al 3 dagen positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door skatjuh87, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook dat je overstimulatie kon krijgen door clomid maar met 50mg zal het inderdaad best meevallen. Dat van die 3-ling was ook best overdreven ja :p maar toch, ik vind het gewoon stom dat artsen iemand aan hun lot overlaten bij medicijngebruik!

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

tja dat ben ik wel met je eens, maar ik moet het hiermee doen. Hoe irritant dat ook is. Ik heb deze ronde zowiezo de verkeerde ovutesten gebruikt merk ik. Ik heb ondertussen al 5 dagen positief getest. Volgende ronde ( hopelijk komt die niet ) gewoon andere testen gebruiken.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Skatjuh Overstimulatie met Clomid komt eigenlijk nooit voor. Je kunt twee of drie follikels krijgen, maar dat valt niet onder de noemer overstimulatie. Er zijn mensen die heftig op Clomid reageren, maar dat gebeurt niet vaak. Vandaar dat niet elk ziekenhuis standaard met follikelmetingen werkt.

Ik heb zelf twee jaar Clomid gebruikt, ik had meestal gewoon één follikel, soms twee. Terwijl ik door mijn PCOS wel heftig op hormonen kan reageren, maar dat gebeurde met Clomid niet. Dat komt waarschijnlijk doordat Clomid een indirect hormoon is, het werkt op de hypofyse en die moet de benodigde hormonen gaan afgeven, waardoor de follikels gaan groeien. Als je een puur hormoon gebruikt (hormooninjecties zoals Puregon of Menopur), dan kun je wel makkelijker overstimulatie krijgen. Ik heb met de IVF/ICSI-behandelingen twee keer 40 follikels gehad!

Wordt je progesteronwaarde niet gemeten, om te kijken of je een eisprong hebt gehad? Meestal is dit wel standaard, zeker bij de eerste keer hormoongebruik. 5-7 Dagen na een vermoede eisprong, moet je je bloed laten prikken. Is je progesteronwaarde minimaal 30, dan heb je een goede eisprong gehad. Is de waarde lager, dan is de Clomid niet aangeslagen. Ik zou eerst afwachten of je ongesteld gaat worden. Wordt je het niet, dan zou ik de gyn bellen. Waarschijnlijk heb je dan geen eisprong gehad en heb je een kuurtje Primolut/Provera nodig om je ongi op te wekken. Succes!

Deel Deze Pagina