Ik heb een schat van een dochter, nu bijna 14 weken jong. Vanaf het begin een flinke huilbaby geweest, aantal behandelingen bij de Osteopaat hebben haar van spanningsklachten in haar lijf af geholpen. Er blijft alleen spanning op haar buik staan waar de Osteopaat niets meer mee kon. Het huilen is een stuk minder geworden maar nog steeds meer dan gemiddeld. Vooral tijdens en na het drinken van melk (gebruik nu standaard flesvoeding, ben 5 weken geleden gestopt met BV) is ze erg onrustig en huilt ze veel. We gebruiken al Nutriton om de voeding aan te dikken, gezien ze anders veel spuugt. Haar groei is goed, zelfs ver boven gemiddeld. De problemen die ik nu met haar evaar zijn de volgende: - veel huilen (met nadruk rondom de voedingen) - groene ontlasting, vaak met gele stukjes. van de week zelfs een keer met zwarte sliertjes/stukjes - buikkrampen - huiduitslag (wat door HA als droge huid wordt gezien, ik vind het zelf inmiddels meer richting eczeem gaan) - kokhalzen na het eten (kan heel lang aanhouden, geeft soms de indruk echt tot aan het randje vol te zitten, uren lang) - ondanks de Nutriton ongeveer 1x per dag zo'n 2 uur na de voeding wat voeding (huilend) terug geven in bed... - nu al twee weken pruttende oren Zowel het CB als de HA sturen me weg, en verwijzen nar elkaar..en ik weet het even niet meer. Maak me erg veel zorgen. Ik word vanmiddag wel weer door de HA gebeld en hoop dan toch op een verwijzing naar een kinderarts, hoewel ik daar ook weer moeite mee heb, gezien ze al vaak is onderzocht op van alles en nog wat en ik bang ben dat ik teveel paniek zaai en mijn dochtertje daar de dupe van wordt. Ze is al zo huilerig en wil eigenlijk rust voor haar creeren ipv haar steeds weer naar artsen te slepen..maar de klachten baren me gewoon veel zorgen. Ik denk aan evt koemelkallergie... Komen deze klachten iemand bekend voor??? Ze krijgt overigens rond 7.00, 11.00, 15.00, 18.00 en 21.00 een fles van 150/5 met Nutriton en ABC Dophilus. De ene keer drinkt ze heel goed, de andere keer weigert ze te drinken. Hangt erg samen met hoe ze slaapt, slaapt ze goed, dan drinkt ze de fles leeg, slaapt ze slecht, dan moeten we echt moeite doen haar te laten drinken.
Ik zou ook denken dat ze misschien toch last heeft van wellicht KMA? Ik zou in ieder geval om een verwijzing vragen...
Ik vind het heel erg op reflux en/of kma klinken Ik herken het maar al te goed van mijn eigen zoontje. Je kan in alle tijden een second opinion aanvragen en dat zou ik ook zeker doen aangezien je gewoon word weg gestuurd. Doe het wel in een andere ziekenhuis waar je nu gaat. Wij hebben hele goede ervaringen in het sophia zkh in rotterdam Weet niet waar je woont natuurlijk. Maar zal het zeker niet opgeven!
Klinkt heel erg als Thirza, en daar zijn we sinds vorige week achter dat ze, naast dat ze last heeft gehad van kiss, dus toch ook KMA heeft! Wij hebben laten testen bij een bioresonantietherapeut, omdat binnen het reguliere circuit op deze leeftijd eigenlijk nog niet goed getest kan worden, en daar kwam dit dus uit, en nu zijn we onder begeleiding van een dietist met eliminatie/provocatie bezig. Via www.resonantie.nl kun je iemand vinden die de opleiding heeft doorlopen en misschien dat HA en CB je dan wat serieuzer nemen! Overigens zijn wij verder in behandeling bij een homeopatisch arts nu, niet bij de bioresonantietherapeut, (qua behandeling snap ik niet hoe dat zou moeten werken), en dat slaat behoorlijk aan inmiddels De eczeem begon echt goed weg te trekken en nu we koemelkvrij zijn, is het al bijna helemaal weg! Niet mee doorsudderen, wij hebben hier al bijna 6 mnd lang enorm gebroken nachten Sterkte en succes!
Ik denk ook aan KMA, kijk eens bij het topic dat ik opende over koemelkallergie, ik haal hem wel even naar boven.
zou als ik jou was er op staan dat de HA je door stuurt naar een kinderarts.je moet je niet af laten schepen hoor ,gaat wel om de gezondheid van je kleine.
ik ben zojuist begonnen met de eerste Pepti-voeding, nadat ik vanmorgen eindelijk serieus genomen werd door het CB... hehe... Vandaag weer een hele onrustige dag, veel huilen, niet slapen en slecht eten. Ik hoop dat de Pepti aanslaat en dat de situatie hier verbeterd! Ze zal zich vannacht wel weer melden ben ik bang, heeft maar 100 ml Pepti gedronken... we wachten af!
en trouwens..Rozemarijke, is de eczeem zo snel weggetrokken bij jullie? Jeetje, wat een snel resultaat, wat fijn!
Nou, fijn! Hopelijk verbetert het vanaf nu dan! Het duurt wel een paar weken voor je echt resultaat mag zien he? Duurt een week of 4-6 voor alle koemelk uit het systeem is...
Ja, we zijn nu bijna 2 weken koemelkvrij en waren al bezig met behandeling bij een homeopaat. Door die behandeling werd de eczeem al rustiger en toen we stopten met de koemelk ging dat verder ook redelijk snel. Er zitten nu nog wat plekjes achter haar oortjes en een heel klein beetje in een elleboogje. Verder hoop ik zelf vooral op rustiger nachten En minder oorpijntjes... Die blijven vooralsnog rustig
Wat fijn zeg. Hopelijk worden de nachten snel rustiger voor je. Die zijn hier op zich al een tijdje rustig, behalve het speentje..die heeft de neiging om 10x per nacht eruit te floepen en dan wordt ze dus wakker en moet de speen direct terug!!!
Dat hopen wij ook 6 mnd lang al 3-5 keer eruit per nacht is wel heftig En daarvoor sliep ze wel door, maar dan 's avonds en eerste deel van de nacht, dus ik heb in Thirza's hele leventje nog maar 1 nacht helemaal door kunnen slapen, toen ze een keer per ongeluk sliep van 19-8... is ze blijkbaar zo van geschrokken dat ze het nooit weer heeft gedaan Ben wat dat betreft blij dat ze duimt, (nouja, momenteel zijn het de wijs- en middelvinger). Dat we niet DAAR ook nog voor uit bed moeten De volgende krijgt ook geen speen, bevalt me prima zo
Ik merk verschil in de ontlasting! Van dikke groene ontlasting met stukjes, zijn we nu weer in echte borstvoedingsluiers terug..dunnere gele poep! Verder lijkt ze wat rustiger te drinken.. Ik ben benieuwd of er meer positieve wendingen komen!