Ons zoontje is al aardig gegroeid de laatste tijd en we merken dat het standaard badje aan de krappe kant wordt. Hij kan er nog wel in, maar strekt zich graag en zit dan met zijn voetjes al tegen de rand. Voor hoe lang gebruik je een standaard badje eigenlijk? We doen het nu nog op zijn slaapkamer, maar meneer spettert de boel graag onder . Optie zou nog kunnen zijn op de grond met een handdoek eronder? We hebben helaas geen bad, wel een douche. Maar ik vind het organisatorisch erg lastig om te douchen met hem als ik alleen thuis ben (of hebben jullie daar goede tips voor?) omdat hij dan natuurlijk eerst afgedroogd moet worden!! Zijn er grotere badjes die we kunnen gebruiken? We hebben niet zo'n grote douche. De flexibath badjes zijn volgens mij niet zo veel groter (en wel erg duur vind ik), bovendien kan ons manneke nog niet rechtop zitten...
kan je het badje niet in de douche zetten? dan is het niet erg als hij spettert.. voetjes tegen de rand aan is niet erg hoor.. en je kan hem toch iets hoger houden met zn hoofdje?dus iets meer schuin zegmaar?
het is niet erg hoor dat het nat wordt op zijn kamertje, dat maak ik gewoon droog (hij heeft laminaat). Maar op die standaard wankelt het zo de laatste tijd! Badje in de douche is niet zo handig omdat het een cabine is en dan heb ik niet zoveel ruimte. Ik kan hem zeker hoger houden, maar ik merk dat hij het zo lekker vind om echt te 'drijven' en dat gaat nu niet zo makkelijk meer. Maar in mijn zoektocht ben ik nog niet echt iets anders tegengekomen dan de standaard maten...
meid hij is 2 maanden haha ik dacht, oh die is 2 ofzo past echt nog wel in een badje hoor. Zou toch wel ophouden met badderen op de eigen kamer, straks gaan er hele golven over het badje (over een paar maand) en dat is toch wel slecht voor je vloer. Mijn zoontje is 13 maand, zeker 80 cm en 11 kilo en die gaat met veel plezier nog in de tummytub op de standaard. Dus ik denk echt dat jou kindje nog wel een jaar in bad past hoor
ow hahaha ik dacht echt dat je het maar even kon gebruiken! Maar dan is het misschien beter om het voortaan in de badkamer te doen! Hij spartelt ook zo erg nu dat we hem super goed moeten vasthouden anders ligt hij zo onder water! Zeker met die extra vette baby olie hahaha.
Ik deed Tycho de eerste 2weken op zijn kamertje in zijn badje. al gauw heb ik het badje naar de badkamer verplaatst, dat gezeul met dat bad vol water elke keer weer! Ik had hem heel lang gewoon in het badje op de standaard naast de douchekabine en met een badslang liet ik dan naderhand het water in de douchekabine lopen (deed ik de slang onder de deur) Toen hij een maand of 8/9 was begon hij heeeel erg te spetteren en zette ik het bad met standaard en al in de douchekabine, was krap meer het ging net. Deed ik 1 deur dicht had ik al dat water niet in mijn badkamer staan Daarna zette ik het badje gewoon op de vloer in de douchekabine, hij ging toen zo wiebelen en proberen te staan, zat ik er op mijn knieen naast. Na zijn verjaardag deed ik hem in bad in de douchekabine: washandje over het putje en antislipmat erover heen en liet het dan vollopen. Nu gaat hij gewoon mee odnerde douche en soms nog weleens in "bad" Sorry heel lang verhaal maar dit deed/doe ik dus xx
Mijn zoontje is ruim 2 en gaat nog steeds in zn badje dus je kunt m nog erg lang gebruiken als je dat wilt! Sinds mn zoontje kan zitten vindt ie het prachtig om lekker te spelen in bad. Ik ben na een maand of 2 a 3 de standaard niet meer gaan gebruiken, ik zette het badje gewoon op de grond in de badkamer. Dat kan in de douche(cabine) of gewoon ernaast als je daar plek hebt. Omdat ik hem niet meer zo goed kon vasthouden (idd spartelen, hem ondertussen proberen te wassen en hij werd natuurlijk zwaarder), heb ik toen nog voor een hele korte tijd een badstoeltje (of hoe heet dat) gekocht. Daar heeft ie niet lang ingezeten, maar het ontlastte mn armen wel een beetje. Nadeel van het badje op de grond zetten is wel dat je ernaast moet knielen of zitten, niet erg comfortabel. Maar ik vond die standaard maar eng, was zo bang dat ie een keer zou omvallen ofzo Douchen is niet zo moeilijk, zorg gewoon dat je voor jezelf een warme badjas hebt ofzo, dan kun je eerst je kindje afdrogen en eventueel ook al aankleden en daarna jezelf. Of je legt een aankleedkussen met badcape of handdoek klaar op de grond, je wikkelt je kindje daarin en droogt dan snel even jezelf af. Als de badkamer gewoon warm genoeg is, is dat geen probleem. Als je je daar zorgen om maakt kun je de handdoek ook even voorverwarmen met een kruik.
