Ik word gek van ....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamajanneke, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    de deurwaarders door oxio!
    We hebben in april dit jaar een gigantische eindafrekening gekregen dat dateerde van 2006 2007.
    al vanaf okt. 2007 waren we aan het bellen om die rekening zodat we wisten waar we aan toe waren.
    Steed weer 0 op rekesten zo ineens was er een gigantisch bedrag van onze rekening af en dag later pas de eindrekening.
    we zitten op bijstandniveau en kunnen dat gigantisch bedrag niet betalen in eens
    we hebben met oxio gemaild e gebeld en steeds werd gezegd in de telefoongesprek dat we terug gebeld zouden worde voor een regeling.
    Ook dat gebeurde niet en we zijn overgestapt op een andere leverancier.
    nu krijgen we steeds brieven dat we dat ineens moeten betalen anders wordt het een rechtzaak, maar een regeling zit er niet in, ja 400 per maand.
    nou als je 1300 per maand krijgt en daar alle lasten ezo nog van moet betalen, kan je echt geen 400 missen per maand.
    Wij hebben een tegen voorstel gedaan, maar dat wordt niet geaccepteerd.
    wij betalen het gewoon op eigen risico, (geen idee wat dat inhoudteigenlij), maar er zit dus een rechzaak aan te komen.
    Ik word er zo moedeloos van. stelletje.....
    Ik wil best betalen hoor, maar ik kan dat bedrag gewoon niet missen. Ik moet toch eten en drinken en luiers kopen en alle vaste lasten gaan gewoon door.
    Ik weet niet meer wat ik met die lui en zeker ook die deurwaarders aan moet.
    zo net ben ik gebeld door een deurwaarder en weer de situatie uitgelgd en weer gaan ze niet akkoord en zetten nu dus de procedure in werking voor een rechtzaak.
    Nu weet ik dus niet of de rechter ons in het gelijk gaat stellen, omdat we wel bereid zijn te betalen alleen niet dat wat hen willen....

sorry hoor moest even luchten.
    ik ben zo boos en verdrietig hier om.
    Ik heb al eens een wsnp gehad door omstandigheden en heb geknokt om er uit te komen en dit soort dingen maken me dan weer zo onzeker en zo verdrietig en angstig...

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Das niet zo mooi! Hoe kon het dan dat je opeens zo'n hoge eindafrekening hebt?

Als het voor de rechter komt, en Oxxio wordt in het gelijk gesteld (wat eigenlijk automatisch gebeurt als je niet komt opdagen) dan heb je hoe dan ook nog meer kosten aan je broek. Als ik jou was, zou ik schriftelijk nog eens laten weten dat je wel WILT betalen, maar niet zo veel KAN betalen. Zet er ook in wat voor jou een redelijk bedrag is en waarom. (vaste lasten e.d.)

Als ze gaan dagvaarden, zorg dan dat je in elk geval schriftelijk of mondeling (dus op de zitting) uitleg geeft. De rechter zal dan eerder geneigd zijn om je niet ook nog eens voor de incassokosten en kosten van de rechtbank te veroordelen. Scheelt al weer.

Misschien is het gewoon dreigen en denkt dat kantoor dat ze een hogere regeling bij je kunnen afdwingen als ze je onder druk zetten met een dagvaarding.

Maar goed... Laat je goede wil zien, zorg dat je per mail, dus zodat je het kan bewijzen, met het deurwaarderskantoor communiceert en wees eerlijk. En, zij weten ook dat van een kale kip niet te plukken valt maar van een half kale kip ook niet heel veel.

Oh ja, ik zou eens mijn eindafrekening van vorig jaar erbij halen en die van dit jaar en kijken of het verbruik klopt met wat zij zeggen. Misschien heeft een of andere debiel daar een puntje verkeerd gezet, een 4 ipv een 1 getypt... weet jij veel.

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wat vervelend!
    Hoe kan dat dan dat je zo`n flinke eindafrekening hebt gekregen?
    Als het niet je eigen schuld is geweest moet het energiebedrijf je toch tegemoet komen en je helpen de schuld af te lossen?

