Bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Summerbelle, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    zoals de titel al aangeeft zit ik al een aantal weken thuis met bekkeninstabiliteit. De fysio raadde meteen af nog te werken omdat ik al ver over mijn grenzen ben heengegaan.

    Ok, niet meer werken, prima. Maar het weinig kunnen doen frustreert enorm. Er lopen hier nog een peuter en dreumes rond, en een man die uit zichzelf taken niet ziet liggen. Gelukkig lieve, behulpzame ouders in de buurt die nu veel oppassen en helpen met schoonmaken. Toch voelt dit niet fijn.

    Ik vind het steeds zwaarder worden. Omdraaien in bed is pijnlijk, na het aankleden van de kinderen verga ik van de pijn, net als na 1 wasje draaien, autorijden, klein boodschapje halen, 1x de trap op. Lopen lukt eigenlijk niet meer goed. Maar iemand moet het toch doen en ik wil gewoon alles doen.

    Mijn lichaam houdt er echt mee op. Iemand ervaring mee en hoe ga je hiermee om?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Blijven oefenen bij een goede bekken fysiotherapeut. Niet bij een reguliere fysio.
     
    boerderijmama vindt dit leuk.
  3. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ja dat doe ik ook. Word ook ingetaped. Maar moet eerst meer herstellen (lees rusten) voordat ik wat meer oefeningen mag doen, omdat t al zo ver gevorderd is.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Gaat meer om kleine oefeningen die je ook liggend kan doen :) en hoe je je goed kan omdraaien in bed.
    Ik heb de bekkenfysio ook aan huis gehad, omdat ik volledig invalide was en hulp nodig had met naar de wc gaan,aankleden etc. Ben er ook nooit hersteld helaas.
     
  5. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ach jeetje dat is wel heftig zeg. Dan mag ik nog niet klagen dus. Had je daarnaast hulp in huis?

    Ben je nog steeds rolstoelafhankelijk?
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag jij ook klagen! T is voor jou ook super rot en pijnlijk. Man/ouders/schoonouders allemaal mantelzorger. Man en ouders zijn dat nog steeds. En ik kan nu 2 a 3 km lopen als ik maar door kan lopen en de ondergrond goed. Bezoek grote dierentuin moet in rolstoel bv
     
  7. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Hoe ga je daar mentaal mee om? Lijkt me heel zwaar.

    Ik ben er nu al beetje depri van en merk dat ik veel prikkelbaarder ben doordat alles te zwaar is.
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik heb je een PB gestuurd.
     
  9. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ha, wat balen dat je volledig thuis zit. Ik herken het van m'n laatste zwangerschap 4 jaar terug. Heb toen een hulp in huis gehad omdat ik ook drie kids had rondlopen. En alles gaat wel gewoon door terwijl je zelf weinig tot niets kunt doen. Ik heb destijds een heel goede bekken fysio opgezocht (zit helaas echt verschil tussen). Zij heeft sport tape gebruikt en ik had een bekkenband. Die mocht ik niet de hele dag gebruiken maar het hielp me wel als ondersteuning. Sterkte! Want het is echt niet niks zoiets!
     

Deel Deze Pagina