2e keer geprobeert in te breken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Rachel1984, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi Allemaal,

Ben momenteel erg boos. Toen wij een paar dagen op de camping waren is er al ingebroken in de schuur. Ze hebben niet veel mee genomen maar de hele tuin lag vol met scooter onderdelen en de scooter lag in de deur gegooit van de schuur. Helemaal beschadigt natuurlijk. Het slot van het tuin hek was al een tijd kapot en dat is vandaag na 2 weken wachten vervangen gelukkig.
    Nu zijn we zaterdag op zondag nacht een nachtje weggeweest en weer hebben ze geprobeert in te breken! De hele achter deur is geforceerd. Ze konden niet binnen komen omdat de deur en op slot zat en op de knip maar het is dus duidelijk iemand die oplet wanneer onze auto er in de avond/nacht uren niet staat. Jasper heeft momenteel avond dienst en komt pas rond 23.00 thuis en voel me niet echt veilig meer.
    Om 13.15 gaan een vriendin en ik aangifte doen en dan maar hopen dat het ophoud.
    Gelukkig is Max erg waaks(die blaft al naar een vogeltje haha) dus als ze het proberen als we thuis zijn staan we snel genoeg beneden maar vind het toch wel eng zo s'avonds alleen met Lindsey....

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meid ik zou even langs het politie bureau gaan en vragen om een afspraak op locatie.hierbij word jou nummer herkent de ac en weten ze wat er aan de hand is en gaat de politie met prio 1 naar jou toe.dit doet veel voor je gevoel hoor ook zullen ze af en toe langs komen rijden bij je vooral nu je alleen bent en dus de auto denk ik ook weg is!

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kan ik me heel goed voorstellen!
    Toen er bij ons was ingebroken voelde ik me alleen (had toen nog geen kinderen) ook niet veilig meer in mn eigen huis. Ik werkte ploegen en mn toenmalige vriend gewoon dag dienst dus was als ik avond dienst had smorgens en overdag altijd alleen thuis.
    Als ik dan onder de douche stond en beneden wat hoorede (konden erg goed onze 3 katten zijn...maar toch) dan ging ik heel goed luisteren of ik nog wat hoorde....en als dat niet zo was ging ik snel onder de douche uit...voor t geval ze er toch nog waren. Wilde niet in mn blote kont betrapt worden door dieven :p
    Vroeger douchede ik ook altijd met de deur open maar sinds er ingebroken was dus echt niet meer (en dat met mn claustrofobie!)
    Misschien moeten jullie van die tijd schakelaars aan jullie lampen doen zodat de lampen af en toe aan gaan en weer uit. Dan lijkt t of er iemand thuis is als jullie er niet zijn.
    Maarja aan dat onveilige gevoel....weet niet wat je daar aan kan doen.
    Bij mij was t pas over toen ik ergens anders woonde.

4. eng zeg! ik denk altijd gelijk aan camera's ophangen.

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    vriendinnetje van mij heeft het ook gehad...3x zelfs ze waren blijkbaar ook aan het wachten tot ze weg was...idd politie inlichten zodat je op de actie lijst komt te staan. ik kan me voorstellen dat je bang bent dat zou ik ook zijn...sterkte in ieder geval.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    bahhh wat eng :( meid ik wil je strekte wensen hopen dat je nooit meer zoiets hoeft mee temaken en idd contact opnemen met de politie

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben vanacht wel 10x eruit geweest om te kijken...de katten hadden ook ruzie dus bij ieder geluidje was ik wakker. Poeh hoop dat vanacht wat beter gaat!

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jakkie lijkt me echt vreslijk als er bij je wordt ingebroken... nou verw8 ik dat niet erg snel met 3 grote honden in huis maar toch bah

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ze hebben het 2 wkn terug bij mijn buren geprobeerd... enige wat wij hebben gedaan is de deur open gezet voor onze honden (me vriend ging toch naar buiten met ze) Nooit geweten dat mannen zo snel konden rennen.... (maar ja... mischien hielp het feit dat ze achterna werden gezeten door 2 rottweilers ook wel)

We hebben ze in elk geval niet meer gezien en toen me buuf bij de politie aangifte ging doen moesten ze smakelijk lachen om onze actie

10. Niet meer actief

Nou.. zelfs met camera's is het eng hoor! Het huis van mijn ouders is beveiligd met camera's en sensoren en dit maakt het er nou niet echt prettiger op om alleen thuis te zijn.
    In de woonkamer staat een beeldschermpje waarop je alle (mogelijke) ingangen van het huis kunt zien en soms meen ik dat ik ineens een schim zie bewegen en dan zit ik dus dik in de stress. Ook springt soms ineens het alarm aan, of gaat het alarm van de sensoren af bijvoorbeeld door een poes die het activeert. Dan val ik al bijna flauw van schrik haha.

Je gaat dan zó op alle kleine dingen letten, dat is ook niet fijn. Wel is het fijn als je niet thuis bent, je weet zeker dat de politie er binnen 10 minuten is als het alarm af gaat en veel tijd om spullen mee te nemen hebben ze dus niet.

Maar goed, ik probeer het alleen thuis zijn 's avonds nu zoveel mogelijk te voorkomen. Gelukkig hebben mijn vriend en ik nu een appartement en is de kans op inbrekers een stuk kleiner (we wonen niet op de begane grond en alles is goed beveiligd) maar toch probeer ik 's avonds niet te vaak alleen thuis te zijn.. Brr! Eng

Deel Deze Pagina