Wie heeft er een oplossing?

Discussion in 'Flesvoeding' started by WesDaan, Dec 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ik heb een probleem met zijn laatste fles.
    Hij krijgt rijstebloem in zijn laatste fles waardoor uiteraard de melk dikker wordt.
    Nu is het probleem dat hij de papspeen te snel vind gaan hij verslikt zich continu.
    Een 3 standen speen heb ik ook al geprobeerd maar in deze verslikt hij zich ook continu ( maakt niet uit welke stand).
    Hij heeft hem tijden gedronken met de avent speen +1.
    Als ik naar de speen van +3 gaat dan verslikt hij zich.
    Papspeen van avent is ook geen oplossing want dat gaat ook te snel.
    Gaatje groter maken ook precies het zelfde probleem! dan gaat het te snel!
    Hij zuigt gewoon zo hard.
    Ik doe het nu nog met de Avent speen +1 maar ik merk nu er 3 schepjes in gaan dat het gewoon zwaarder wordt voor hem, en hij wordt dan ook driftig!
    Wie heeft er een oplossing??
    Ik ben continu onder het drinken door aan het wisselen met verschillende spenen maar ik heb nog steeds niet de juiste gevonden voor mijn zoontje.
    Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes

2. pink150

pink150 Actief lid

Oct 21, 2008
    203
    0
    0
    hey,
    ik had hier precies hezelfde probleem...het was 4 dagen lang een drama met het wisselen tussendoor..wij gebruiken hier alleen niet de aventflessen maar de difrax..en ineens leek de oplossing speentje M te zijn (nr.2) dus...1-2-3 was hier ook een drama met verslikken en een gaatje erbij prikken ook!..
    En nu gaat het prima, ik weet niet of de avent ook nr 2 heeft anders kun je dat eens proberen!
    succes in ieder geval!
    liefs pink

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    1-2-3 spenen heb ik ook geen goede ervaringen mee (2 jr geleden, oudste zoontje)...verslikken, t ging gewoon tehard....

ik heb hier ook de difrax fles, en omdat wij de voeding indikken met Nutriton gebruik ik al tijden de speen maat M. Gaat goed!!

Je kan ook een Avent speen 2 proberen (of had je die al?)...want een papspeen is vaak veel te groot, en een drie-standen-speen werkt toch heel anders (vind ik) dan een maatje groter kopen...

Succes!!

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Wij gebruiken ook de difrax en dan speentje nummer 2.
    En doet het hiermee goed!! Doet ongeveer 15 tot 20 min over de fles, maar ik doe de papfles best dik maken!Ongeveer 7 schepjes bambix, ik doe het met een schepje die bij de voeding zit van nutrilon.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    De speen 2 heb ik nog niet gevonden van Avent alleen de +1 en +3.
    Maar ik ga de difrax +2 wel proberen, lees dat jullie bij deze speen allemaal succes hebben.
    Ga gelijk vanmiddag even kijken als de winkels hier open zijn.
    bedankt en ik hoop echt dat dat de oplosing is want dit is gewoon zielig.

CC woman, ik dacht dat je altijd maar 3 schepjes er in mocht doen van rijstebloem maar dat mag dus wel meer?
    Want hij wordt nu ook weer vroeger wakker met veel honger.
    Ik gebruik idd ook een maatschepje van de nutrilon is echt super want het is precies één eetlepel.

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    Mijn zusje haar dochtertje zat rond 4 maanden op 4 flessen, dit ging voor 2 weken goed maar zij kreeg een terugval en meer honger en vroeger wakker worden. Meer rijstebloem hielp niet...Ze hebben haar voor een tijdje weer op 5 voedingen gezet...dat werkte super. Een maand later werden het weer 4 voedingen en toen blijvend ivm andere bijvoedingen (fruit/groente/tussendoortje)...toen had ze er wel genoeg aan. Misschien iets om te onthouden.

ben benieuwd hoe de speen maat M / of nr 2 werkt bij je kindje!!

(ps. mijn zoontje KAN ook 4 flessen als hij ze ze opdrinkt van 180+6...wat hij dus niet doet. Ene keer drinkt hij 100, andere keer 190. Ik geef nu dus ook weer 5 voedingen en dan flesjes van 150+5, dat gaat goed...die drinkt hij ook met moeite leeg, maar doe mijn best ervoor... als hij einde van de dag totaal zo rond de 750 ml melk heeft gedronken, redt hij de nacht er makkelijk mee...het beviel me prima die 4 flessen, maar ja...moet hij wel de flessen opdrinken natuurlijk).

7. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    hee, avent heeft wel speentje 2 want die gebruik ik ook voor ons mannetje. maat 1 gaat te langzaam en dan word hij ook driftig. Ik heb die bij de da gekocht...

8. zohra

zohra Niet meer actief

je kan ook bij de stand 1 speen gaten erbij prikken en zien hoe dat gaat. ik zit hier met een 3+ speen met 5 gaatjes erin m,n zoontje is 3 mnd oud en een 3 standen speen dan verslikt ie m steeds.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ik heb de Difrax speen geprobeerd maat M. De pap ging er goed door, alleen die speen is nog erg wennen voor hem, andere vorm en voelt anders aan dan de Avent natuurlijk.
    Afgelopen week heeft hij ook weer 5 flesjes gehad want dronk toen minder per fles. Nu zit hij sinds 2 dagen wel weer op 4 flessen.
    van 210/7 en gaan allemaal leeg.
    HEt CB zei dat ik ook wel wat meer mocht geven want ze vonden dat hij erg weinig kreeg :(?!?!
    Ik zei nog da tik dacht dat 1 liter het maximum was, maar zei vertelde dat het best wat meer mocht zijn als hij daar om vraagt.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom doe je er pap door?

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Omdat hij anders Snachts ook nog voeding wilt terwijl hij al het maximum krijgt.

Nu wordt hij ook nog wel wakker snachts maar niet meer voor een fles.

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Mijn zoon heeft tot en met de 6 maanden uit speen 2 gedronken, omdat speen 3 nog te snel ging. Dus ik herken dat probleem wel! Pas sinds 6,5 maand is hij over op speen 3. En zo hoor ik wel meer kindjes die dat hebben.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Daar zou ik me niet druk om maken. Je kind neemt wat hij nodig heeft, de ene dag is dat meer dan de andere dag. Die limiet is ook een beetje onzin volgens ons CB. Gewoon geven waar je kindje behoefte aan heeft! Ik heb dagen gehad dat ik mijn zoon zogenaamd teveel gaf. Nou hij is nog gezond en wel en doet het prima hoor!

Share This Page