hallo ik heb sins 3 weken geleden gehoord dat ik PCOS (PolyCysteus Ovarium Syndroom) heb.! en heb van de gyn Tabletten gekregen clomifeen citraat. zijn er mis ook meer mensen die dit hebben en deze medicijnen hebben gebruikt ben erg benieuwd wat jullie ervaring hier mee is en of jullie er zwanger door zijn geraakt Gr sirin
ik heb niet elke maand een eiersprong en ben soms maar 4 tot 5 keer in jaar ongi en mijn eicellen die groeien allemaal maar een beetje en net niet genoeg voor een eiersprong
hey sirin, er is bij mij ook net geconstateerd dat is pcos heb ( weet het nu een maand). dit ben ik per toeval te weet gekomen. ik heb in februari een miskraam gehad en op de controle echo kwam de gyn er achter dat ik pcos heb. eind april moet ik terug naar de gyn en dan moet ik ook aan de tabletten omdat ik nu ook geen eisprong meer heb. maar ik weet van kennisen dat je ook zwanger kan worden met die tabletten en ik ben zelf spontaan zwanger geraakt. dus geef de hoop niet op. groetjes linda
Hey meiden, Bij mij is vorig jaar april pco vastgesteld. Ben ook zelf zwanger geraakt (op mk uitgelopen) zonder medicijnen, maar nu staat toch een afspraak om met Clomid (clomifeen citraat) te beginnen. In het onderdeel vruchtbaarheidsbehandelingen is hierover meer te vinden! Liefs
Ik heb ook pcos. Ik heb een ongieopwekker (primolut) gekregen en moet straks ook beginnen met Clomid. Wanneer moet jij met de Clomid beginnen?
ik ben er nog niet mee begonnen ik heb nu eerst iets gekregen zodak ongi word moet ik 12 dagen nemen vandaag dag 4 dan moet ik met clomid beginnen de 3e dag van me ongi
Ik ben zelf met me 3e ronde clomid bezig gelukkig is bijons de eerste 2x wel aangeslagen, maar helaas de eerste keer niet zwanger de tweede keer had ik een lichte positieve test (zie fotoalbum) maar ben helaas wel ongesteld geworden dus waarschijnlijk een vroege miskraam. Ik hoop dat jij sneller zwanger raakt van die pillen.
Hmm das niet zoo leuk ik hoop het ook voor jou mag van mij wel snel komen heb het wel een beetje gehad met het wachten
Even een (dom) vraagje: Hoe kom je erachter dat je PCOS heb? Puur vanwege het feit dat je een superlange cylcus hebt? Of zijn er ook andere oorzaken mogelijk.....Als je bijv wel een "regelmatige ietwat langere cylcus" hebt maar nog nooit een eisprong hebt ontdekt kan je dan ook PCOS hebben of alleen als je een extreem lange, onregelmatige cylcus hebt? Vroeg het me af!
even een reactie van mij..... ik heb dus ook pcos, maar ben inmiddels wel zwanger!!! inderdaad door middel van clomid. Bij mij heeft het wel even geduurd, heb alle 3 de mogelijke doseringen van clomid geslikt, helaas zonder resultaat. Daarna heb ik operatief de cystes laten wegbranden (LEO), toen weer aan de clomid, deze keer had 50mg resultaat, ik werd ongesteld. De tweede ronde clomid was ik zwanger.... dus meiden heb geduld en zet door het is echt mogelijk!! in de pijler vruchtbaarheidsbehandelingen zijn meerdere topics over clomid en pco. groetjes en succes
Een regelmatige cyclus is tussen 28 en 35 dagen. Je kunt alleen vast stellen dat je pcos hebt als je een echo hebt gehad bij de gyn en je een kralenkrans ziet. Ook stellen ze het (meestal) vast door een bloed onderzoek te doen. Sommigen hebben lange cyclussen (zonder of met eisprong), sommigen een regelmatige cyclus (zonder of met eisprong). Iedere vrouw is anders. Ik zelf heb geen eisprong, heel weinig (& soms 2 weken lang) bloedverlies wanneer ik ongesteld hoor te zijn. Daarmee ging ik naar de huisarts en die zag zelf geen nut om me door te sturen, ik heb toen zelf om een verwijzing gevraagd. Me gyn zei met de inwendige echo dat ik waarschijnlijk pcos heb, en later met het bloedonderzoek werd dat dus ook vast gesteld. Dus je kunt het niet zelf vast stellen of je pcos hebt of niet, daarvoor moet je echt naar de gynaecoloog.
Ook bij mij is begin maart PCO vastgesteld via een inwendige echo. Morgen moet ik voor de eerste keer naar de gyn voor een gesprek en ik verwacht ook dat ik clomid krijg voorgeschreven.
het is bij mij alweer bijna een jaar geleden dat het vast gesteld is.. dit is mijn 6de ronde alweer met clomid.. maar pas de 2de ronde na de operatie's dat ik nu echt zwanger kan worden!
Bij mij is ook PCO vastgesteld. Toen we zwanger wilden worden en ik stopte met de pil werd ik gewoon niet ongesteld. Na een jaar liepen we in het ziekenhuis en zei de fertiliteitsarts dat ik het beste eerst iets kon afvallen (Had wel wat overgewicht). Ik was al bezig met afvallen, dus dat heb ik flink doorgezet. Uiteindelijk kwam de cyclus weer op gang en de eerste eisprong die de arts heeft gezien was ik zwanger. Dus uiteindelijk geen medicijnen nodig gehad.(Wel een provera kuurtje trouwens, maar die sloeg niet aan. ) Nu zijn we voor de 2e bezig, nu alweer ee dik half jaar. Heb wel een cyclus maar of er ook een eisprong is weet ik niet. Wil als het nog een paar maandjes duurt toch weer naar de arts.
hier ook pco-er...na clomid heb ik hormonen moeten spuiten, en na 7 maanden spuiten ben ik zwanger geraakt van mijn wereldjongen Finn..en echt echt echt...het is het allemaal heeel erg waard geweest...achteraf besef je dat pas hoor...en ..ik wil ondanks de moeite nog een keertje zwanger worden......
Mis een raare vraag en mis wil je het ook niet zegen maar bij mijn zijden ze ook dat ik afmoest vallen dat mijn cylus] dan weer normaal werd maar vroeger had ik geen over gewicht en toen had ik het ook niet en ik ben opdit moment 91 kiloo en ben 1.76 lang me ha zij dat het wel wat mee viel dus daarom dat ik het even vroeg