waar moet ik op letten en wat te doen verder. alicia voelt warm aan en is een beetje hangerig en besloot haar temp op te nemen. dit was 39,4 en 2ex 39.5 . ik heb nu een paracetamol gegeven en hoop dat de temp afneemt. verder eet en drinkt ze goed maar ze heeft nog nooit z'n hoge koorts gehad en vind het wel een beetje eng. iemand tips. ik wil nu zowiezo ene paar keer kijken als ze slaapt en knuffel haar nu wat extra. iemand tips gr sandra
Julia had dit maandag ook. Heb haar ook een zetpil gegeven. Ik merkte dat als de koorts wat zakte ze zich ook lekkerder voelde. Ze heeft veel bij me gehangen en geslapen (doet ze anders nooit) ik heb haar bedje naast ons bed gezet. Vond het wel fijn om haar dicht bij me te hebben. In de avond hebben we haar in een lauw badje gedaan. Even opfrissen. Sterkte voor je kleine meid !
Paracetamol is goed om te geven bij deze temperatuur. Eigenlijk is het beter om dit te herhalen om al te grote stijgingen in temperatuur te voorkomen (en dus een koortstuip) Lauw badje kan ook lekker verfrissend zijn en helpt om de temp omlaag te krijgen. Wel in de gaten houden dat ze het niet te koud krijgt (ook om die grote temp-verschillen te voorkomen) Verder niet te warm aankleden in bed. Lakentje en pyama of romper en zomerslaapzakje is warm zat. En verder lekker laten slapen, dan wordt ze snel weer beter. En wordt ze toch wakker, dan kan wat te drinken lekker zijn. Veel vocht is sowieso goed bij koorts. Sterkte, beterschap en ik hoop dat ze snel weer beter is.
Hoi, Gewoon een zetpilletje geven, en de temp in de gaten houden dat hij niet teveel schommelt. Eventueel een lauw badje, als de temp te hoog wordt. Goed laten drinken is ook belangrijk. Veel sterkte. Groetjes Monique
Als het aanhoudt even de HA bellen. Ik zou voor alleen koorts geen zetpil geven trouwens, dat hoor ik ook van het CB en de HA hier. Alleen bij pijn zeggen ze dat we een zetpil kunnen geven. Verder veel laten drinken en als ze wil slapen, laten slapen. Sterkte ermee, het is nooit leuk als ze koorts hebben of ziek zijn!
Ik zou alleen de huisarts bellen als de koorts omhoog gaat. Of als het een paar dagen aanhoudt. Verder kan de huisarts er ook niks mee. Van paracetamol kan de koorts wat zakken, maar is niet perse nodig als ze er zelf niet veel last van heeft. Alleen goed in de gaten houden dat ze niet uitdroogt en dat ze niet lusteloos wordt. Dan wel snel de HA bellen. Succes!