Al 2 weken ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hummeltje 1, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Beste verloskundigen

2 weken geleden ben ik dan eindelijk weer ongesteld geworden.
    Mijn zoontje was toen 13 weken en een paar dagen oud.
    Ik was al langs de huisarts geweest voor de pil en heb de pil (iets met een m) speciaal voor borstvoeding meegekregen.

Dus toen ik die donderdag avond zag dat ik ongesteld geworden was ben ik gelijk aan de pil begonnen zoals de h.a. mij had verteld.
    Maar nu meer dan 2 weken verder verlies ik nog steeds bloed.
    Het is nu wel wat bruinig en ziet er niet meer uit als vers bloed, maar tot 1/2 dagen geleden was het gewoon vers bloed.

Is dit normaal als je voor het eerst weer gaat menstrueren?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Hummeltje1,

het klopt dat je eerste menstruatie anders kan zijn dan je gewend bent. Ik zeg altijd dat je rekening moet houden met een laatste grote schoonmaak. Je bent vaak heftiger en langer ongesteld dan anders. Dus het kan wel kloppen.

Groeten Brigitte

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi Brigitte

Bedankt voor je reactie.
    Ik heb vanmorgen toch even de huisarts gebeld voor de zekerheid.
    En in grote lijnen kwam het neer op wat jij geschreven hebt.
    Nu hoop ik maar dat het snel over is want hier wordt ik ook niet echt vrolijk van :).

Groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ook moet je lichaam wennen aan die pil, dat verklaart ook het bloedverlies, samen met bovenstaande, je eerste ongesteldheid is echt vaak heel heftig. ga gewoon door met die pil en geef het even de tijd, na verloop van een paar maanden wordt je helemaal niet meer ongesteld of heel weinig!

Mirjam

Deel Deze Pagina