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    We hadden voor de maand lasten maar een heel laag bedrag en we hebben meerdere keren geprobeert deze te verhogen, maar dat deden ze niet.
    Ik heb ook geen vergelijk voor een ander jaar en van dit jaar ook nog niks gehad.
    we hebben al heel veel mailtjes en brieven geschreven ook met uitleg waarom we niet meer kunnen betalen, maar ze gaan gewoon niet akkord.
    Alle brieven enzo en mails hebben we bewaard.
    zo ver was ik inmiidels al dat dat heel belangrijk is.

Ik zal opgelucht zijn als we hier van af zijn...

5. Niet meer actief

Maar waarom heb je dan niet iedere maand wat geld achteruit gelegd? Je kunt er toch vanuit gaan dat je meer verbruikt dan die lage lasten die je hebt?

Je moet inderdaad zoals Valhalla al zegt contact met ze opnemen en alles goed uitleggen. Dat je wel wil betalen maar dat het bedrag wat zij maandelijks eisen te hoog is.
    Wanneer je gedagvaard wordt moet je schriftelijk reageren of mondeling op de rolzitting.

Houd er inderdaad wel rekening mee dat het wanneer het tot een rechtzaak komt en OXXIO in het gelijk wordt gesteld de kosten voor jou op zullen lopen.
    Als ik het zo lees zal OXXIO inderdaad in het gelijk worden gesteld, je hebt immers meer verbruikt. Wel acht ik de kans aannemelijk dat de rechter dan zal vragen om een redelijke aflossing. Hier moet je echter niet zomaar op rekenen, want je weet het echt maar nooit.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou eens naar de rechtsbijstand bellen als je die hebt.
    Of anders de wetswinkel (gratis) om te kijken wat je rechten en plichten zijn in dit geheel.
    En niet onbelangrijk, wat hun plichten tov jou zijn.

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    :( He bah, dat zijn echt vervelende dingen he! Ik heb zelf ook eens een probleem gehad met Eneco en mijn ervaring is dat je er met zulke grote bedrijven gewoon niet uit komt. Ik heb toen contact opgenomen met de geschillencommissie, je betaald EUR 25 en ze onderzoeken het geschil onafhankelijk, de uitslag is bindend. Ik werk in het gelijk gesteld. Misschien kun jij dat eens proberen? Eisen dat je de eindafrekening in kleinere gedeeltes mag betalen (EUR 400 p/m kan bijna niemand zomaar betalen hoor!)

Veel sterkte meid!

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Klacht indienen bij de geschillencommissie Energie en Water

https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=ene

of bellen! ze hebben een verkorte procedure.

070 - 310 5 310. De persoon bij de INFO kan kijken of je in aanmerking komt voor de verkorte procedure.

Tip: bij de rechtbank aangeven dat ze onbevoegd zijn kennis te nemen van de inhoud van de klacht, omdat OXXIO je de mogelijkheid moeten bieden je geschil voor te leggen aan de geschillencommissie.

Succes meis.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
  10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :(

Belachelijke situatie. Natuurlijk had je geld achteruit kunnen leggen, maar inderdaad 400 euro is echt heel erg veel. En je zit nu met deze kl.te zooi.

Ja echt naar een wetswinkel toe gaan.

Tegen zo'n groot bedrijf vechten is echt heel erg.

Misschien kun je op een site als radar en kassa medestanders vinden? Of mensen die zoiets hebben meegemaakt en tips hebben?

Heel veel succes

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik word al gek als ik oxxio hoor, regelmatig bellen ze of ze komen aan de deur of we niet bij hun willen.

Ze zeggen dan dat ze 10% onder gaan zitten wat jij nu betaalt.

400 euro per maand is dat dan de voorschot wat je elke maand betalen moet?
    PFfffffffff echt veel zeg. Wij betalen nog geen eens de helft daar van.

