baby ingedaald maar nog een 'hoge' buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Onze kleine zit al vast in mijn bekken (ingedaald), maar nog heb ik een hele hoge buik. Ik kan amper naar voren toe als ik zit.
    Ik dacht dat als je baby ingedaald was dat je wat meer 'lucht' zou krijgen.
    Kan het ook zijn dat het gewoon een lange baby is?

Onze zoon is met 36+2 geboren en was toen al 50 cm.

X Linda

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    heb ik ook wel een beetje last van, hoewel het nu wel wat beter is (dus nog verder ingedald en vast in bekken), nu ik 39 weken ben. Mijn arts zei dat het kindje met deze termijn inmiddels gewoon zo groot is dat er nergens meer ruimte is, dus ook niet bovenaan je buik.... ;)
    Mijn romp is ook gewoon niet zo groot, dus misschien hefet het ook met je eigen postuur te maken... Kindje moet toch ergens heen groeien... ;)

3. muisje14

Ik ben zelf niet heel erg groot (1,60m) Dus misschien dat het daaraan ligt, maar bij Bas had ik een vrij lage buik. Toen hij was ingedaald had ik echt meer 'lucht'. Ik moet donderdag weer naar de vk dus ik zal het daar ook eens vragen

4. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Bij mij is de kleine al een aantal weken helemaal ingedaald maar heb het momenteel ook erg benauwd en nog steeds veel last van maagzuur. Ik ben zelf ook niet zo lang 1.63 dus denk ook dat het daar mee te maken heeft!

5. Marije26

Marije26 Lid

6 jul 2010
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    Bij mij is de kleine nog niet ingedaald, maar tot voor kort was de onderkant van mijn baarmoeder wel leeg. Toen kreeg ik echt hartkloppingen van de benauwdheid. Dat is toen weggegaan toen de kleine een beetje zakte (met krampende weeenm, joepie :()
    Nu merk ik dat t alweer gegroeid is, en nog steeds niet ingedaald voor mijn gevoel, want ik ben wel weer regelmatig benauwd. En dat slecht naar voren buigen is herkenbaar ja :D

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook een hoge buik, terwijl de kleine man wel is ingedaald (weliswaar in een stuit), maar zelf klein (1,60m) dus tja volgens mij kun je dan haast geen echt lage buik hebben, want je hebt maat 50 cm ofzo voor die buik :D

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier is de baby ook ingedaald en mijn buik zit ook nog heel erg hoog. Ik heb 't ook heel vaak benauwd, omdat ze gewoon echt helemaal nog tegen m'n ribben aan ligt. Best vervelend.

Om me heen hoor ik trouwens ook steeds: ow, ze komt voorlopig nog niet, ze ligt nog veel te hoog. En als ik dan zeg dat ze al ingedaald is, word ik niet geloofd :S.

Ik dacht zelf idd ook al dat ze misschien wel eens best lang is. Ga 't morgen even navragen bij de vk (als ik dan nog niet bevallen ben ;)).

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    mijn kindje is ook al 2 weken ingedaald en blijf het benauwd hebben. me buik zit ook nog hoog.dat zei de arts vandaag nog. hij zat met de echo ook weer heel hoog.
    voordat ie was ingedaald zat ie de hele tijd met zn kont tegen me ribben aan te duwen, maar wat blijkt nu...hij doet het dus nu gewoon met zn voeten. hij zit zich gewoon lang te maken daar binnen.
    ik ben zelf 1,75 dus klein ben ik niet :p

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bij de zwangerschap van mijn eerste dochter heb ik de gehele zwangerschap een hoge buik gehad.. ook toen ze al was ingedaald.
    bij mij was het waarschijnlijk een combi van strakke buikbanden, een redelijk groot kindje en veel vruchtwater..
    maar het zegt eigenlijk niet zo veel, ook met een kleiner kindje kan je buik hoog blijven zitten.

10. muisje14

ben net weer op controle geweest en ze vermoeden toch echt een grote baby. (8 pond bij 40 weken) Dus waarschijnlijk zit mijn buik daarom ook zo hoog. De grote van de baarmoeder was ook 38 cm. Vorige zwangerschap had ik ook een grote baarmoeder, maar toen had ik veel vruchtwater en nu was het gewoon veel kind wat ze voelde. Ze dacht nu al aan 3 kilo (36+2).

Dus ikk ben benieuwd over een paar weekjes.

Deel Deze Pagina