al 2 weken niet willen slapen 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liea, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    Ik zit inmiddels op mijn 16de nachtje wakker.
    Hij wil echt niet slapen

leg ik hem op bed dan blijft hij huilen :(
    hij huilt zich niet in slaap..
    Bij ons in bed helpt ook niet dan slaapt hij misschien een half uurtje en dan wil meneer het bed weer uit!

hij is niet ziek
    Tandjes zou misschien kunnen, maar ik denk niet dat dat het is.
    het lijkt soms wel alsof hij ergens bang voor is.

Heeft iemand misschien tips?
    Ga het niet lang meer trekken als het zo door gaat :(
    want hij slaapt overdag ook als ik geluk heb misschien net een uurtje

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou mijn dochter slaapt ineens ook overdag amper maar zij heeft wel last van haar oortjes. 's nachts slaapt ze gelukkig wel goed.

Is hij overdag ook moeilijk aan het spelen? Mijn dochter vindt ineens niks meer leuk lijkt het wel en heel veel schreeuwen maar kan ook komen dat ze beetje pijn heeft aan haar oren nog.

Moeilijk is dat dan he!

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

dit is echt de 9 maanden fase waarin ze gaan ontdekken dat ze een eigen persoon zijn en dus ineens alleen zijn, hier kunnen ze vooral snachts erg angstig van worden

het beste is een vast ritueel aanhouden en die ook echt doorzetten, dus even een voorbeeld

eten, en zitten bij mama of papa liefst zonder al te veel indrukken van tv of iets dus liefst de tv even uit, dan in bad niet teveel speeltjes maar rust, dan pyama aan en in bed leggen, even een boekje lezen of de dag doornemen, geef duidelijk aan dat het tijd is om te slapen beer gaat ook slapen stop beer ook in kus geven en weglopen, als hij gaat huilen geef je jezelf en je kleintje even de tijd om te huilen zeg 10 minuten dan ga je naar hem toe niets zeggen even een aai over de bol instoppen en weer weglopen je kleintje leert zo dat je er nog wel bent, je hoort hem en er is niets aan de hand doe dit elke dag hetzelfde zo leert je kleintje op den duur wat er komen gaat dit heeft hij heel snel door en geeft hem rust hij kend het ritueel namelijk, probeer wel vol te houden en hem dus niet uit bed te halen elke keer als jij hem uit bed haalt mag je er weer een uur bij optellen voor hij het door heeft je zult zien dat hij de eerste paar dagen best veel huilt en je dus best veel heen en weer moet lopen maar na een paar dagen zul je merken dat het minder word en hij vanuit het niets ineens wel gaat slapen

belangrijk is ook echt dat je elke dag hetzelfde doet zodat het voor hem duidelijk is wat de bedoeling is dat ritueel moet je natuurlijk voor jezelf even uitzoeken wat het handigste is bovenstaande is een voorbeeld

succes groetjes nathalie ;)

4. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    mijn zoontje vind ook alles minder intressant.
    hij wil gewoon dat ik hem de hele tijd vast hou.

heeft ze ooronsteking dan?
    of komen er weer tandjes door

is zeker moeilijk ja
    zou het minder moeilijk vinden als ik 's nachts geslapen heb.
    Hij heeft altijd al weinig overdag geslapen

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey liea

ik heb je een tip gegeven doe ermee wat je wilt zou ik zeggen

nogmaals sterkte

groetjes nathalie ;)

6. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    dank je wel voor de tip!
    ik ga het zeker proberen.
    hoop dat het gaat werken.

groetjes liesbeth

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn eerste had dit rond 11 maanden en heeft twee weken geduurd...hij had het alleen 's avonds en als hij eindelijk eenmaal sliep sliep hij wel de hele nacht

mijn tweede heeft het nu een paar avonden en ook hij alleen 's avonds en ook als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij tot de volgende ochtend

hier is het een soort van verlatingsangst

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou wij zitten er ook middenin momenteel, schijnt echt zo'n fase te zijn. Het is wel dodelijk vermoeiend momenteel.

