Wie heeft er ook maagproblemen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Belle1981, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu een goede griep te pakken, alles doet pijn. ICM die griep kreeg ik vannacht alweer een maagaanval. Ik krijg dan mega krampen, ga uiteindelijk aan de diarree, kan niets qua eten verdragen, ik dwing mezelf dan een beschuitje te eten. Ws. heb ik een breuk. Ik heb weinig last van maagzuur, het is echt de pijn tussen mijn maag en darmen. Verschrikkelijk. Ik gebruik omeprazole. Ik ben een beetje op zoek naar wat tips van meiden die hier misschien ook mee kampen. Ik ben nl. als de dood weer zwanger te worden vanwege die aanvallen, ik ben dan knock-out en ben bang dat dat gedurende de zwangerschap erger wordt. Zijn er mensen met ervaring hiermee? die zwanger zijn egweest? hebben jullie op een dieet gestaan? ik ben benieuwd of ik reacties krijg. Het zit me best hoog omdat ik er zo ziek van ben...

2. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook maagproblemen. Al jaren. Daarnaast ook een prikkelbare darm. En daar klinken jou klachten meer naar. Onregelmatige stoelgang en eens in de zoveel tijd barst de bom en komt alles tegelijk. Dan krijg je idd hele erge grote steken, soms schreeuw je het ervan uit en zodra het er uit is , is het even bijkomen maar vaak weer klaar.
    Zou het er tegen die tijd met de arts over hebben. Belangrijk is vooral VOEDING. Vezelrijk, veel vocht drinken en bewegen. Het klinkt cliche maar is wel zo. Pro biotica en melkproducten werkt ook bevorderend.
    Medicatie zou ik mee uitkijken. Ben nu 5 weken zwanger maar slik mijn tabletten(ook omeprazol) niet meer, ik neem geen risico's vanwege de kleine. (het blijft chemische troep, alleeen in uiterste noodzaak) Oplossing kan ook zijn suiker of honing als je maagpijn heeft als vervanging en vermijden van dranken als koolzuur en alcohol. Het mag wel maar uitkijken. Alchohol met zwangerschap is natuurlijk zoiezo not done.

Hopelijk kan je er wat mee. Je hebt ook genoeg thee soorten voor de stoelgang op kruiden waarde.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb het ook. Maagproblemen en PDS en ik kan je zeggen dat heel mijn zwangerschap een hel is geweest!!!

Ik heb zelf in het zh gelegen 2 dagen en 1x met de ambulance mee gemoeten. Dat was allemaal geen pretje ben ook 23 kg afgevallen in de zwangerschap omdat ik zoveel aanvallen had en alleen maar overgaf.

Ik heb wle heel de zwangerschap omeprazol geslikt in overleg met de gyn,ha en mdl arts.

voor mij is dit ook de laatste zwangerschap geweest puur door de vreselijke pijnen tijdens de zwangerschap. Nu heb ik het ook al vaak gehad trouwens.

4. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poe ninja das idd erg zeg!

Belle het is wel zo dat het voor kind niet snel.schade geeft maar voornamelijk de moeder die problemen krijgt. Kind eet wel door, aan jou. Bespreek het met twijfel met je ha of.vk

Omeprazol tja in geval van ninja begrijp ik dat ze het voorschrijven alleen heeft.het met veel overgegeven minder zin. Tis ook voornamelijk.dat ik het zelf liever niet doe.
    Heb ook movicol, kan volgens ha geen kwaad maar in bijsluiter staat van wel

5. Rietc

Rietc Actief lid

22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een chronische darmziekte colitis ulcerosa, en mij is geadviseerd juist door te blijven gaan met medicatie.....

6. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb idd. ook een spastische darm, al vanaf mijn 17e, ben nu 19. Ik ben toen voor de aanvallen diclofenac zetpillen gebruikt. Daarna werd het een hele tijd relatief rustig. Bij mijn zwangerschappen heb ik praktisch geen last gehad, behalve maagzuur. Maar een jaar geleden kreeg ik zo erge maagkrampen dat alleen omeprazol nog helpt. Volgens mijn arts gaat de maagzuur hoogstws. ipv. naar boven, richting mijn darmen en daar komen die krampen van. Hoogstws. gaat het om een breuk, maar dan moet ik een gastroscopie ondergaan, en ik ben als de dood daarvoor, ik heb ooit op mijn 20e een sigmoidscopie gedaan (via de anus dus) en dat was echt verschrikkelijk. Ik durf het gewoon niet meer aan.

Ik heb, heel stom, eergisteren een hamburger gegeten, en ik voelde al dat het misging toen ik ging slapen. Mijn maag voelde heel gespannen, ik voelde me opgezet en ik kreeg al last. 's Nachts ging het dus weer mis, met een paar uur daarna diarree. Ik heb nu nog steeds maagpijn, en het is al zondagmiddag, diarree is zo goed als voorbij. Maar ik ben zo bang dat wanneer ik zwanger wordt van een 3e, het alleen maar erger wordt door die groeiende buik.

Maar ik ga nu idd. weer heel strikt op mijn eten letten. Punt is, dat ik echt 2 dagen knock-out ben en bijna een week amper kan eten, ik krijg die aanvallen ongeveer om de 8 weken denk ik. Maar ik kan dan dus helemaal niets, en 2 kinderen die nu vrij zelfstandig zijn gaat dan nog tot op bepaalde hoogte, maar een baby? maar aan de andere kant, wil ik mijn wens dan helemaal voor die kl*te aanvallen opzij zetten?

Eerst maar weer eens heel streng zijn qua eten, geen lekkers, geen chocolade, geen koffie en geen vette dingen meer. Alcohol doet me niets, dat drink ik al 10 jaar niet meer ;) Ik was eerlijk gezegd wel vergeten dat maag en darmkrampen heel vaak samen gaan. Ik snpa nu dus wel waarom ik die erge pijn dan heb, maar op het moment van de aanvallen ben ik zo in mijn cocon dat ik niets meer kan scheiden op een of andere manier.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb de aanvallen 4x in de week zeker. geef nu bv maar ben aan het overwegen om te stoppen zodat ik medicijnen kan nemen want idd voor een baby zorgen met zoveel pijn is geen pretje

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ojeetje Ninja, dat was (en hopelijk blijft) mijn verleden. Ik heb het ook jarenlang meerdere keren per week gehad. Ik zat toen een beetje aan het begin van die aanvallen. Dat is dus gelukkig wel minder geworden, toen was het alleen mijn darmen, nu combi van beiden. Ik heb beide meiden bv gegeven, de oudste 15 maanden en de jongste 13 maanden. Ik had toen eigenlijk nergens last van (hormonen denk ik?) deze nieuwe aanvallen zijn pas een jaar gelden weer gekomen. Nu valt het nog mee, als ik het vergelijk met jou, ben alleen zo bang dat die buik die in de weg gaat zitten als ik zwanger ben de aanvallen dus verergert, maar ik ben bang dat het echt een keuze wordt, of de wens opzij zetten of de gok wagen en ik weet het eerlijk gezegd echt nog niet...

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ik ben door de zwangerschappen heen gekomen maar prettig was het niet het begon hier vanaf week 15 week toen me buik begon te groeien.

ik heb er nu al 2 jaar veel last van.

tja ik zou je wens er niet voor opgeven en die 9 maanden kom je ook wel door. ik zou het wel goed bespreken met de vk of gyn

Deel Deze Pagina