Ik ben aan het twijfelen om deze 1 aan te schaffen maar twijfel en zoek ervaringen van gebruikers! Met name is mijn vraag of deze doek/zak draagkrachtig genoeg zodat ik mijn dochter nog zeker een jaar of twee rond kan dragen.
ik heb zelf een Mei Tai gemaakt en daar van de zomer mijn 4jarige nog even in gedragen. Dat is wel pokkezwaar, maar het ding hield het prima. Bij de meeste staat een kilogrens, dat zou wel een goede indicatie moeten kunnen geven.
BB staat voot babylonia - lijkt op de Mei tai. Maakte altijd gebruik van een tricot slen, een rekbare doek, maar daar wordt ze te zwaar voor en wil nu de overstap maken naar iets anders maar wil geen doek meer. Een mei tai is een tussenvorm en lijkt me ideaal.
Ik had een Mei Tai, die heb ik verkocht en vervolgens een Beco Soleil gekocht waar ik m'n dochter van 10 kilo prima mee kan dragen!
Ik zou zeggen kijk welke draagzakken je kan huren en probeer ze uit, dan merk je zelf welke je zelf het beste vind bevallen
Ik heb een aantal meitais zelf gemaakt, patronen kun je zo op internet vinden. Ik gebruikte meestal een afrikaanse doek, maar meitai vind ik erg handig om kind snel even om te knopen, vooral bij anderen. Ging wel tot jaar of drie (maar mijn kinderen waren gedragen worden gewend). Ik vind het handiger dan de duitse geweven doeken (al geven die natuurlijk wel meer mogelijkheden).
ik ben zeer content met mijn mai tai's, dame van ruim 8 mnd gaat er ook nog bijna dagelijks in, op de rug of buik. voor straks heb ik ook zn grote stellage in de kast staan maar dat is nu nog niet nodig. de beco soleil lijkt me bijna het zelfde systeem maar dan met een zitkussentje wat me wel een voordeel lijkt als ze groter zijn, alleen zo duur!
Hier ook een zelf gemaakte meitai. Ik heb rugklachten, maar kan hier goed mee dragen. Fijn ding. Makkelijk om te doen. Heb ook even een rekbare draagdoek gebruikt. Vond ik minder fijn, had het idee dat ik hem nooit strak genoeg kreeg.
Hier ook een mei tai. Heerlijke doek. Gaat nog steeds prima. Ook geen last van mijn rug. Ook niet nu ze echt wel wat zwaarder is.