Al 3 weken kiespijn, moet eigenlijk de TA bellen.

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik kreeg 3 weken geleden pijn in mijn kaak maar niet specifiek in een bepaalde kies. Heb vaker kiespijn gehad en dan had ik ook kaakpijn maar dan deed mijn kies zelf ook zeer. Dit was niet zo. Dus toen 4/5dagen ibu geslikt en toen was het weg. En dat heb ik wel vaker gehad hoor, wat kiespijn en na een paar dagen slikken was het weer weg.

Helaas nu eergister toch weer pijn gekregen en ipv alleen kaakpijn nu oo kiespijn. Flinke! Dus slik nu al 2 dagen weer 3x 400mg ibu en 2x 2 500mg paracetamol. Heb het gevoel dat dit nu niet meer vanzelf over gaat. Dus zal de tandarts moeten bellen. Heb het al eerder eens gehad een aantal jaar terug en toen een wortelkanaalbehandeling gehad die me toen is mee gevallen.

Maarja, nu moet ik toch gaan bellen. Kan moeilijk de rest van mijn leven ibu's slikken natuurlijk:). Maar ik schijt zowat in mijn broek waardoor ik het telkens uitstel.

Zeg me dat een wortelkanaal behandeling bijna een paradijs-achtige ervaring is, misschien durf ik dan. Want dit kan ook niet langer. Kiespijn is echt GEEN lachertje:(

2. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Lieve schat,

Een aantal weken geleden heb ik ook zeker één week met zeurende kies/kaak pijn gelopen.. Ook niet bepaalde kies, maar ik dacht echt dood te gaan van de pijn..

Daarbij ben ik als de doods voor de tandarts.. Maar had al dagen niet geslapen, was toen 30 weken zwanger en vriendlief was er klaar mee.
    Die heeft me meegesleurd naar de tandarts, die zag gelijk dat het de verstandskiezen waren.. onstoken.. Ik kreeg een verdoving, hij haalde ze eruit.. nergens last van, daarna heerlijk geslapen!!!

Meid, echt waar.. BELLEN ;)

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het is niet mijn verstandskies. Nu is het namelijk wel duidelijk welke kies het is. Trouwens heb ook nog 2 verstandskiezen zitten die eruit moeten (boven), al een JAAR.

Voel me zo een kleuter. En WEET gewoon dat als ik ben geweest ik toch echt opgelucht ben dat ik van die kloterige kiespijn af ben.

Zucht, waarom is het zo moeilijk.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De pijn die je nu hebt, is vele malen erger dan straks bij de tandarts.
    Want die verdoofd de boel en je voelt er niks meer van.

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik loop er al 3 maanden meee
    ik schijt in me broekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
    hahahhaha erg he en nu heb ik ook een ontstoken kaak .. lekker hoor .. !
    en nog bel ik de ta niet
    hoe erg
    meid ik zou bellen !

6. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home
    Waarschijnlijk omdat je angst heb voor de tandarts? Ik had het ook, heel erg.. Was al zeker 4 jaar niet naar de tandarts geweest :) Heel slecht!

Maar je weet welke kies het is? En het is ook continue op die plek of niet? Want het kan ook zijn, dat als je je verstandskiezen nog heb - dat die ervoor zorgen dat de rest van je tanden en kiezen te weinig plek hebben. Dit kan ook voor flinke irritatie zorgen..
    Verstandskiezen veroorzaken zoveel pijnlijke dingen in je mond!

Maar bel morgenochtend de tandarts, zeg dat het spoed heeft en dat je direct wil komen. Dan kan je niet meer terug.. :) Echt doen!

xxx

7. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home

Bel jij ook dan even meis? :D

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    denkt erover na *

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee brrr het idee alleen al !

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kijk uiteindelijk zal ik toch (moeten) bellen want mijn maag gaat ook naar de knoppen van die ibu's. :(

10. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home

Word je dan echt niet gek van die pijn? Na een week was ik al in staat om iets of iemand te vermoorden.. Ik had zelfs rare gedachten om zelf mijn tanden eruit te trekken of zwaardere pijnstillers te nemen.. Maar gelukkig niet doorgezet, want er gaat niks boven mijn kindje..

ga anders naar zo'n angst-tandarts! Die heb je ook! Krijg je misschien een algehele narcose :p

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    humm zou kunnen
    nee ik slik diclofenac nu
    :p werkt wat beter * maar niet op je maag *

12. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home
    zo zo, zwaar spulletje ;)

Mijn vriend had dat na het verwijderen van een kies, die deed dat via de kaakchirurg... met hechtingen.. Die lag de hele week knock out :p

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    neuh heb ik niet..
    kan wel wat hebben ..

