Stress en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elfi, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Wat ik me af vraag... Is stress nou echt een reden dat je niet zwanger wordt?
    Ik snap dat het wel wat invloed kan hebben, maar er worden ook zoveel mensen zwanger tijdens extreme stress situaties (oorlog, overlijden van familie, verkrachting enz).
    Maakt het nou echt verschil??

Wij proberen nu meer dan 2 jaar zwanger te worden. Nu ook 6 iui behandelingen gehad en met wat uitzonderingen hier en daar is alles goed. Maar toch ben ik nog steeds niet zwanger.
    Over het algemeen ben ik niet zo'n ontspannen persoon, nooit echt geweest ook. Zou dit er nou echt voor kunnen zorgen dat ik nog steeds niet zwanger ben? Of heb ik gewoon weinig geluk?!

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    tja de 1 zegt dat het er mee te maken heeft en de ander zegt dat het niks uitmaakt, ik weet wel dat de 2 keer dat k er niet extreem mee bezig was (gewoon drukte door vanalles) ik zwanger werd, de eerste keer 4 jaar geleden van mijn dochter en de 2e keer in augustus (wat een mk is geworden)

Ik denk niet dat het het helemaal tegen houdt, maar ik denk wel dat het een kleine rol kan spelen. Maar uiteindelijk moet je inderdaad ook gewoon geluk hebben

3. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Mijn zoontje was na een zwangerschap van 23 weken geboren en overleden, 10 weken later was ik weer zwanger. in ronde 1 Toen ging het weer met 23 weken fout en vijf maanden nadat het fout ging in ronde 1 weer zwanger. Ik ben van mijzelf al een stresskip, maar beide keren had ik behoorlijke stress en was ik geobsedeerd met zwanger worden.

Zware stress kan enigszins invloed hebben op je cyclus en vruchtbaarheid, maar ik denk dat het in de meeste gevallen dan gaat om zware langdurige stress en dat zelfs dan raken de meeste vrouwen gewoon zwanger. Zou je daar niet teveel zorgen om maken in ieder geval.

4. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Dat vraag ik mezelf ook aff! Ben nu 7 maanden bezig. Maar heb ook een angststoornis wat kwam doorvte lang teveel stress. Soort van burnout sus. Heb hier nu al last van sinds mei 2015 heel vervelend dus. Dus ik hou dit forum even in de gaten!

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik denk niet dat stress DE reden is dat je niet zwanger raakt.
    Als je al wat langer bezig bent dan ga je gewoon aan alles twijfelen.
    Dan denk je bij heel veel dingen: zou dat het zijn.

En dan die mensen die zeggen: je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn of er niet zoveel aan denken dat hielp bij mij ook....
    zucht daar werd ik altijd zo moe van.

Het eerste jaar dat wij kinderen wilde, was ik er helemaal niet veel mee bezig en had ik ook weinig stress.
    Na 2,5 jaar ben ik zwanger geraakt via IUI.

"onverklaarbaar onvruchtbaar" had de gyn het genoemd.

Ik hoop dat het zwanger worden lukt bij je.
    Ik zal voor je duimen.

Deel Deze Pagina