Hoi meiden, Bedankt voor jullie goede adviezen: ik heb ook een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog, voor eind februari. Wil nu weten of het goed zit! Heb nu zelfs een afspraak bij de fertiliteitskliniek, de assistente begon gelijk over testen van zaad van mijn vriend. Euh, hoezo doortastend? Eigenlijk nog niet echt aan de orde. Nou ja, liever dat dan weer doorgestuurd worden. Ik ben vergeleken bij jullie nog een groentje, geloof ik. Wel goed om te lezen welke acties er worden ondernomen. Dan ben ik straks een beetje voorbereid. Hebben jullie ook iets van inwendig onderzoek gehad? Om te kijken of je geen verklevingen oid hebt? Ik heb inmiddels mijn ouders en twee vriendinnen verteld over onze plannen. Kan dat toch niet goed voor me houden Succes met alles en houden jullie me op de hoogte? Grts. Julia
Hoi Meiden, @kitty: Omdat ze dag 14 in een normale cyclus een eisprong verwachten moet ik dag 17-18 progesteron laten prikken. Hier kunnen ze aan zien of ik een eisprong gehad heb. Tevens prikken ze standaard schildklier (TSH) mee. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Ga in ieder geval morgen bloed af laten nemen. Ik werk zelf in het ziekenhuis dus kan zelf mijn uitslag opzoeken. Hoop dat het direct bekend is... @julia: de fertiliteitskliniek is dat bij jullie wat anders dan de gynaecoloog of is dat hetzelfde? Ik denk dat ze dat zaad standaard testen. Zo kunnen ze in ieder geval uitsluiten dat het probleem niet bij de man ligt. De uitslag van het zaad is nog steeds niet bekend (heb stiekum al gekeken in de computer). Heeft iemand enig idee hoe lang zo iets duurt? Ik ben net zo'n groentje als jij! Ik heb volgende week mijn eerste afspraak. Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen. Ik heb het inmiddels ook aan mijn moeder verteld, ze had wel een vermoeden dat het niet lukte. Ze heeft dit namelijk zelf ook gehad en ze begreep mij erg goed! Dit was wel erg fijn! Als er nieuws is laat ik het weten, Wel fijn dat we zo af en toe kunnen kletsen! Groeten en Succes, Sonneke
@ Julia1980, Wat goed dat je de stap hebt gezet en een afspraak hebt gemaakt. Voelt als een opluchting toch? Ik heb een inwendige echo gehad. Ze kijken naar je baarmoeder en eierstokken. Het is een onderzoek van 5 minuutjes en valt erg mee. Ik zou wel iets langs aantrekken, omdat je anders zo 'bloot' in de stoel zit. Het is misschien schrikken dat ook meteen het zaad wordt gecontroleerd, maar wat je al zegt, als je het doet, doe het dan goed . Ik heb mijn ouders nog niets verteld. Op de een of andere manier vragen ze er wel veel naar de laatste tijd. Zo van, willen jullie nog geen kinderen? De 30 nadert, dus ze zullen wel denken dat het de hoogste tijd is. Haha, ze moest eens weten. Het is wel lastig om voor me te houden. Ik hou het nog even zo. @ Sonneke, Dat is wel een voordeel dat je zelf je resultaten kunt opzoeken. Ik werk ook in een ziekenhuis, maar ik ga zelf naar een andere ziekenhuis dat wat dichter bij huis is. Stel dat ik verder in de molen kom en dus vaker naar het ziekenhuis moet, dan kan ik alsnog overwegen om 'over te stappen'. Is ook wel raar dat je collega's je gegevens (beperkt) kunnen inzien? Ik wil het ook niet aan mijn werk vertellen. Hoe doe jij dat?
Hoi Kitty, Wel een goede tip om een jurkje ofzo aan te doen ja. Je moet bij ons wel een reden ingeven om uitslagen van andere patienten te bekijken. Dus het staat wel geregistreerd dat je bij een patient (waarvoor je niet bevoegd bent) te kijken. Ik heb vandaag bloed laten prikken, ik zit nu op dag 18. Er zou dus normaal gesproken een eisprong geweest moeten zijn. Dit is bij mij niet het geval want mijn progesteron is 2,0. De waarde voor de eisprong ligt tussen de 0 - 5,0 de waarde na de eisprong ligt tussen de 10 - 90 Mijn schildklier functie was goed, gelukkig! Ik ben werkzaam als verpleegkundige, toevallig had ik vandaag een uitgeplande dag en heb ik wat meer ruimte om even langs het lab. te lopen om bloed te laten prikken. Ik heb het op het werk tegen niemand verteld, ze hebben ook niks in de gaten gehad. Ik moest (voor de afdeling) gewoon even langs de salarisadministratie. Groeten Sonja
Balen dat je nog geen eisprong hebt gehad. Had je dat zelf ook al ontdekt mbv de ovulatietesten? Gelukkig komt 4 feb steeds dichterbij. Spannend hoor als je te horen krijgt of het zaad van je man goed is. En ben ook benieuwd wat ze verder gaan doen. Bij mij nog steeds rustig. Ik moet vandaag pilletje 8 slikken van mijn hormoonkuur. Ik moet over 2 weken weer naar de gyn. Ik kan niet wachten om naar ronde 2 te gaan!