Wipstoeltje in de badkamer...badcape erin..hydrofiel erbij... Als je kindje uitgedouched is..in de wipper..lekker warm de cape eromheen met de hydrofiel. Kan jij nog even rustig je haar wassen en zo... Doe ik ook..werkt prima
Hier heeft dochtertje tot dat ze kon zitten in het badje gepast. dus tot zo'n 6-7 maanden. en zij was niet echt een kleintje... dus ik denk dat die van jouw er best nog wel een tijd in kan hoor. dat hij met z'n voetjes tegen de rand aan komt is niet erg. je moet het niet vergelijken met een bedje. eigenlijk hetzelfde als met een wandelwagenbak. daar denken mensen ook vaak dat hij te klein is omdat ze "klem" liggen. is helemaal niet erg. het is maar voor 20 min. hier trouwens bij het spetteren naar de badkamer verhuist. daarna kon ze zitten en vond ze het geweldig om in het badje te zitten spelen. ik zet het badje dan gewoon op de grond. op standaard vindt ik een beetje gevaarlijk worden met dat geschud en gewiebel. het badderen combineer ik vaak met mijn douchebeurt. zij zit in het badje en ik sta er naast te douchen. maak eerst haar badje klaar en dan zij erin. ik kan me dan om kleden (op halve meter afstand). ik douchen en kind speelt lekker door. ik droog me af en kleed me aan en daarna pluk ik kind uit badje. maar neem d'r ook veel mee onder de douche. wipper of aankleedkussen op de grond. kind erin in badcape gewikkeld. gauw zelf douchen, kind pakken (desnoods inzepen op het kussen), daarna kind weer in de cape wikkelen. en dan kan je kiezen. nog zelf even afdouchen of meteen kind afdrogen. zelf een badjas aan. maar ik kleed vaak geneog mezelf eerst aan en dan kind. kleine ligt toch lekker warm in cape en is daarna grotendeels al droog. alleen de naadjes en de kiertjes nog.
Hier gaan ze er zelf samen in .. Dochter van ruim 3,5 en zoontje van ruim 1,5.. wel wat geruzie soms met de benen maar het kan
zou je een badzitje kunnen gebruiken in een douchebak? Of is dat niet stevig genoeg? We hebben nl een douchecabine met bak van 90x90 cm en slechts 1 deur die open kan. Dat is dus een beetje krapjes. Ik bedenk me nu dat als ik hem in een badstoeltje zou kunnen zetten op de douchebak, ik hem beter kan wassen enz. Heb die dingen wel zien liggen bij de hema, daar zat zo'n zuignap onder...
Ik vind die badzitjes een beetje eng, lijken me niet echt stabiel. Ik denk dat je momenteel gewoon nog te weinig ruimte hebt om veilig te douchen (of papa moet in de buurt zijn om te helpen). Fijn alternatief voor badje (als ze eenmaal kunnen zitten) kun je kopen bij de Gamma: een cementbak! Is ook heel handig in de zomer als badje buiten en je kunt er jaren plezier van hebben!
ik doe dit ook, maar dan andersom. kindje uitkleden en in een wikkeldoek in het wippertje. dan zelf douchen, kindje erbij pakken en die douchen. Kindje wegleggen in wikkeldoek in wipper, badjas aan en handdoek in haar wikkelen. Eerst kindje aankleden en die weer in wipper met flesje of in bed als het zo uitkomt. En daarna mezelf nog ff goed afdrogen en aankleden. Die van mij blijft niet stil onder de handdoek (of wikkeldoek) liggen, dus die moet ik wel eerst aankleden. Ik doe dit al sinds geboorte, ze gaat bijna niet in bad. Dat is hier heel veel werk, dan kan mama zich namelijk weer omkleden, want die blijft echt niet droog, en moet ik ook de hele douche dweilen.
ik heb dit een poosje gedaan en vond het een ideale oplossing als je je kindje even snel wilt afspoelen (ik ben niet zo van de washandjes op de commode methode) T gin pas weer in bad toen hij goed zelfstandig kon zitten. en als je het stoeltje met de rug goed in de hoek van de douchebak zet gebeurd er niet zo veel mee hoor.
ik vind het best een lastige fase dat ze "te groot" worden voor het badje maar nog niet zelf kunnen zitten! Ik heb mijn zoontje nu in ons grote (en diepe) bad en dan in zo'n steun, daar hangt hij dan in, hij vind het super want dan kan hij lekker spetteren en ik zit op de badrand ideaal!!! Totdat hij blijkbaar te zwaar werd en tijdens het spetteren de achtepootjes van de steun uit elkaar gleden en hij bijna kopje onder (had het net optijd gezien dus ik schrok me kapot en de kleine man spatterde mooi door hihi) onder de douche vind ik ook onhandig want dan moet ik hem van te voren wassen en heb ik zo glibberig mannetje vast wat niet bepaald rustig in mijn armen hangt. Denk dat als hij goed kan zitten ik zo'n badactivityding koop, kunnen ze gewoon in zitten en spelen! En misschien kan hij dan wel weer in zijn eigen badje zitten!