Een aantal vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Grassprietje, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Goedemidag!

Zojuist is de kraamzorg bij mij langs geweest om het een en ander door te nemen. op zich zijn een heleboel dingen duidelijk, echter heb ik een aantal dingen vergeten te vragen. Namelijk:

Deze mevrouw had het erover dat ik een oude emmer, en een nieuwe emmer moet hebben (in 1 daarvan een vuilniszak) Waarvoor zijn deze nodig?

Tevens kreeg ik de opdracht op 10 hydrofielluiers te wassen en in ene vuilniszak te pakken, echter hoeft deze niet luctdicht verpakt teworden. Mij vraag is, waarvoor is dit nodig? Als ze schoon in een lade liggen is toch ook goed?

Er werd gesproken over dat tijdens de bevalling de kamer temp zo`n 18 a 20 graden moet zijn...Echter in het dossier staat dat het kinderkamertje tussen de 16 en 18 graden moet zijn...Begrijp ik het dan goed dat onze slaapkamer warmer moet zijn dat de kinderkamer? Of is dit alleen tijdens de bevaling?

Alvast bedankt voor het antwoorden!
    Groetjes
    CLaudia

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zal proberen ze te beantwoorden...ik werk natuurlijk wel in een ziekenhuis.

Maar waarschijnlijk is de emmer met vuilniszak om vuile matjes / placenta in te doen.

Waarom de hydrofielluiers in een vuilniszak moeten weet ik niet als ze maar klaar liggen voor de grijp.

Het is wel belangrijk dat het met de bevalling lekker warm is op de kamer. Dit voor als het kindje geboren is. Ze koelen vaak en snel af.

Ilja

Deel Deze Pagina