al 2 weken verhoging..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miekie82, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi

Ik heb even jullie mening/tips nodig!
    Tijn is nu al 2 weken koortsig. Zijn temp is steeds tussen de 37,5 en 38,5. Hoger of lager komt het niet!

Dit is nu dus al 2 weken, hij oogt niet ziek, gedraagt zich ook niet echt ziek, hij is alleen wat hangeriger dan normaal, en slaapt wat meer. Maar ook dat niet extreem.

Nu was ik vorige week voor mijzelf bij de HA, en vroeg ik haar ook gelijk even naar Tijn zijn longetjes te luisteren, deze brommen nog al. Maar ze kon niks ontdekken, ze zei dat het zijn luchtwegen waren en niet zijn longetjes, niks bijzonders verder, hoefde me nergens druk om te maken.

Nu maak ik me ook niet echt druk, maar al 2 weken verhoging vind ik best vreemd...Kan geen tanden/kiezen ontdekken. Tussendoor heeft hij 2 dagen geen verhoging gehad trouwens.

Wat vinden jullie? Moet ik hem weer na laten checken bij de HA? of gewoon aankijken en gaan als hij echt koorts krijgt boven de 38,5.

kus miek

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    ik zou gewoon de HA bellen voor advies. Dan kunnen zij wel zeggen of het verstandig is om langs te komen.

Normaal gesproken is boven de 38 graden al koorts. Ze raden aan wanneer je kindje langer dan 3 dagen koorts heeft of een 2e koortsperiode heeft binnen korte tijd (de koorts was weg en na een aantal dagen komt het weer opzetten) om toch even contact te leggen met de HA.

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik denk dat ik straks ind. maar even de HA ga bellen ja. Hij had vanmorgen 37,7. De huisarts ziet dat niet als koorts, maar het loopt tot aan het eind van de dag szteeds op tot zo een 38,3.

kus miek

4. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Succes, ik ben benieuwd wat de HA zegt!

5. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Misschien heeft hij last van tandjes. Heeft mijn meissie ook gehad.

Sterkte

Groetjes Monique76

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    De dokter wilde toch dat ik even langs kwam, omdat hij te klein is voor langere tijd verhoging/koorts.
    Ze heeft hem goed nagekeken en kon niks ontdekken. alleen dat hij verkouden is en hoest, beetje opgezette amandelen, maar niet ontstoken.
    Nu heb ik een puffertje mee gekregen, omdat hij al vanaf 4 maanden verkouden is, ze dnekt aan bronchitus.
    Als Tijn an de vakantie(over 3 weken) nog steeds verhoging heeft, moet ik terug komen en gaan ze verdere onderzoeken doen. Maar vooralsnog, niks verontrustend.

kus miek

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Goed dat je toch even bent gegaan. Gelukkig niks ernstigs en gaat de verhoging snel over.

Share This Page