Ik vraag me dat af, omdat een kennis hun kindje al vanaf hij vast voedsel kreeg, cola gaven. Ik vind dit een beetje te vroeg, en dan nog een koolzuurhoudende drank. Ik moet wel zeggen dat ik mijn zoontje weleens Fanta Still geef, omdat hij echt geen water wil, zelfs niet met roosvicee of grenadine. Dus, geven jullie je kindje weleens frisdrank?
Bij ons gebeurt het wel eens ooit, als Lianna mijn glas cola light te pakken krijgt. Ik vul de bekers van de kindjes in ieder geval niet zelf met frisdrank, ze krijgen diksap.
hier nooit. Wel eens geprobeerd toen ze mn glas te pakken had ofzo maar ze vind het niet lekker dat scheelt. HIer ook diksap of siroop
Tot nog toe hebben ze het nog niet gehad! Tenminste, niet dat ik weet ! Hier krijgen ze tot nog toe alleen melkvoeding, water, thee en vruchtensap (meestal vers, soms kant en klaar, meestal ook verdunt met water). Frisdrank mogen ze best, over een tijdje ofzo ! Denk dat we daar toch wel minstens nog een jaartje mee wachten. Maar als ze het zouden vragen wanneer papa een glas sinas heeft, dan mogen ze het van mij proeven, niet meteen een beker vol, maar gewoon een paar slokjes heb ik dus geen probleem mee. Maar dus wel zelf vragen, niet dat wij het aanbieden. Liefs, Hanneke!
ja hoor. niet elke dag dat zeker niet maar het komt wel is voor. denk toch wel 1x per maand dat ze wat cola of sinas drinkt. voor de rest melk, water of sapje. ikzelf drink eigenlijk geen fris en ze drinkt ook alleen fris als ik het drink
Hier hetzelfde. Deze mama heeft de tic om bodempjes te laten staan, net niet 1 slok. En soms heeft de kleine deze te pakken voordat ik hem weg kan halen. Maar hij vindt het erg ranzig, dat hoofd er altijd bij
Nee, Esmee krijgt alleen, thee,limonade, melk en wiki te drinken. vind haar nog veelste jong voor de cola of andere prikfrisdranken. en we hebben het ook nooit in huis, wij drinken het niet eens.
Mijn oudste krijgt sinds een jaartje of zo (dus vanaf d'r vijfde), bij feestelijke gelegenheden af en toe een glaasje cola.. Dus nee, als dreumes kreeg ze 't niet. Meestal krijgt ze aanmaaklimonade, water, thee of vruchtensap.
Nou Kylian wil heel graag ook limonade en die krijgt hij ook gewoon van ons. Klinkt heel ernstig maar wij weten dat hij het na 1 nipje al voor gezien houdt veel te vies al die bubbels Hier is het gewoon roosvicee dat die drinkt en chocomelk. Groetjes Anita
Hmm zat me toevallig hetzelde af te vragen vanmiddag kwam uit de supermarkt gelopen.. en meisje ruim kleiner dan mijn dochter (en die is nogal klein van stuk.. dus vaak zijn kindjes die echt kleiner zijn ook echt een stuk jonger) en die kreeg gewoon een flesje sisi action vroeg me serieus even af of dat nou normaal was? zit wel geen koolzuur in... maar het is ook niet echt spul wat ik mn kind zou voeren ze verkopen het als een soort AA uiteindelijk... anyway.. hier dus nooit frisdrank maar wij hebben makkelijk praten.. ze is gek op melk, thee en bovenal gewoon water. roosvicee/grenadine halen we niet eens meer in huis.. want het komt toch nooit op.
Mijn zoontje drinkt ook wel eens sisi no Bubbles, dit is zonder prik en toegevoegde suikers/kleurstoffen, en een verlaagt suiker gehalte. Tuurlijk, lekker zoet, maar zie niet in waarom dit slechter is dan limonadesiroop. Wij hebben dan gewoon 1,5 liter flessen, maar hij heeft ook wel eens een klein flesje gekregen. Verder krijgt mijn zoontje geen koolzuurhoudende dranken(slecht voor tanden, darmen en maag en veel te veel suikers!), gewoon KC, melkproducten, roosvice en water. Maar dus ook wel een sisi. kus miek
Absoluut niet. Niet voordat ze een jaar of 5 is. Onze buren waren bij ons op kraamvisite met hun dochter van 2. Ik vroeg of ze siroop wou. Zie ze "nee, cola" Dus ik kijk die ouders vragend aan en die vonden het prima. Ik stond helemaal versteld eerlijk gezegt.
Heeft ze nog nooit gehad en voorlopig krijgt ze t ook niet. Ik drink regelmatig cola light maar daar komt ze niet aan; ik heb haar gezegd dat cola niet voor kleine kindjes is en dat neemt ze dus voor waar aan...
Geen frisdrank hier. Alleen roosvicee (ook wel uit een pak), ranja, sap en drinkyoghurt (verse, dus optimel of yoki uit de koeling of ik maak het zelf met melk, yoghurt en een scheutje roosvicee). Ze krijgt ook geen chocomelk of fristi ofzo. Misschien over een poosje wel. Thee proeft ze soms maar vindt ze niet echt lekker.
ik heb optie b gedaan, maar ze vind het niet eens lekker die bubbels. moet ik ook zeggen dat we nooit frisdrank in huis hebben. mn vriend drinkt alleen spa rood, ik limonade samen met sophie en soms hebben we nog pakken sap staan.
Op zich kan het ook geen kwaad maar kijk maar eens op de fles, er zitten geen toegevoegde suikers in maar wel kunstmatige zoetstoffen (sacharine en cyclaamzuur). En kleine kinderen kunnen (gezien hun gewicht) heel makkelijk een overdosis van deze zoetstoffen binnen krijgen. (voor meer info kun je op de site van voedingscentrum terecht). Heel veel producten waarvan je denkt dat ze goed zijn omdat er minder suikers in zitten zitten vol met kunstmatige zoetstoffen. Persoonlijk heb ik dan liever dat mijn kind suiker binnen krijgt dan al die zoetstoffen. Groetjes Anita
Mijn zoontje krijgt heeeeeeeel af en toe wel eens een glaasje sinas, maar dat is sporadisch met een feestje ofzo, vind ik niet zo erg, thuis drinkt hij gewoon siroop/grenadine/diksap ofzo. Hij vind het wel heeeerlijk zou het het liefst elke dag drinken haha Cola krijgt hij niet, met cafeïne enzo dat vind ik niks!
Whaha, super! Zie hem al helemaal stiekem jouw glas leeg gaan staan drinken ! Lijkt me een heerlijk gezicht ! Das hier niet het geval, maar ik weet gewoon echt niet of ze misschien al eens een slokje van papa gekregen hebben. Niet dat ik weet, maar vooruit, hij hoeft me nou ook weer niet alles te vertellen ! Haha! Maar denk dat ie het me wel zou vertellen hoor !