg zijn maar wie weet: en ja dus 4 eieren waarvan 1 al 19mm. We moesten die nacht weer de pregnyl zetten, maar een uur na het ziekenhuis weer diezelfde pijntjes...en nu weer helemaal niets.....De verpleegster zei: de puregon eitjes springen alleen met pregnyl omdat alles kunstmatig geregeld wordt en niet van zichzelf. Ze heeft veel ervaring en doet het werk al heel lang Arts (vrij jong) zei: het kan soms wel uit jezelf. Maar goed, die arts gaf ook aan: die van 19 mm zal springen en die van 15 en 15+ niet. De vorige arts zei toen ik 2 eitjes had: 1 van 18 mm en een van 15 mm: ik moet je wijzen op het feit dat de eitjes waarschijnlijk beiden gaan springen en dat er een kans kan zijn op een tweeling....Ik zit in het AMC, maar weet nou niet wie ik moet geloven. Ze geven allemaal verschillende antwoorden..Ken je dat?

@t Nana: wat goed, gefeliciteerd. Is het er 1 en had je die ronde ook 1 eitje zitten? Zie dat je dus 8 rondes heb moeten spuiten, en onze dr geeft aan: na 6 keer heeft het weinig zin en gaan wij over op de ivf...Zo zie je maar. :) Heel veel geluk alvast en een voorspoedige zwangerschap gewenst!

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Pat, klopt inderdaad dat IUI vaak maar 6x wordt gedaan.
    Maar aangezien mijn follikels niet uit zichzelf groeien en ik geen eigen eisprong heb moest ik ook voor het 'zelf klussen' die injecties zetten. Dus op die manier heb ik het eerst lange tijd gedaan en toen over gegaan op IUI, waarbij ik dus ook weer de spuiten moest (laten) zetten door mijn man.

Vandaag ben ik ongesteld geworden :(
    HOOP WEG :(

Blegh, kan alleen maar huilen vandaag. Moet morgen gelijk de VU bellen en proberen weer ergens hoop en kracht vandaan te halen om verder te gaan

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Pat: dank je. Ik had 2 eitjes, maar er is er 'maar' eentje een beebje geworden. We hebben niet alle rondes iui gehad hoor, ook veel zelf geprobeerd. Hebben uiteindelijk 3x iui gehad. Maar volgens mijn arts is het bij iui gemiddeld na 4 a 5x raak, dus iets meer dan 6 rondes zou ook niet heel uitzonderlijk zijn. Heel veel spuitsucces - dat het je maar een mooi beebje mag opleveren!!

16. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik ben afgelopen maand ook begonnen met Puregon en Pregnyl. Nou ja mijn man zet de spuiten...ik kan het gewoon niet. En de Pregnyl hebben we in het ziekenhuis laten doen. Zo'n grote spuit zag mijn man ook niet zitten.
    Moet zeggen dat de Puregon me,verassend genoeg,goed bevalt. Ik had van Clomid veel last van stemmingswisselingen en was erg bang dat het met Puregon alleen nog maar erger zou worden. Maar ik krijg er juist veel energie van en voel me beter dan ooit...! Heel apart. Nog een weekje wachten en dan mogen we testen....pff wat kan zo'n week lang duren!

17. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Noa, wat jammer dat het niet gelukt is. Morgen heb je vast wel weer de kracht, nu niet opgegeven hoor de aanhouder wint. Als de Iui niet wil lukken zijn er nog andere mogelijkheden die heb je nog niet geprobeerd toch? Mijn zus zat ook in het VU en ook een hoop toestanden meegemaakt, geloofde er niet meer in etc.. maar die heeft door ivf (2e poging) toch nog een pracht van een zoon gekregen alweer 7 jaar terug.

@t Nana: thanks, we gaan hier voor 3 x zelf, 3 x iui. Mijn vriend heeft al een dochter, dus waarom zou het niet op een enigszins natuurlijke manier lukken. Heb de arts trouwens gevraagd of iui effectiever is dan zelf klussen als het zaad goed is....Hier hebben ze nog geen onderzoek naar gedaan...Wel jammer.

@t Kimos: ja ken het wel. Mijn zus heeft ook gesproten en die heeft mij de tip gegegeven: pregnyl 20 minuten op kamertemperatuur laten komen en dan vel precies onder je navel pakken, daar zitten minder spieren en oja heeeeeeeeel langzaam spuiten, dan prikt het niet zo! Maar ik heb er ook wel een fijn gevoel bij hoor, maar dat komt ook denk ik dat je weet dit kan werken, ben weer ongesteld ben niet maanden aan het wachten op een bloeding, dit is voor echt en tja Pregnyl is toch een zwangerschapshormoon en dat kan er denk ik ook voor zorgen dat je je relaxer voelt mischien.

18. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Balen zeg NOa; de grond zakt even onder je vandaan als je dat bloed ziet.... ik verwacht hem ook vandaag dus zit vreselijk in de zenuwen. Durf niet naar de wc eigenlijk... Er rommelt nog steeds van alles dus ik houd het er maar op dat ik ongesteld ga worden. Bah... Wat gek zeg dat ik labiel word van de Puregon en dat Kimos er energie van krijgt:) het blijft troep! Ik wens jullie allemaal een goede dag en laat wel even weten of ik ongesteld ben geworden...

Groetjes,

19. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Pat dank je wel voor je bemoedigende woorden, vandaag alweer de VU gebeld en ik hoor vanmiddag wanneer ik weer moet beginnen met stimuleren

@ Birgitte, ik duim en hoop voor je dat het bij jou uitblijft vandaag. Ik ben ook vreselijk labiel van die medicijnen hoor EN humeurig/stemmingswisselingen pfff
    Sterkte, ik weet wat voor drempel die wc is......

20. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Maandag 2 weken geleden ben ik geinsemineerd.. nog steeds niet ongesteld. mijn collega zei dat mijn menstruatie misschien ook onderdrukt wordt doordat ik herstellende ben van de griep (vorige week). Kan dat? Vanaf wanneer kan ik gaan testen?
    Heb echt vreselijk de bibbers en bloednerveus! RRRRRR

Deel Deze Pagina