kind slaat ander kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jmm, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi lieve moeders,
    vandaag kwam een vriendin van me , ze heeft 2 zoontjes een van 4 en een van 1 jaar die van 1 jaar is me toch een doerrak, hij slaat mijn kleine van 1 jaar , de moeder zegt wel niet slaaan en geeft een klein knijpje , maar dan slaat ie weer, enzovoorts, wat zouden jullie doen ?
    weet dat als huilt dan heeft het gewerkt, maar moet ik dat dan tegen mijn vriendin zeggen, en stel dat ze mijn vriendin het advies niet opvolgt wat dan? helpie!
    Dat jongetje is erg baldadig nu al, maar het blijft toch een kind van een ander, ben bang dat dit een slechte invloed heeft op annika, misschien moet ze maar gewoon terug meppen??hihi
    maar daar is ze nog iets te klein voor??
    weet niet ik hier mee aan moet, en wie heeft ook zoiets meegemaakt, dat een ander kindje dat kindje slaat?

gr jmm

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat heeft te maken met de leeftijd van het kind, Die is ze grensen aan het verkennen enz.

Je vriendin bedoeld het goed. Met wat ze nu doet, Maar als het de volgende keer weer zo is, eens luchtig een gesprek er over beginnen en suptiel een hint geven van hoe jij het zou doen.

Zou je gelijk kritiek uiten dan is de kans groot dat ze niet er voor open staat. Elke moeder doet het op zijn of haar manier. Maar dat betekend niet dat je er niks van mag zeggen.

Succes er mee.

3. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ga zaterdag naar verjaardag van zoontje van 4 dat kan nog leuk worden ?? vindt wel moeilijk om te zeggen bijv hij moet wel huilen als je hem straft anders werkt het niet , bijvoorbeeld, pfffffff
    gr jmm

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Laatst waren we met onze dochter ook bij vrienden met een meisje van 9 maand. Onze dochter gaf haar eerst een kusje op de neus en wilde toen even aan haar oog voelen:$
    Dus ik: nee, dat mag/kan niet, handje weg getrokken. Slaan heeft ze gelukkig nog niet gedaan, maar zal wel steeds blijven herhalen dat dat niet mag.
    Een kindje van ± 1 jaar snapt na 1x waarschuwen dat vaak nog niet, dus herhalen, herhalen, herhalen.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit begrijp ik niet. Hij moet wel huilen als hij word gestraft. Vind dat nergens voor nodig, kind is zelf nog net een jaar. Als je zo iets tegen mij als vriendin zou zeggen, en ik zeg het je nu eerlijk dan zou je me vriendin niet zijn bah.

Je bent er nog niet ook jou kind kan gaan slaan. En ga je kind dan ook slaan als hij dat doet van je moet huilen anders heb je er niet van geleerd. Raar.

Of heb ik het verkeerd begrepen???????????

6. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Huh!!! Straffen werkt volgens jou pas als je het kind aan het huilen maakt?

7. adi

adi Niet meer actief

Dit snap ik ook niet! Hoezo moet de kleine huilen omdat ie jouw kindje heeft geslagen. Dat kind is 1 jaar oud! Nog gewoon een baby hoor, die beseft echt niet wat die aan het doen is.
    Kinderen gaan op ontdekkingstocht en elkaar aanraken/slaan/krabben/ogen uitsteken gebeurt op deze leeftijd echt niet uit kwaadheid maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Daarnaast is het ook iets wat niet mag, dus interessant ;)

Ik vind dat je het echt te zwaar tilt, vind ik ook zielig voor je vriendin eerlijk gezegd. Als dat mijn kind was zou ik het waarschuwen en wegtrekken, laten aaien enz. Maar echt niet knijpen wat jouw vriendin al heeft gedaan, dat vind ik al te ver gaan. Ik weet niet wat jij verwacht dat zij doet met haar kind dan?

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waarom moet hij huilen als hij straf krijgt? Sterre heeft nog nooit gehuild, ja 1 keer van boosheid, maar niet omdat ze zich schuldig voelt hoor.
    Ik zou dat kind ook niet knijpen, zoals je verteld dat zijn moeder doet. Gewoon door je knieen gaan en hem bij zijn arm pakken (zodat hij even doorheeft dat het echt menes is) en op een boze toon zeggen dat het niet mag is al ruuuuiiiiiiiim voldoende op die leeftijd lijkt mij.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind dat knijpen ook wel ver gaan. Dan laat je zien dat pijn doen blijkbaar OK is.. En dat is het naar mijn idee niet.
    En als je nu bij 1 jaar al moet knijpen om de kleine iets te leren, wat doe je dan bij een 3-jarige dwarse peuter, of een 13 jarige dwarse puber?

Mijn jochie heeft in die leeftijd ook wel fases gehad dat hij dingen uitprobeerde. Maar soms ook enthousiasme iets ruwer was. In het 1e geval, als het redelijk bewust ging dan zei ik nee, en zette hem ergens anders neer. Dan negeerde ik hem gewoon even. Na 20-30 seconden was het weer goed.
    Bij dat enthousiasme zou ik proberen om de kleine te leren aaien. Of in ieder geval de term "zachtjes" te leren. Al is dat op die leeftijd een kwestie van doorzetten en tijd..

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja moeilijk is dat. Ik zou het wel met je vriendin over hebben. Misschien weet zij ook niet zo goed hoe ze er mee om moet gaan. Maar je moet je kindje niet laten slaan. (Terugslaan is zeker geen oplossing:D).

Zelf heb ik een 1-jarig mannetje dat sinds kort ook slaat. Al vraag ik me af of het echt slaan is zoals wij het kennen. Ik snap er niks van, hij heeft het niet gezien en is nog nooit geslagen. Maar goed, hij doet het wel. Laatst heeft hij zijn nichtje van 3 geslagen. Zij pakte iets van hem af. Zij was helemaal overstuur en hij speelde gewoon door. Ik probeer het "slaan" om te buigen naar aaien. En anders zou ik hem wegzetten en afleiden om wat anders te gaan doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lastig vind.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat machteld ook zegt zou ik ook adviseren eigenlijk: Eerst boos toespreken en dan weghalen als het niet werkt

Huilen is inderdaad geen maatstaf om te zien, of ze de boodschap begrepen hebben. De kans is sowieso érg groot, dat hij de boodschap niet begrepen heeft, maar dat mag op deze leeftijd.

Als je kindje wat groter is, zal het mogelijk vanzelf voor zich op komen. Onze dochter deed dat ook vanaf een jaar ongeveer, toen een kindje op het kdv haar probeerde te bijten, toen sloeg ze hem eigenlijk letterlijk van zich af... Daardoor had ze maar een minimale afdruk, terwijl tweelingbroertje wel een al een flinke beet opgelopen had.
    Nu is dat niet iets om ze te leren, maar ik vind het wel een goed reflex, zelfverdediging zeg maar ;) .

Maar on topic: Slaan blijft altijd iets moeilijks. Nu is jouw kindje de kleinste even, maar straks is het jou kindje die soortgelijke dingen misschien wel doet en dan moet je ook ingrijpen inderdaad en de manier waarop, blijft vaak toch moeilijk. Zoals je ziet, ieder zijn manier.

Deel Deze Pagina