Al 3 weken candida infectie, nix helpt... HELP!!

Discussion in 'Gezondheid' started by Michanda, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Ik heb al 3 weken een candida infectie. Heb al gynodaktarin gehad... werkt niet! Daarna miconazolnitraat... werkt ook niet!!!
    Wat kunnen ze me in godsnaam nu nog voorschrijven wat wel zou kunnen werken?? Word gek van de dikke vieze groene afscheiding en zelfs soms bloedverlies!!

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Een aantal weken geleden leek er bij mij ook zoiets te beginnen, kreeg van mijn zus toen de tip om Multi-gyn Actigel gelijk te gaan gebruiken (een soort gel die je in- en uitwendig kunt gebruiken) en gelijk toen ik het had gehaald en gebruikt, voelde ik enorme verlichting! De volgende dag ging het nog een stuk beter en de dag daarna was het zo goed als weg... Ik ben nog nooit zo blij geweest met een zalfje, haha!
    Het is gewoon bij de drogist te koop, staat bij de Lactacyd etc. Het is niet speciaal gemaakt om schimmels te genezen, maar wel om het te voorkomen en ter bestrijding van alle vaginale ongemakken.

3. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Wat mij altijd helpt is een kuurtje pro biotica. Het ligt namelijk ook aan de weerstand in je darmen. Even weinig tot geen suikers eten, pro biotica slikken(mag gewoon in de zwangerschap haal je bij de natuurwinkel en is ook nog eens goed voor de darmflora van je kleintje) en veel slapen. Binnen enkele dagen is het dan weg bij mij, zonder zalfjes!

Succes Selma

4. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Van hoeveel milligram en hoeveel dagen heb je bovengenoemde kuren gehad? want daar zit nogal verschil in. Misschien dat je een hogere dosering nodig hebt, of een iets langere kuur.

Wat marjanneke schrijft die multi gyn, dat heb ik zelf geprobeerd vóór miconazol, maar deed bij mij echter niets,
    behalve verzachten.

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    yoghurt schijnt de beste remedie te zijn..
    die bacterieen kunnen niet tegen het zuur van de yoghurt..
    en daarachter nog eens vvoor de zekerheid een kuurtje gynodaktarin..

succes meis

6. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Hey meis, vervelend joh!
    Misschien helpt Kolorex, moet je maar ff Googlen, maar kijk daarbij wel even of je het mag gebruiken tijdens zwangerschap!
    Beterschap!

7. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Bedankt mensen... Morgen WEER naar de huisarts voor een kweek! Ik mag hopen dat die me weer iets mee geeft! Durf tot dan eigenlijk niks anders te proberen, maar verrek wel van de jeuk en de buikpijn! Lastig...!

8. Tally72

Tally72 Actief lid

Feb 28, 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Yoghurt verlicht alleen, tijdelijk, maar geneest het niet! Het verkoelt zeg maar, maar daarna komt het gewoon in alle hevigheid weer terug... Het hielp mij altijd de nacht door en dan gauw de volgende ochtend de ha bellen!

Bij mij hielpen de vaginale daktarin tabletten altijd, dus kan verder ook geen zinnige tip geven.
    Is het wel een schimmel, misschien is het een bacterie; die eist weer een andere behandeling. Laat de ha een kweekje maken (of heeft hij dat al gedaan?)

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik heb het een tijd terug ook weer gehad en dat was inmiddels gelukkig alweer jaren geleden maar toeni k het jaren geleden had had ik het regelmatig erg vervelend! en het enige wat bij mij hielp was een stootkuur antibiotica die je in 1 pilletje krijgt meestal helpt het bij mij dezelfde dag al verlichten en 2 dagen later meestal helemaal over.. kreeg ook weleens zon zalf die je met zon ding inwendig in moet spuiten dat hielp ook wel tegen de jeuk maar die smeerzalfjes helpenb ij mij eigenlijk niet..
    die had ik toevallig nog liggen en dus de eerste 2 dagen gesmeerd in de hoop dat het minder werd maar op zaterdag werd het de laatstek eer zo erg dat ik echt de huisartsenpost heb gebeld van ellende ik hield het niet meer..
    weer die pil gekregen op mijn eigen verzoek en die dag ging het al stukken minder irriteren...
    ben wel even de naam kwijt maar ik heb gewoon uitgelegd stootkuur antibiotica 1 pilletje om door te slikken dus niet een pilletje voor in je vagina...

hopelijk ben je er snel vanaf meid want het is om wanhopig van te worden he! echt vervelend!

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    erg vervelend, candida. Wat op de lange termijn misschien wel helpt is om geen gerafineerde suikers meer te eten. Candida schimmel gebruikt suikers als voeding. Zonder voeding kan het niet uitbreiden en inderdaad probiotica. Zelf gebruik ik ook weleens een darmreinigingskuurtje van de Etos, maar ik denk niet dat je deze mag gebruiken als je zwanger bent. Yakult drinken mag wel. Succes en sterkte.

11. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Ze hebben net een kweek gemaakt. Ik blijk ook een blaas ontsteking te hebben. Ze denken nu dat het een bacterie is. Nou ja... moet ik ieder geval tot donderdag wachten op de uitslag, tot die tijd kunnen ze niets doen, ook niet aan de blaas ontsteking! Ben dus maar druk in de weer met een kruik, weet het anders ook even niet!

12. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat vervelend zeg! hopelijk ben je er snel weer vanaf meid! .. voor de schimmel hielp bij mij een kuurtje van zalf en inwendige capsules...weet de namen zo niet meer, maar dat weet je ha wel... verder de dakatrin die in de link gegeven werd...helpt echt preventief! ik gebruik 1 keer per week de inwendige douche met een capsule en als ik last heb doe ik dat extra...tot nu toe is de schimmel niet terug,

sterkte meid, het is erg vervelend...

Share This Page