Al 3 maanden last van onderrug

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Cin11, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Hoi,
    mijn zoontje is nu 4 maanden oud en ik heb nu al 3 maanden last van mijn onderrug. Misschien had ik het ook wel vlak na de bevalling maar dat kan ik me niet meer goed herinneren. Ik heb vooral last als ik opsta van de bank, omhoog kom als ik mijn zoontje verschoond heb. Het is het ergst als mijn rug een tijdje gebogen is en ik hem dan recht.
    Herkent iemand dit? Op internet las ik dat het ook met je bekken te maken kan hebben? Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel bekkeninstabiliteit gehad (begon met pijnlijk stuitje en later ook in mijn liezen).

2. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Heb je tijdens de zwangerschap dan geen fysio gehad?

Anders zou je je fysiotherapeut eens even kunnen raadplegen. Maar het is vrij normaal als je in de zwangerschap bekkenklachten hebt gehad, dat het daarna nog wel een tijd duurt voordat het weg is.

Ik heb na mijn eerste bevalling helemaal geen last meer gehad van mijn bekken (gelukkig) maar nu wel weer en ben in behandeling bij de fysio.
    Die kan je oefeningen geven om alles weer aan te sterken.

Ook zou je langzaam kunnen beginnen met sporten (evt. onder begeleiding), heb ik bij de eerste ook gedaan en vond dat wel erg prettig.

Succes ermee,

Groetjes Inge

3. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Ja ik heb tot mijn bevalling er fysio voor gehad.
    Ook sport ik sinds 3 weken weer rustig. Maar het is echt gek, als ik mijn rug dus bol maak en hem daarna weer strek lijkt het net of hij vast zit. Ik heb overigens niet echt veel rugpijn gehad tijdens mijn zwangerschap...

Ik twijfel of nu al de fysio bellen, of het nog eventjes aan kijken...

4. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik zou gewoon bellen als ik jou was! Misschien zit er idd iets vast waardoor je een verkeerde houding aan gaat nemen en dan word het alleen maar erger.

Gewoon bellen die mensen zijn er niet voor niks ;)

Succes groetjes Inge

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    bij mij bleken het mn bekken te zijn die scheef stonden, fysio helpt!

Deel Deze Pagina