Al 2 jaar niet door slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door harlene2014, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

    Inderdaad, wij hadden ook via CB slaapcoach toen dochter 1 jaar was heb ik haar ingeschakeld en het heeft ons enorm geholpen. Ze slaapt zonder tandjes en sprong zeker wel hele avond/nacht door.
     
    harlene2014 en Jet2018 vinden dit leuk.
  2. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Super thanks voor de tip.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  3. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik wist dat niet, dankjewel voor de tip.
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Thanks voor de tips iedereen.
    Fijn om niet de enige te zijn, wel vervelend voor de ouders die het zelfde mee maken :)

    Onze jongste is echt een pittige dame. Maakte me meer druk dat ze altijd boos of verdrietig wakker word en niet door slaapt, dat er iets met haar zou zijn.

    Bij ons de kamer nemen zie ik niet zo zitten, als het echt niet meer gaat, dan wel natuurlijk. Maar ze gaat dan meer lopen klieren en mijn man wakker maken bijv.

    Heb nu een olie die je kunt druppelen op een brander of gebruiken met verstuiver, en ze heeft 2x geslapen tot 0530. Geen idee of t daar door kwam!

    Succes iedereen :)
     
    Marbloempje vindt dit leuk.
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Herkenbaar, tenminste mijn dochter word een paar keer per nacht wakker, kruipt tegen me aan, en slaapt meteen verder. We hebben een drie persoonsbed met haar samen. Vaak is het een gil van een droom, maar ik slaap heel licht dus hoor alles van haar. Ik ben er nooit langer dan 3 minuten wakker van maar toch breken die gebroken nachten op. Mijn enige advies is, in de avond vroeg naar bed. Hoe ongezellig voor mijn man dat ik soms om 7 of 8 uur al naar bed ga maar ik trek het anders niet. Hij word nooit wakker van haar en slaapt dus wel lekker elke nacht aaneengesloten. Soms gebeurt dit 10x op een nacht en dan zegt hij als we wakker worden wat hebben we heerlijk geslapen he?! :rolleyes:
     
  6. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Die laatste zin is zo herkenbaar en roept bij mij echt frustratie jegens mijn man op:D
     
    Vero0504 en DQueen vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    Brandertjes en verstuivertjes ben ik geen fan van. Was van oudsher nota bene wierrookfan en heb nog een voorraad van die geurwax dingen waar je eng van wordt. Maar met mn dochter laat ik die lekker in de kast. Wierrook al jaren niet meer, ruim voordat zij onderweg was. Spul is niet echt denderend voor de longen, al snap ik de stap. Ik zou zelf dan bijv bij lavendel gebruik, een bosje lavendel hoog buiten bereik ophangen of neerzetten. (Maakt t nog niet veiliger maar wel natuurlijker)

    Mocht je huisarts of kinderarts (danwel plantkundige (fytolo nog wat)) toevallig spreken. Vraag eens of hoplucht schadelijk is of niet op die leeftijd, gewoon de natuurlijke hop geen chemische.

    Wij waren bij hertog jan op bezoek met zo'n rondleiding en als je slecht sliep moest je maar eens hop bellen bij je kussen leggen, dan was je zo vertrokken.

    Kruidengeneeskunde is alleen niet zonder risico (net als reguliere) je neemt die hop welliswaar niet in, maar als je dr zwaarder door in slaap valt dan normaal vindt ik t wel een dingetje.

    Voor mijzelf wil ik t bijv nog wel een poging geven maar toen mijn vader bezig was met revalidatie na een herseninfarct durfden we t ondanks zn moeite slapen (bekende kwaal na herseninfarct met schade), niet aan. Hij kreeg bijv ook geen slaaptabletten omdat t zn revalidatie zou belemmeren.

    Hop bellen kan je gewoon op internet bestellen, zeker nu met al die thuis bierbrouw pakketjes. Zou t dan terrorproof in een beertje verwerken of nog beter allicht reserve beertje/spuugdoekje in een bak met hopbellen leggen (hop bellen in separaat open bakje in die grote bak) en die bij t hoofd gedeelte leggen met slapen. Mits dat t niet schadelijk is voor de kleine.
     
  8. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Mijn zoon wordt bijna 2 en slaapt bijna nooit door. Nu s iknds 2 nachten een diffuser met olie, en slaapt sindsdien door, ik ben benieuwd of het blijft werken
     

Deel Deze Pagina