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ze had oorontsteking maar haar oortjes zijn nog wel rood dus kan wel een beetje pijnlijk zijn.

Maar het is inderdaad heel erg vermoeiend vooral overdag als ze niet wilt spelen en alleen maar schreeuwt. Zelfs bij mij op schoot is niet meer interessant :(

10. Niet meer actief

Hier nog zo'n lief droppie dat ineens niet meer wil slapen.

Ze sliep met 2 weken oud hele nachten door en nooit ergens last van gehad, maar sinds anderhalve week wordt ze om de haverklap echt krijsend wakker. We gaan er steeds maar weer uit, proberen haar te sussen, maar ze is echt ontroostbaar.
    Omdat we ook nog twee andere dochters hebben van 8 en 6 jaar en die niet wakker willen maken, nemen we haar maar mee naar beneden. Meestal komt ze daar wel na een half uurtje tot rust en gaat ze weer slapen, maar even later weer hetzelfde liedje.
    Volgens ons heeft ze verder geen pijn o.i.d en ook overdag is er niks aan de hand. Ze slaapt overdag niet veel (anderhalf uur) en ze is echt moe als ze naar bed gaat, dus ik denk inderdaad dat het met de leeftijd en de indrukken die ze op doet te maken heeft en dat je er door heen moet, maar het is knap lastig.

Normaal ga ik overdag even lekker op de bank liggen als zij ook slaapt en de anderen naar school zijn, maar die hebben nu vakantie! Ik wil nu dan ook niet op de bank gaan liggen waar zij bij zijn, maar ben echt bekaf (en manlief ook).

Hopelijk zit ze gauw weer in haar normale ritme.
    gr. Naja

11. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Ze heeft wel middenooronsteking gehad en nu weer verkouden. Maar ook een aantal dagen slecht slapen en huilbuien in de nachten. Er gebeurt ook veel in haar leventje op het moment, qua ontwikkeling. Het zal idd een fase zijn. Erg vermoeiend, maar ook wel begrijpelijk voor zo'n kleintje

12. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    de wijkverpleegkundige was langsgekomen bij mij en ik dacht dat devlin luieruitslag had
    bleek het weer een schimmeltje te zijn en het begon al een beetje te ontsteken.
    Ik zie het verschil echt niet.
    Voel me best rot daarover.

Devlin heeft nu eindelijk 1 nachtje goed geslapen.
    ik lees nu iedere avond hem een verhaaltje voor als hij op bed ligt.
    moet zeggen dat hij een stuk rustiger word dan
    gister viel hij in slaap toen ik hem een verhaaltje aan het voorlezen was.
    hij werd vanmorgen om 08.30 pas weer wakker.

Hoop dat jullie kleintjes ook snel weer normaal slapen 's nachts

13. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    O wat heerlijk om 08.30. Sanne wordt momenteel in de avond weer huilend wakker. Een fles wil ze dan ook. Maar echt in paniek constant. Heb geen idee wat het is. Overal naar wijzen en schrikkerig. Misschien ergens bang voor. Vervolgens slaapt ze nu een uur. Dan wordt ze de volgende ochtend om 06.00 uur al wakker. En wil ook gewoon niet meer slapen... Erg vermoeiend, dit is al dagen zo. Hopelijk gaat ze snel weer lekker doorslapen. Dan kunnen wij dat ook weer.

14. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    dat had devlin ook.
    Als hij een fles wou gaf ik hem wel wat te drinken
    water met een heel klein beetje rosivicee
    en als hij weer rustig was probeerde ik hem gewoon weer terug te leggen op bed.

Het is ook heel erg vermoeiend hoor!
    hoop dat sanne snel weer goed zal slapen!

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook!
    Vorige week steeds huilen als ik hem in bed legde, en gelijk de 5 min. regel toegepast, gelukkig na 3 dagen had hij door dat ik er gewoon wel was, en sliep hij savonds weer!
    Maar...
    Tijn sliep voorheen altijd tot een uurtje of 8 sochtends, en sinds een maandje inene tot 6 uur sochtends. Hij wil dan echt niet meer slapen, ja alleen op mijn buik in bed, maarja dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, hij heeft nooit bij ons in bed geslapen, en mijn nek gaat er behoorlijk pijn van doen hahahaha. Denk zelf dat hij altijd al wakker werd rond die tijn, maar dan gewoon weer ging slapen, en nud us duidelijk voelt dat hij alleen is, en niet meer wil slapen!

