Ik krijg net een brief van Sita, ze hebben een opdracht van de gemeente gekregen en komen hier nu het hoofdriool reinigen. Dat er onderhoud nodig is begrijp ik natuurlijk, maar de maatregelen die we moeten nemen.. 'Tevens is het mogelijk dat agv de werkzaamheden het water in uw toilet gaat borrelen en mischien ook spetteren. Hierdoor kan uw toilet vies worden. Om dit te voorkomen adviseren wij u om gedurende de genoemde periode en werktijden het deksel van de wc dicht te houden. Verder dient u een natte doek tussen de wc-pot en het deksel te doen, het deksel te verzwaren met bijv. een emmer water en alle afvoeren van de gootsteen, wastafels, bad en douche af te dekken met een natte doek. Natuurlijk alleen wanneer u deze niet gebruikt.' De deksel verzwaren met een emmer water? Betekent dat dat het water echt omhoog kan spuiten, zo krachtig dat het deksel omhoog wordt geduwd? Hoor je zoiets aankomen als je net zelf op de wc zit? Is dat borrelen en spetteren echt iets wat standaard voorkomt bij zulk onderhoud, of sturen ze zo'n brief alleen uit voorzorg, zodat áls het toevallig gebeurt, ze in ieder geval kunnen zeggen dat ze dat van tevoren aangegeven hebben? Vind het overigens belachelijk dat we vandaag pas een brief hebben gekregen.. Hij is gewoon bezorgd door Sita zelf, dus deze keer ligt het eens niet aan PostNL, ze informeren de bewoners écht pas zo laat.. Ze beginnen morgen! Nu zijn we gelukkig thuis, maar begin december zijn we 3 dagen weg. Als ze op 3 december dat briefje hadden bezorgd, en op 4 december waren begonnen, hadden wij dus niets af kunnen dekken e.d. Moet je je voorstellen dat je thuiskomt van een paar dagen weg en dat je hele wc onder de poep van de buren zit.. Gadverdamme!
Hebben wij ook eens gehad,en idd het spettert wel omhoog maar je plafond blijft wel droog hoor Hier viel het erg mee en duurde het ook niet lang.
Het druipt echt niet langs de muren naar beneden hoor En je knalt ook niet tegen je plafond aan als je toevallig op de pot zit Maar het kan wel omhoog borrelen. En niet alle wcdeksels zijn zwaar, dus de kans dat je deksel omhoog komt is aanwezig. Een emmer met water of een zandzakje is echt voldoende hoor.
Het meeste van die dingen zetten ze er in om zichzelf in te dekken. Dan kan je nooit achteraf zeggen: Ja maar.....
bij ons hebben ze dit gedaan toen we op vakantie waren en de brief vonden we ook pas erna. we hebben er niks van gemerkt en de wc deksel stond open.
Whaha ik zie je al zitten op de pot als ze bezig zijn en aan de zijkanten komt de stront van de buren uit de pot Whahahaha Sorry ben in een flauwe bui vandaag! Succes ermee!
Volgens mij is de putjes afdekken vanwege de lucht en niet vanwege de spetters, wc ander verhaal natuurlijk