Even kort de situatie: tussen nu en een half jaar zit het er dik in dat ik weer ga werken. Ik heb al een balletje opgegooid bij de 2 creches hier in Steenwijk, maar beide zitten vol. Zeker als ik alle 3 de kids wil plaatsen. De oudste voor de BSO en de jongste 2 voor KDV. Andere optie is een gastouder, maar omdat mijn man regelmatig adhoc naar het buitenland moet, kan ik er niet vanuitgaan dat hij structureel kan helpen met halen/brengen. Nu mijn vraag: wie heeft er ervaring mee als er een vaste gastouder komt oppassen bij je thuis? Iemand die eventueel al om half 8 komt, kids laat ontbijten, kids naar school brengt, kids van school haalt tot ik of mijn man thuis komen. Dus eigenlijk een soort au-pair die niet inwonend is en zeg maar alle taken doet die ik nu als thuismoeder ook doe. En de Hollandse vraag: Wat kost dat en heb je dan ook recht op kinderopvangtoeslag? Groetjes van Kiki
Ik doe dit zelf! Ik ben dus zo`n gastouder. Ik zorg er ook voor dat als d ouders dat willen het eten op tafel staat als de ouders komen, zodat ze meteen kunnen gaan eten. Hoef je lekker niet meer te koken. Kosten is moeilijk omdat ik niet exact weet wat je vergoed krijgt. En het gastouderbureau vraagt ook niet altijd evenveel. Tip zoelk een goedkope, want ik ken ook hele dure!
Behalve de twee creches zijn er ook nog een paar scholen in Steenwijk die een kdv en bso gestart zijn. Voor het kdv is het niet nodig dat je kind daar op school zit (nee, nogal logisch ), voor de bso weet ik het niet, maar ik denk het wel. Wij zijn daar vorig jaar wezen kijken, maar uiteindelijk vonden we die creche in dat leuke gebouw met al die hoeken (je weet vast wel welk ik bedoel ) toch leuker, mooier, fijner, etc. En we waren nog niet echt toe aan nadenken over een basisschool voor onze kleine op komst. Maar als je verder niets hebt....... Even googlen op accrete, dan kom je op de site van de scholen en daar kun je op kinderopvang klikken. edit: ehm, het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik dacht: misschien heb je er toch iets aan.
Hihi, ja, er zijn idd een paar scholen die ook KDV en BSO doen, maar dat zijn nu net niet de scholen waar ons kids heen gaan... Hmmm, met die hoeken? Wildebras of Jabadoe? Ik kan ze beide vanuit huis zien Mijn voorkeur gaat dan uit naar Jabadoe omdat Ilse & Leo daar al geweest zijn toen ik nog werkte. Groetjes van Kiki
Een kennis heeft een oppas aan huis en vindt het heerlijk! Ze hoeft zich nergens druk om te maken 's ochtends en trekt zo de deur achter zich dicht. Als ze thuis komt staat het eten klaar en met een beetje geluk heeft de oppas ook nog tijd gehad om wat andere huishoudelijke taken te doen. Ik is jaloers haha! Maar goed, ze betaalt er ook wel wat meer voor geloof ik. Ze krijgt wel kinderopvangtoeslag.
Prijsinformatie | Kinderopvang Humanitas Als je hier bij prijsinfo klikt zie je iets over de kosten ook van een gastouder aan huis. Ik denk dat je ook gewoon in aanmerking komt voor belastingdienstteruggave, maar dat is ook een kwestie van eens bellen. Overigens zijn het richttarieven die ze hier geven waar vanaf geweken kan worden en de bemiddelingskosten van hun komen er nog bij. Maar er zijn dus wel mogelijkheden.
je hebt natuurlijk ook een kdv nodig dus het lost je probleem niet op, maar iedere basisschool is nu verplicht om bso georganiseerd te hebben, dus de school van jullie keuze ook.
Ik dacht dat scholen alleen een inspanningsverplichting hadden? Dus dat ze hun best moeten doen om (de aansluiting op) opvang te regelen, maar dat ze niet verplicht zijn om het ook daadwerkelijk te regelen. Ik weet in ieder geval dat dit zo geweest is, weet niet of het inmiddels gewijzigd is.
Idd, sommige scholen hebben zelf een BSO ingericht, en andere scholen hebben een samenwerkingsverband met de bestaande KDV en/of BSO. De school waar ons dochter heen gaat (nu straks al naar groep 3) heeft een samenwerking met beide opvanginstellingen, waar welgeteld op vrijdagmiddag 1 BSO-plek per 1 november 2010 (meest optimistische schenario)... Maar goed, de baan is inmiddels gevonden, nu ben ik bezig met de opvang en heb al het een en ander aan info in huis. Met een beetje puzzelen weet ik straks precies wat we bruto gaan betalen voor de opvang via het gastouderbureau (wow, voor 3 kids is dat toch nog bijna 2400 euro per maand...). Gelukkig krijgen we een groot deel daarvan weer van de belasting terug, zodat niet ineens mijn salaris weer weg is. Meteen de volgende vraag: wat blijft er voor de gastouder over van de bruto 6,10 die ik per uur per kind moet gaan betalen? Groetjes van Kiki
Hehe, het is rond. Na enig puzzelwerk is het toch gelukt om een plekje te krijgen bij het KDV van mijn keuze. Op maandag en dinsdag komt er een gastouder bij me thuis en op woensdag en donderdag gaan alle 3 de kids naar de BSO/KDV. Nu kan ik met een gerust hart aan het werk per 1 oktober!
Hé Kiki, Ik zie nu pas dat je alweer gereageerd had in dit topic. Fijn dat alles geregeld is! Als je weer aan werk gaat, wil je toch dat je kinderen onder de pannen zijn, zodat je je daar niet druk om hoeft te maken. Dat werkt niet lekker. Dus fijn dat het geregeld is! En nu nog een maandje thuis? Ook lekker. Geniet ervan! Zo'n maand is voorbij voor je het weet. Onze krummel zit trouwens op de Wildebras en dat bevalt ons erg goed. Jabadoe zijn we niet wezen kijken, heb eigenlijk geen idee hoe het daar is. Wist eerst ook niet dat het daar zat trouwens, kwamen we pas achter toen krummel al naar de Wildebras ging. Hehe, wel zuur als je ze vanuit huis kunt zien en je eigen kinderen ergens anders heen moet brengen. Wij vinden de locatie ideaal, lekker dicht bij de snelweg, voor ons erg handig, omdat we allebei in Meppel werken.