Hoi! Ik ben sinds 28feb2014 gestopt met de prikpil. Deze heb ik 1x (=3maanden) gebruikt. Daarvoor heb ik een half jaar de NuVaRing gebruikt en daarvoor vanaf m'n 17e de 'normale' pil. Ik ben ondertussen 31.. Ik heb de huisarts gevraagd of door mijn lange pilgebruik de kans op een zwangerschap verkleind was, maar daar was zij zeer zeker over! Ik zou zelfs de 1e maand na het stoppen met de anticonceptie al wel zwanger worden. Hoe lang je anticonceptie gebruikt maakt volgens haar niets uit. Sinds ik ben gestopt heb ik echter een zéér onregelmatige cyclus, de eerste was 23 dagen, daarna 37 dagen en nu zit ik al op 44 dagen en nog steeds niet ongesteld (ook niet zwanger)... Wij zijn niet van plan om nu al voor een kindje te gaan, ik wil eerste m'n studie af maken (nog tot juni 2015), maar ben bang dat het op deze manier heel lastig gaat worden.. Ik zou het erg vervelend vinden als we er tegen die tijd achter komen dat er iets niet in orde is. Of maak ik mij nog druk om niets? Ik heb ook wel gelezen dat de Etos 'zwanger worden pillen' verkoopt, welke je cyclus weer regelmatig kunnen maken. Is dit echt waar?
Goedenavond, Het kan, nadat je gestopt bent met hormonale anticonceptie, wel een aantal maanden duren voordat de cyclus weer regelmatig is. Dus ik zou me daar nu nog niet al teveel zorgen over maken en nog even afwachten. Geef je lichaam de tijd om de cyclus te herstellen. Met de pillen van de etos heb ik geen ervaring. Wat ik wel begrepen heb is, dat deze pillen voornamelijk vitaminen bevatten en de juiste dosering foliumzuur. Maar of het echt helpt om je cyclus regelmatig te krijgen, durf ik je niet te zeggen. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes! Groetjes Monique