Hoi Kitty, ik had zelf ook geen eisprong verwacht. Mijn cyclussen zijn zo onregelmatig met de laatste van 86 dagen. Ik ben ook erg benieuwd wat ze verder gaan doen. Jij hebt ook geen eisprong of wel? Die kuur waar jij mee bezig bent is om een menstruatie op te wekken toch en daarna moet je meteen starten met clomid of niet? Hoe lang kan dat duren voordat je gaat menstueren na zo'n kuurtje? Ze kunnen niet halverwege je cyclus met clomid beginnen?? Groeten Sonneke
Nee, geen eisprong bij mij . De kuur is idd om mijn ongi op te wekken. Ik moet tot vrijdag slikken en dan word ik binnen 3 tot 7 dagen ongesteld. Ik zat alleen te rekenen. Stel dat ik ook aan de Clomid moet, dan moet je va dag 3 of dag 5 van je nieuwe cyclus beginnen. Maar als ik pas over twee weken weer naar de gyn moet, dan moet mijn ongi dus heel laat komen, anders kan ik nog een cyclus afwachten. Volgens mij kan je niet halverwege je cyclus beginnen nl. Ik twijfel of ik daar over moet bellen.......Wie zegt dat ik dan wel spontaan een eisprong krijg?
Hoi Kitty, Mijn huisarts heeft tegen mij gezegd dat je op je 1e cyclusdag moet beginnen met Clomid. Ik kwam op mijn 3e dag bij hem en toen zei hij dat als ik op de 1e cyclus dag bij hem was gekomen dan was hij gestart met clomid. Ik zou als ik jou was wel even bellen anders heb je weer een kans gemist en wie weet hoe lang die cyclus dan weer duurt. Groeten Sonneke
Ik twijfel of ik vandaag zal bellen, of de dag dag ik ongesteld word....de bloedtestuitslagen zullen na ruim een week toch wel binnen zijn?
Hoi Kitty, Als ik jou was zou ik maandag bellen. Dan kun je vragen wanneer je moet beginnen met clomid en hoe je bloeduitslagen waren. Ik heb gisteren ook de huisarts gebeld om te vragen naar de uitslag van het zaadonderzoek. De uitslag was niet super volgens de huisarts. Wij mogen een nieuw zaadonderzoek doen. Het was om 5.45 uur afgenomen en om 8.00 uur hebben ze het pas onderzocht. Hebben jij/jullie enig idee of dat invloed kan hebben op de kwaliteit van het zaad? Groeten Sonneke
Ik ga maandag naar de gynaecoloog bellen. De huisarts zal ongetwijfeld de resultaten ontvangen, maar ik heb een afspraak staan bij de gyn. Hij heeft mij ook de provera voorgeschreven. Bij ons is er nog geen zaadonderzoek gedaan. Dat komt er waarschijnlijk wel aan. Ik heb geen idee. Al denk ik hoe langer het zaad uit je lichaam is, dat er in de tussentijd al meer zaadjes zijn 'doodgegaan'? Dat lijkt me dus niet bevordelijk voor de kwaliteit. Hoe gaat dat eig precies in zijn werk? Moet je man zijn kwakje in een potje doen en dan gelijk naar het ziekenhuis brengen?
Hoi Kitty, Ben jij al bij de gynaecoloog terug geweest? Ik ben vandaag geweest. Heb hoogstwaarschijnlijk PCOS. Ik heb nu een primolut kuurtje meegekregen. Daar moet ik volgende week mee beginnen. Voor 7 dagen. Daarna moet ik binnen 3 dagen ongesteld worden. Op dag 3 mag ik beginnen met clomid en moet ik meteen bloed laten prikken. Ik heb allebei de medicijnen al in huis. Op dag 12 van mijn nieuwe cyclus krijg ik een echo om te kijken of het eitje groeit. Het 2e zaad was overigens prima! Gelukkig! Groeten Sonneke
Hoi Sonneke, Ik moet as woensdag weer. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden na mijn kuur provera. Echt irritant. Ik zit nu al op dag 9. Maar aan de andere kant, als het binnen nu en woensdag wel doorbreekt, dan ben ik nog op tijd om te beginnen met Clomid. Ben benieuwd of ik ook zo verder wordt gescreend. Gisteren kreeg ik te horen dat mn schoonzusje weer zwanger is, nog maar 6 weken. Dat deed toch wel een beetje pijn, want mij lukt het al geen eens om ongesteld te worden!
