Ik heb erge gebitsproblemen, tig keer bij de tandarts, en blijf pijn houden. Slik nu al een paar maanden bij elke dag 800 mg ibuprofen en ook nog vaak 2 a 4 paracetamol ernaast. Ga morgen weer naar de tandarts, en mijn huisarts bellen. Maar weet iemand nu of dit gevaarlijk is? Groetjes eline
Goed is het niet zonder maag beschermer. Waarom het je niet om andere pijn stelling gevraagd ipv het risico te lopen op een beschadigde maag
Tja erg gezond is het ook niet vooral voor je maag.. Maar ja je moet iets als je pijn hebt toch? Zo zit mijn vriend al vier maanden aan de oxynorm en oxycontin ook niet gezond.. Maar tja als je zoveel pijn hebt..... Dan is het kiezen
gezond kan het niet zijn... lijkt me verstandig om hiervoor contact op te nemen met een arrs! je kunt nl ook resistent worden als je heg veel februikt! heb ik nl gehad! toen werkte het nl niet meer bij mij!
mag ik vragen wat voor gebitsproblemen? ik tandenknars en heb daardoor problemen met mijn kaakgewricht...alle spieren eromheen (ook mijn oor) gaan zeer doen. ik slikte finimal, en nu alive het dekt zeker niet alle pijn, maar gister had ik uit ergernis mijn rubberen kruik gevuld en op de zijkant van mijn gezicht gelegd, dat bracht toch een ietsje ontspanning sterkte!!
2 kiezen getrokken in 3 maanden tijd, en morgen een 3 e denk ik. was bang dat mijn lever of maag al zijn aangetast van die 2 maanden
Het is niet goed om zo lang pijnstillers te slikken. Je lost het probleem er niet mee op. Er moet dus echt wat gebeuren. Langdurig gebruik van ibuprofen kan zoals hierboven al gezegd wordt, problemen zoals een maagzweer veroorzaken. Een stuk ernstiger (hoewel nog niet helemaal bewezen) is de verhoogde kans op een hartinfarct. Ik zou dus toch proberen voor een andere vorm van pijnverlichting te gaan. En het gebruik van ibuprofen een tijdje staken en vervangen door wat anders en dan ècht alleen als he onhoudbaar is. En natuurlijk snel op zoek naar een permanente oplossing tegen de pijn. Want steeds pijn hebben is natuurlijk echt waardeloos!
Ibuprofen kun je heel goed langere tijd slikken, maar WEL met een maagbeschermer erbij. Ik heb bijna 6 jaar lang 2x daags 800mg ibuprofen geslikt, maar daarnaast ook 2x daags een maagbeschermer van 40mg. Dus als het nodig is om die pijnstillers te blijven slikken, dan zou ik toch een maagbeschermer erbij gebruiken.
Hele stomme vraag misschien maar krijg je die dan op recept of slik je 2 x 400 mg of zo? Anders wijst je huisarts of apotheker je toch hopelijk op het feit dat je maagbeschermers moet slikken. 800 mg is toch niet zonder recept verkrijgbaar.
Duidelijk. Maar ik zou inderdaad voorzichtig zijn en even overleggen met je huisarts wat je het beste kan doen qua medicatie.
Ik heb vroeger langdurig brufen geslikt. Ik kreeg het voorgeschreven door de reumatoloog. Paracetamol heeft volgens mij een versterkende werking op ibuprofen volgens mij. Ik word er in ieder geval knetter stoned van. Gelukkig gebruik ik nog maar zelden ibuprofen. Je maag gaat er behoorlijk kapot van en je hebt steeds meer nodig om de pijn te dekken. Vraag je tandarts of huisarts iets voor te schrijven. Hopelijk ben je snel van je pijn af meid.. pijn is slopend.
Heb vroeger ook langdurig ibuprofen gebruikt. Had na een tijd last van me hart (ik was 18). Hartkloppingen werden steeds erger en viel steeds flauw. In ziekenhuis gelegen en binnenste buiten gekeerd. Ik heb een afwijking aan mijn hart die door de ibuprofen erg versterkt werd. Het was heel gevaarlijk en mijn cardioloog heeft me toen ook 'op het hart gedrukt' om ibuprofen nooit meer zoveel en zo lang te gebruiken. Het had serieus mijn dood kunnen zijn.
Getverderrie. Ik heb de afgelopen week al een paar keer duizelingen gehad. Daarom schrok ik eigenlijk ook. Ik ga morgen gelijk mijn huisarts bellen. groetjes eline
Ibuprofen behoort tot de groep "NSAID's". Dit zijn geen onschuldige pijnstillers en kunnen een zware belasting vormen voor je hart. Ik heb een tijdje geleden een programma gezien met een Amerikaanse arts die expleciet voor deze pijnstillers waarschuwden en dat het eigenlijk van de gekke is dat deze in Europa zomaar overal te koop zijn, zonder dokters voorschrift en nog erger, zonder volledige bijsluiter. Een NSAID is gèèn onschuldig pijnstillertje. Paracetamol ook niet, maar toch een heel stuk veiliger als ibuprofen..
Ibuprofen is voor je maag heel erg slecht. Paracetamol kan geen kwaad. Ik zou even langs de arts gaan voor een maagbeschermer. Of stoppen met de ibuprofen.