Harde buiken en krampen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rimase, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Wil even iets van me af schrijven. Ik ben 24 weken zwanger en heb sinds dinsdag ineens last van veel harde buiken. Woensdagavond kwamen daar ook menstruatieachtige krampen bij. Ben lekker op tijd naar bed gegaan. Gisteren op het werk kreeg ik weer harde buiken die niet weg wilden en ook weer die krampen. Toch maar de verloskundige gebeld en ik moest direct naar huis, langs de huisarts om een blaasontsteking uit te sluiten, een warm bad nemen, rusten en terugbellen. Op mijn werk waren ze vol begrip, ze wilden zelfs een taxi voor me bellen, zo lief! Het was geen blaasontsteking en het bad en rusten had niet geholpen. Zodra ik 1 stap zette werd m'n buik al hard. De verloskundige is langs geweest en gelukkig geen ontsluiting, maar wel even goed rust houden. Vandaag ook niet werken. Gelukkig voelt m'n buik al wat beter, maar niet te veel lopen, want dan voelt m'n buik weer vervelend. Was wel even schrikken, m'n zoontje was 5 weken te vroeg en heeft toen 2,5 week in het ziekenhuis gelegen. Dit was een rotperiode. Dit gebeuren heeft me nu angstig gemaakt dat het weer gebeurd en misschien zelfs nog vroeger. Ik hoef nog maar 8 weken te werken en dan heb ik verlof, ik werk parttime en ik wil dit heel graag volhouden. Voel me schuldig dat ik nu thuis zit te niksen. Op m'n werk zijn ze vol begrip, die kleine is het belangrijkst. Mijn moeder en schoonmoeder vinden het beter als ik me nu ziek meld en thuis blijf, maar dat wil ik eigenlijk niet. Dat ik vandaag thuis blijf is voor mij al heel wat!
    Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt. Ik wil niet de rest van m'n zwangerschap bang zijn dat die kleine te vroeg komt, ik wil er gewoon van genieten.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja vervelend meis! :( toch ben ik het eens met wat iedereen zegt: je beeb gaat voor, en als dat betekent rust houden en in de ziektewet, dan moet dat maar! Zeker als ze zo begripvol zijn op je werk zou ik geen seconde twijfelen en de komende week iig lekker even thuis blijven. Pas als je weer normaal kunt functioneren zonder pijn te krijgen weer denken aan opnieuw gaan werken.
    Sterkte het is niet leuk!

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ach meis dat is niet leuk! Ik herken je verhaal wel... Ik heb al sinds week 17 maar die waren nog wel te doen tot een week of 22/23 toen werden ze ook pijnlijk en op een gegeven moment zo pijnlijk dat ik er krom van lag. Vk heeft toen ook alles gechecked... Geen blaasontsteking en god zij dank geen ontsluiting! Dit duurde zo'n 3 dagen en toen was het plotseling over en mijn buik was mega gegroeid! Dus of het nou daar van kwam.... Sinds die tijd ook bijna geen harde buiken meer gehad

4. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    #4 Rimase, 21 nov 2014
    Laatst bewerkt: 21 nov 2014
    Bedankt voor jullie reactie meiden!
    Ellipellie, ik hoop dat het bij mij dan ook van een groeispurt komt.

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Herkenbaar :(
    Hier ook sinds 17 weken giga veel harde buiken..buikpijn en rugpijn.
    3 weken terug was het echt heel extreem maar toen is me buik binnen 2 weken 3cm gegroeid !

6. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Gisteren hele dag op de bank gezeten en trokken de harde buiken rustig weg. Nu zit ik rustig op de bank en heb ik nu een kwartier ongeveer om de 3/4 minuten harde buiken met vervelende kramp. Heb er nu 6 gehad. Heb m'n weeëntimer maar aangezet. Hoop dat het zo wegtrekt! En anders de vk maar weer lastig vallen?

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Zie het niet als lastig vallen.
    Ik snap dat je je misschien bezwaard voelt, aangezien het weekend is, maar het is hun werk.

Beter 1x teveel gebeld dan 1x te laat....

Sterkte!

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Misschien lekker een warm bad of douche... Een warme kruik hielp bij mij ook goed... En anders echt vk bellen! Het is hun baan dus voel je niet bezwaard. Dat gevoel had ik ook heel sterk hoor... Nu heb ik daar echt schijt aan, jouw kindje is 1000000000 x belangrijker dan wat de vk denkt ;)

9. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Heb de vk gebeld en ze is net weg. Er is een hoop gerommel in m'n buik, maar gelukkig geen ontsluiting. Mag nu komende week niet werken en moet rust houden. Zodra het weer echt vervelend wordt neem ik meteen een bad, want dat helpt wel.

10. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Goed dat je gebeld hebt! Beter een keer teveel bellen... Ik weet precies hoe jij je nu voelt... Dit wens je niemand. Ik mocht vanaf week 21 al niet meer werken, het voelde als falen in het begin. Gelukkig heb ik het uiteindelijk los kunnen laten en merkte dat de harde buiken steeds minder werden toen ik gestopt was... Maar man o man wat ben ik bang geweest zeg! Ik hoop dat het net zoals bij mij straks ook beter gaat.

11. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Elliepellie, dank je. Zo voelt het inderdaad precies.....

12. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Vandaag een extra afspraak bij de verloskundige gehad. Ik moet stoppen met werken en het rustig aan blijven doen. Ze zegt dat het geen bandenpijn is en dat iedere week er nu 1 is. Ik hoop dat ik de 37 weken mag halen, mijn verloskundige duimt ervoor, maar twijfelt.

13. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik snap aan de ene kant nu wel dat ze eerlijk wilt zijn maar om nou te zeggen dat ze twijfelt of je de 37 weken gaat halen vind ik persoonlijk erg cru! Jij zit daardoor nog meer in de stress wat weer harde buiken kan veroorzaken... Mijn vk zegt ook altijd dat elke week er weer 1 is maar nooit dat ze twijfelt of ik überhaupt de 37 weken ga halen

Lekker rustig aan doen, laat je verwennen dan komt het vast goed! Ik had meer dan 6 harde buiken per uur op een gegeven moment dagenlang en de kleine man zit toch echt nog lekker in mijn buik. Na 28 weken kreeg ik wat meer rust in mijn kop... En vanaf de 32 weken helemaal. Ze kunnen zoveel tegenwoordig! Maar blijf altijd aan de bel trekken als je het niet vertrouwd

Deel Deze Pagina