Al 2 weken geen hartje meer en nog steeds geen bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roze78, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Wat duurt dat ontzettend lang zeg, voordat alles op gang komt. Ik heb twee weken geleden al gehoord dat het hartje niet meer klopte en nog steeds heeft mijn lichaam het blijkbaar niet in de gaten. Ik heb alleen de keer na de echo een veegje bloed gehad en een week daarna na eenmalig een klein beetje. Maar verder helemaal geen druppeltje. Mijn borsten doen nog steeds pijn ook. Ben verder niet meer misselijk, dat is wel flink afgenomen. Maandag wordt ik gecurreteerd. Maar voor mijn gevoel zou ik meer vrede met de curretage hebben als ik ook echt zág dat het mis was. Nu weet ik het wel, maar het lijkt af en toe of ik nog steeds in die droom leef dat het wel goed gaat... Zo onwerkelijk... Ik moet nu maar op een apparaatje afgaan dat de echo maakt. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier nou mee wil zeggen, maar ik wilde het denk ik gewoon even kwijt... Er gaat zoveel door mijn hoofd de laatste dagen, moet het even van me afschrijven.

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hey roze,

ik kan me inbeelden dat je het even niet goed meer weet, de info van je gynae, het tegenstrijdig zwanger gevoel van je lichaam, als je echt twijfelt kan je nog eens een echo vragen voor alle duidelijkheid.
    Bij mijn eerste echo hadden ze de precieze afmetingen van het vruchtje, tien dagen later, was het niet 1 mm gegroeid, integendeel het krimpte al, dus die cijfers hebben me ook wel geholpen om de werkelijkheid te aanvaarden.

sterkte meid!
    flyke

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hoi Roze,

wij kwamen er in mei achter tijdens de 1e echo dat ons kindje niet meer leefde. Was in de 12e week dat we de echo hadden en het kindje was al gestopt in week 7 of 8... Niks van gemerkt..

Heb ook een curettage gehad en kreeg eerst nog een controle echo om te kijken of ze het de eerste keer echt wel goed gezien hadden...

Heel veel sterkte de komende tijd en maandag als je naar het ziekenhuis moet, maar vooral voor de tijd daarna...

Marloes

4. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Tja, ze hebben het wel goed gezien hoor, ik heb drie echo's gehad waarop geen hartje te zien was. Dus voor mijn verstand weet ik het wel. Alleen mijn gevoel moet er nog aan geloven... Misschien wil ik het ook wel niet geloven hoor. Het voelde zo goed deze keer, ik had het echt totaal niet verwacht. We kwamen heel blij voor de echo, zagen een mooi kindje met handjes en voetjes, maar geen hartje dus. Maar ik had echt het gevoel dat het goed zou komen, mijn gevoel heeft me vreselijk in de steek gelaten...

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Meid, ik vind het toch zo verschrikkkelijk naar voor je. Dat gevoel is niet te beschrijven he, als je zo overvallen wordt door het slechte nieuws.
    Je weet het verstandelijk wel maar je moet er emotioneel nog doorheen. Ik wens jullie veel sterkte en veel liefs

Amber

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi roze,

wat verschrikkelijk voor je meis!

ik was 10 weken zwanger en het bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien op ongeveer 6 weken, mijn lichaam had ook niets door!

Het kan dus even duren voordat je lichaam merkt dat het niet goed is en begint met afstoten!

Ik ben ook gecurreteerd, goede ervaring mee!

sterkte
    jette

7. schumi

schumi Actief lid

16 okt 2006
    105
    0
    0
    Wat een kl***topic eigenlijk he?
    Maar het is wel prettig om te lezen dat je echt niet de enigste bent.
    Ik kreeg de eerste echo met 9 weken en het vruchtje was 8 weken zonder hartactiviteit. Na 3 weken begon ik pas een beetje te vloeien, dat hield een week aan, stopte weer en begon na een week weer. Uiteindelijk bleek na een echo dat er nog een hoop weefsel zat dus na 5 weken alsnog een curretage.
    En al die tijd kun je niet verder, dat is de ergste tijd. Na de curretage weet je dat t voorbij is, het vruchtje is echt weg en je kunt het gaan verwerken. Je kunt langzaam weer naar de toekomst kijken. Maar die weken dat je aan t wachten bent...pffffff
    Wat dat betreft weet ik, mocht het lot me nou tarten en ik weer in die situatie kom, ik weet dan wel dat ik meteen voor een curretage zal kiezen.
    Het is allemaal al moeilijk genoeg....

Sterkte allemaal!

xxx

8. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Hé meid, hoe is het nu?

Verschrikkelijk voor jullie.... :(
    Ook bij mij was er een ruime groeiachterstand geconstateerd met 8,5 week. Het hartje klopte wel maar ik had er geen vertrouwen meer in....
    Een week later bleek dat ook het hartje was gestopt en 3 weken later had ik mijn curretage.
    Geen bloedverlies gehad, niks.....

Qua emotie zijn dit soort dingen echt vreselijk, maar de curretage viel ontzettend mee en zou er de volgende keer absoluut weer voor kiezen.
    Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Liefs Gwenn.

9. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    @ Gwenn: Tja, het gaat wel. Nog steeds geen bloedverlies. Jij had dat dus ook niet? Duurt echt vreselijk lang. Ik ben op zich wel blij dat ik maanag gecurreteerd wordt, als het dan toch niet goed zit, laat het dan ook maar weghalen, dan kan ik het afsluiten. Nu ben ik er elke dag nog zo mee bezig... Niet dat ik dat niet meer ben na maandag natuurlijk, maar dan kan ik ook weer een klein beetje gaan hopen op een nieuwe zwangerschap.

Hoe voel je je nu na je curretage? Je hebt vast een hele zware dag gehad gisteren, vooral emotioneel. Ik hoop dat jij het ook snel een plekje kunt geven en dat we elkaar snel weer tegenkomen op het zwangerforum!

Liefs, Roze

10. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Lieve Roze,

Tja, het lichaam is een vreemd iets af en toe hè, het houdt je eigenlijk gewoon voor de gek....

Ik heb gisteren inderdaad de curretage ondergaan, en zoals je bij mijn topic kunt lezen viel het echt mee.
    Voor mij was het niet zo heel emotioneel omdat ik drie weken geleden al ben begonnen mijn mk te verwerken. Scheelt wel dat het vruchtje al 'opgelost' was.
    Vanochtend had ik echt het gevoel met een schone lei te beginnen.
    Hoop dat het voor jou ook meevalt maandag en dat je het een plekje kunt gaan geven.

Ik wil je nog heel veel sterkte wensen en laat je ons weten hoe het je is vergaan?

Liefs Gwenn.

11. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Hoi Roze

Ik wil je even heel veel sterkte wensen, ook voor a.s maandag!

Marie

12. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ik laat even weten hoe het gegaan is.

Liefs, Roze

13. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Hoi Roze,

Ik wilde je nog even heel veel succes wensen vandaag. Hopelijk herstel je snel en kun je weer een beetje verder....
    Sterkte meid!

Liefs Gwenn.

Deel Deze Pagina