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik zou toch maar de tandarts bellen, want mijn moeder heeft een keer gehad ( net zoals zoveel mensen ) dat door de hevige ontsteking, de verdoving niet meer werkt....
    Dan heb je dus dubbelop pijn, dus bel nu direct!

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    gaan hoor! Ik ben ook een mega tandarts mietje.. Maar ik houd me altijd maar voor
    "ik ga voor de verdoving"
    Hoe langer je wacht met een ontsteking hoe meer van de wortel wordt "weggevreten" en uiteindelijk kunnen ze alleen maar trekken.. zit je met een gat in je mond en legio behandelingen om een implantaat te plaatsen.. dat wil je zeker niet..

@ peet.. als jou huisarts je al 3 maanden diclo geeft voor kiespijn is het echt een slechte arts! Hij moet je naar de tandarts sleuren:p Dat is zulke troep (slik je wel maagbescherming) overigens.. (uit ervaring) als je een beste tandontsteking hebt die overslaat naar je kaak helpt geen pijnstilling meer.. Ook diclo niet, die is niet tegen zenuwpijn.. en geloof me.. je gaat zenuwpijn krijgen op een moment
    (lekker optimistisch praatje)

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    zie trouwens dat je ene kindje hebt van een maand.. Dan hoop ik zeker dat de arts je geen diclo heeft gegeven 3 maanden terug en dat je nu geen borstvoeding geeft.. Diclo is een absolute nog go met zwangerschappen en borstvoeding.. Ibu ook..
    Toen ik een aantal weken geleden eerst ibu toen diclo (en later nog grotere troep) slikte ivm met een hernia mocht ik absoluut niet zwanger worden!
    (kon toch niet vrijen door de pijn.. dus dat scheelde) maar toch!

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vond het niet pijn doen een wortelkanaalbehandeling je zit er alleen irritant lang vaak! De spuiten die ze als verdoving zetten als je je even ontspant vallen ook wel mee, maar dan ben je wel van je pijn af (okay na een dagje hihi)

Gewoon lekker bellen meid je kan niet met die pijn blijven lopen, ik ben ook doodsbang voor de tandarts maar vond het meevallen!!
    Hoelanger je wacht des te groter de kans word dat het erger word, ontsteking e.d. en dat je dan door moet naar de kaakchirurg uiteindelijk..

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je moet maar zo denken het kan nooit erger zijn dan bevallen :) alhoewel je daar wel iets leukers terug krijgt haha

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb het ook gehad...en dacht steeds "aaaaaah ga wel weer over" nou het ging niet meer over...op een gegeven moment klopte gewoon heel mn hoofd van de pijn
    heb het 2 weken volgehouden, af en toe een watje met Vodka tussen mn kiezen om het te verdoven, maar ik ging echt kapot van de pijn op een gegeven moment....dus werd het een spoedje tijdens een weekenddienst van de tandarts hield het toen geen dag langer meer uit:):):)
    dus hup naar de tandarts, wortelkanaal open gelegd...zo'n vulling erin waar de eventuele troep nog doorheen kan komen
    jeeeeeeeeeeee wat een genot was dat...
    DUS JA...IK HEB DIE BEHANDELING ALS PARADIJS ACHTIG ERVAREN :D nou was de weekend tandarts ook wel een goddelijk lekker ding :D
    als ik nu pijn in mn kies/tand krijg wordt er dus gewoon meteen een afspraak gemaakt

20. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Doe met je mee, heb ook al weken kiespijn, ben zelfs al 2x bij de tandarts geweest maar die kan steeds niks vinden.
    Foto's gemaakt maar ook niks op te zien.
    Moest het maar aankijken, nu durf ik niet meer te bellen omdat die dan zeker weten een wortelkanaalbehandeling gaat doen.
    Die heb ik nog niet eerder gehad maar schijt in me broek ervoor.
    Ben zo bang dat dat pijng gaat doen.

Maar ja wat je al zegt iedere dag ibu, nurofen of para is ook niet alles natuurlijk.

Deel Deze Pagina