Kom net bij het CB vandaan, en die vonden het ook erg vreemd en erg vroeg. Maar konden mij niet echt tips geven! Ja meer in de trant van: niet gelijk uit bed halen sochtends, en als hij uit bed is, niet gelijkd e fles geven, maar even wachten....

Ik vind het erg vermoeiend, vooral als je een hele dag moet werken!

kus miek

o, enne..dat moeilijk alleen spelen en veel dreinen, is hier ook inene! Maar dan alleen als ik met hem alleen ben! Bij papa of als andere er bij zijn, helemaal niet! Is hij het liefste en zoetste mannetje die er is!

16. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Ja dank je. Het zal idd wel een fase zijn. Ik heb geen idee. Ze is ook wel verkouden, maar volgens mij is dat het niet. Ze heeft echt wel trek als ze wakker is. Drinkt dan een hele fles melk. Maar daarna..Een drama, slapen wil ze niet. Uiteindelijk wel, maar ja dan ben je wel even verder. Dan slaap je eindelijk en dan wordt ze om 6.00 uur weer wakker. Hopelijk is ze snel weer de oude met slapen betreft. Hopelijk slaapt Devlin ook weer de nachten door!

17. Niet meer actief

Danika is eergisteren maar 1 keer wakker geweest, dus we dachten dat gaat weer de goede kant op, maar helaas vannacht was het weer hommeles. Ik heb een uur bij haar op de kamer gezeten, gestaan, gelegen en elke keer als ik dacht dat ze sliep en ook maar een stap richting de deur deed, ging ze weer staan en begon het weer van voren af aan.

Na een uur is mijn man gekomen (ik had het ondertussen steenkoud) en die heeft haar meegenomen naar beneden en een klein flesje warme melk gegeven, toen is ze na een kwartier in slaap gevallen (toen was het inmiddels al wel 02.00 geweest en konden wij ook gaan slapen. Vanmorgen om 06.30 uur was ze alweer wakker.

Het flesje melk hielp dus wel om haar te laten slapen, maar nu ben ik bang dat als we dat steeds doen ze daar weer aan gewend raakt en ik haar straks elke nacht een flesje kan gaan geven!

Niet alleen wij lopen met wallen onder de ogen, ook Danika heeft echt paarse kringetjes onder haar oogjes (zo zielig).
    Volgens ons is ze echt bang om alleen te zijn, maar het zo vermoeiend.

gr. Naja

18. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Hier helemaal hetzelfde. Het zal idd wel een verlatingsangst zijn of iets dergelijks. Sanne is ook heel druk met staan en kruipen. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Maar Sanne slaapt wel gelijk om 18.45 uur na haar avondfles. Maar wordt rond 22-23.00 uur weer wakker. En dan begint het feest...
    Verder is Sanne ook een ontzettende lieverd die veel lacht! OVerdag wil ze ook alleen met je spelen idd en alleen maar staan. Heel vermoeiend, want ze wil wel dat je erbij zit... En dan laat ze steeds los, want mama vangt haar wel op. ha ha.
    Ik denk als ze loopt dat het dan allemaal wel over is...maar ja eer dat dat is. ha ha
    Ik kan haar in de ochtend niet laten liggen hoor, ze krijst de hele boel bij elkaar. Ik geef haar een fles boven en dan uiteindelijk naar beneden...

19. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Ja moeilijk is dat he? Sanne die drinkt gewoon de hele fles 200 cc weg. Dus ik kan dat niet gaan negeren...Maar daarna is ze echt helemaal overstuur. Ze huilt ook anders dan dat protesthuiltje. Het is heel vermoeiend en zwaar. Maar kan haar ook niet laten huilen. Zeker als het toch verlatingsangst is. Maar is dat dan al bij 9.5 maand?

Deel Deze Pagina