Hoi Kitty, Confronterend dat je schoonzusje zwanger is. Natuurlijk wel leuk voor hun maar het doet weer zo'n pijn! Waarom jij niet?! Onze tijd komt nog wel! Ben benieuwd wat woensdag de gynaecoloog zegt. Heb je 10 dagen die provera gehad en nu dag 9 nu het stoppen ervan? Hebben ze gezegd binnen hoeveel dagen je dan ongesteld moet worden? Toch raar waarom de ene kiest voor provera en de andere bij mij voor primolut. Ik ben erg benieuwd. Heb het idee dat het met die clomid pas "echt" gaat beginnen. Groeten Sonneke
hallo,, ik heb het zelfde nu bijna een maand overtijd wel menstrauatie pijn en pijn in onderrug en hele tijd honger maar verder nks geen ongi snap er helemaal niks van en de huisarts laat je ma wachten
Jeetje Amanda, das ook niet leuk Ik hoop dat je snel terecht kunt. Bij mijn jongste zoon was ik ruim 4 weken overtijd toen pas de zwangerschapstest licht positief uitsloeg. Ik ben 8 dagen overtijd en kan morgen bij mijn ha terecht gelukkig. Nu heb ik wel overgewicht maar weet niet of je dan automaties pcos hebt. Ik heb begin dec 2010 nog een vmk gekregen,dus was wel zwanger. daarna had ik een cyclus van 26 dagen,maar nu ben ik al flink over die cyclus heen. Ik ben benieuwd of ik na de bloedtest en echo nog meer onderzoeken krijgt. Hoe kunnen ze zien dat je pcos hebt? Ik heb wel de laatste tijd naast mijn overgewicht wat meer haargroei op benen en zelfs op mijn buik(zitten nu 3 haren op gegroeid) kreeg vandaag namelijk al van iemand de vraag of ik geen pcos zal hebben,maar als dat zo was had ik toch niet zwanger kunnen zijn nov/dec 2010 voor ik de vmk kreeg? Groetjes Bianca
Hoi Bianca en amanda, @bianca: Volgens mijn gynaecoloog kunnen ze pas echt zien dat je PCOS hebt na bloedonderzoek (op de 3e dag van je cyclus) en door een echo. Dat overgewicht en haargroei kan wel een teken zijn ja. Je kunt met PCOS wel een eisprong hebben en zwanger raken volgens mij alleen heb je veel minder kans. Ik heb in de 10 maanden dat ik gestopt ben met de pil 1x een eisprong gevoelt en waarschijnlijk ook gehad. Zijn jouw cyclussen ook onregelmatig? Want dat is het eerste symptoom. @Amanda: Hoe waren jouw voorgaande cyclussen? Ben je al vaker onregelmatig geweest? Mijn huisarts heeft mij na 10 maanden (alle 10 de maanden onregelmatig met cyclussen varierend tussen de 38 en 86 dagen) doorgestuurd naar gynaecoloog. Maar ik was als kind ook altijd al onregelmatig. Dus daarom verwachtte hij en ik ook trouwens dat het met hormonen te maken heeft. Ze kunnen je menstruatie opwekkers voorschrijven. Daar moet ik donderdag mee beginnen. Succes en sterkte met wachten, Groeten Sonneke
Haha, Ik heb ook wel last van mijn onderrug en heb het idee dat mijn ongi elk moment kan komen. Maar dat gevoel heb ik al meer dan een week . Ook heel herkenbaar is het hongergevoel. Het is ook hier weer net alsof ik ongesteld moet worden, dat je dan zo'n lekkere trek hebt. Echt vervelend hoor dat lange wachten en ook zo onzeker of je zwanger bent of dat je gewoon een lange cyclus hebt. De huisarts is idd niet zo happig op doorverwijzen, maar die van mij verwees mij gelukkig na 3 mnd (geen ongi) meteen door. Dat is weer mijn geluk .
Hoi Kitty en Sonneke, Het is weer eventjes geleden, maar ik lees/leef met jullie mee hoor! Ik hoop dat er snel wat actie in de tent is voor jullie . Echt spannend allemaal! Bij mij nog steeds niets, what else is new... Komt goed. Groetjes, Julia
Hoi Julia, Leuk dat je nog wel meeleest. Ik had je al gemist... Hoe staat het er bij jou nu voor? Ben je inmiddels al weer aan een nieuwe cyclus begonnen? Of ben je nog steeds aan het wachten op je menstruatie? Groeten Sonneke