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de reacties.
    We hadden inderdaad beter wat aan de kant kunnen leggen, maar we zijn hier in gewoon naief geweest en dachten dat het allemaal wel mee zou vallen, wat nu dus niet zo is.

Ik ga sowieso nogmaals een brief sturen naar oxio en de deurwaarder, met een duidelijk beeld van onze inkomsten en uitgaven en dat 400 echt niet haalbaal. Tevens las ik in het andere topic nog over een klacht indienen bij oxio en dat gaan we ook nog doen.

En dan ga ik ook nog eens kijken bij de geschillen commissie, wat zij eventueel kunnen betekenen.
    Ik hoop dat ze een beetje middelijk zullen zijn en onze afbetaling lager zetten.

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    400 is niet het voorschot. dit is wat ze willen als afbetaling, en juist omdat we GEEN klant meer zijn bij oxio.

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    1 maalig 400 euro dus....
    zeker een hoop geld

15. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    nou niet eenmalig, we hebben een eindrekening van ong 1600 euro, dus 4 maanden lang 400 en dat van een maandinkomen dat maar 1300 is. Dat gaat gewoon niet.

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    pfffff jeetje wat een boel geld zeg.
    Hebben jullie dan zo veel gebruikt volgens oxxio?
    wij betelen per maand 165 euro. en kregen 400 euro terug.
    We hebben een huis met 2 verdiepingen (+zolder)

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    \

Hallo,

je mag wettelijk gezien altijd een betalingsregeling aanvragen voor 12 termijnen. Die moeten ze toekennen, maar dat is alleen als je niet meer bij de deurwaarder zit. Is dat Intrum Justitia? Je had toen je de rekening had gekregen meteen contact moeten opnemen met Oxxio en een betalingsregeling moeten aanvragen voor 12 termijnen. Die had je wel gekregen maar omdat het nu bij een incassobureau zit heb je nu met hen te maken en niet meer met Oxxio.

18. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Het is inderdaad instrum justitia en het probleem ligt dus bij oxio.
    WIj hebben meermalen aangegeven dat wij een betaalregeling wilden, maar we zouden steeds terug wat horen van ze, zei de call center.
    Helaas is dat nooit gebeurt waardoor het dus doorgestuurd is naar instrum justitia.

En doordat we weggegaan zijn is het probleem alleen maar groter geworden.
    1 van oxio had letterlijk tegen ons gezegd dat we maar niet weg hadden moeten gaan tegen mijn partner.

En ik vind 1600 ook erg veel zeker als je bedenkt dat wij maar een klein huisje hebbenmet 1 slaapkamer beneden 1 boven waar de kachel bijna het hele jaar uit is en een zolder dat altijd gesloten is.

MAar helaas zijn wij ook niet zo slim geweest om de meterstandentussentijds steeds te noteren............

19. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    punt is dat een betalingsregeling een regeling is die de schuldeiser uit coulance kan doen maar is dit wettelijk niet verplicht. ze mogen daarom het bedrag in 1 keer opeisen en worden door de rechtbank daarmee meestal in het gelijk gesteld.
    de reden dat schuldeisers vaak voor een betalingsregeling gaan is dat ze op die manier vaak het bedrag terug krijgen ook al duurt het wat langer en ze weten ook wel dat mensen niet voor niets een regeling willen treffen dus de kans om het in 1 keer te vorderen is practisch nihil, dus dan maar in termijnen.

toch zou ik inderdaad even naar het juridisch loket gaan als je die in je woonplaats heb.

succes!

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik weet dat me zu bij de oxxio heeft gezeten en dat dat ook flink veel gezeik heeft opgeleverd.
    Ik weet niet precies hoe het zit maar wel dat idd de bedragen niet werden verhoogd als je het aangaf zei hebben toen ook een rekening van haast 1600 euro gehad omdat zei er TELAAT achter kwamen (oxxio) dat ze teweinig betaalde en daardoor voor een paar jaar terug moesten betalen.
    Slot van het liedje hebben ze een doorlopen kridiet afgesloten om dan wel in kleine bedragen af te kunnen lossen

Deel Deze Pagina