hallo meiden. Ik heb een turquoisine opaline/dilute met veel rood, en zoek hiervoor een nieuwe baasje. Ik heb hem in midden 2012 gekregen, dus zal nu zo ong 1,5 jaar zijn. Hij komt van me school vandaan dus heb hem nog als jong gezien (zo gaaf) en heb hem meegenomen toen hij uit het blok kwam. Helaas kon ik er weinig informatie over vinden en nu zit hij in een te kleine kooi, met gold amadines... (wat er van over is..) Het hoord een vriendelijke vogel te zijn en dat is die ook, alleen niet in een kleine kooi, heeft nu al 2 goldjes helaas dood gemaakt Mijn bedoeling was om hem tam te maken zodat ik een leuk vogeltje had, helaas niet gelukt, stapt verder wel op de hand maar niet van harte. Ik baal hiervan dat ik dit zo heb laten gebeuren en vind het niet leuk voor Joost (naam haha). Verder is hij gewoon ongelukkig zo en als je fluit word hij helemaal wild, denk niet dat hij dit doet omdat die weet dat wij het zijn maar omdat hij zich ongelukkig en alleen voelt. is er iemand die hem wil komen ophalen en hem in de voliere kwijt kan? omg zuid-holland, meer info graag een pb-tje. Joost zou er erg blij mee zijn, en ik ook!
wat jammer om te horen. helaas niet echt een geschikte match voor mijn kleine vinkjes en diamantduifjes ben ik bang. ik hoop dat je snel een geschikt huisje voor m vind!
Ja dat is het rare eraan, ze schijnen heeel goed met vinkjes en duifjes te kunnen. maar ben bang dat dit alleen in een voliere kan, bij mij zitten ze op mekaars lip en ben bang dat dit degene was dat het mis ging. op school zaten ze met valkparkieten kakarikies parkieten, en dat lijkt mij dus geen goeie match... dus ik snap het neit helaas
Idd als de voliere lekker groot is met schuilmogelijkheden zou het evt wel samen kunnen gaan. Vinkjes en duifjes kunnen ook goed samen maar bij mij pikte de vinkjes de duifjes helemaal kaal! Ik heb 2 van die kamervolieres (buiten staan) in de toekomst gaan we een mooie voliere bouwen in het niewe huis maja dat is voorlopig nog eventjes niet. Kun je de vogel niet in een grote kooi binnen houden en hem binnen los laten??? Je kan natuurlijk proberen hem nog tamer te krijgen. Vaak is dat met een beetje geduld toch wel mogelijk.
Hmmm, mijn moeder heeft een volière met daarin 1 gewone parkiet en 1 valkparkiet. Die kleine parkiet gaat het waarschijnlijk niet lang meer maken en mijn moeder maakt zich nogal zorgen om de valkparkiet, want die was de laatste keer dat er een parkietje doodging helemaal van de waps, dus ze is bang dat die vogel helemaal depri wordt als die andere parkiet ook dood gaat. Een extra maatje zou dus geen kwaad kunnen denk ik. Ik zal wel eens aan haar vragen of ze eventueel interesse heeft.
Dat zou ook een mooie oplossing zijn. Als jullie niet te ver bij elkaar uit de buurt wonen zou ik adviseren een sort proef tijd in te stellen om te kijken of het klikt! Ik duim voor een geode afloop!
@ vagans. Nee dat gaat echt niet lukken. Ik heb al een tamme valk heeft al grote kooi en zie het sws niet zitten om een voliere kooi te halen (ze kooi moet groot genoeg zijn voor parkiet) Ik werk in een dierenwinkel en een grotere kooi kom je op een voliere kooi. Ook ben ik degene die de vogels altijd tam maakt alleen joost wil echt niet. Heeft nog pap gehad continu bij me gehad maar exht niets werkte dus vind het dan wel genoeg voor zn beestje anders is het teveel stress. Proeftijd mag altijd dat is geen probleem. Alleen twijfel of een valk zo vogel toelaat parkoet is namelijk heel wat anders als joostje. Tenzij kooi erg groot is kan het geprobeert worden. Laat maar weten