Hallo Dames, Graag zijn alle tips welkom. Ik ben een 33 jarige vrouw. Al 6a7 cyclus bezig zwanger te worden. Dit cyclus begonnen met letrozol 2,5mg. Ik had op cyclus dag 7,8 heel veel vruchtbaarslijm en doormiddel van mira monitor(google even is uitgebracht door artsen waarmee je ovulatie kan tracken en hormonen niveau op labratorium niveau) Op dag 9 al hoge stijging van progesteron op mira monitor, ik geloofde het niet en dacht misschien hormonale disbalans. Op cyclus dag 10 echo gehad en toen zagen ze 2 follikels van 10 mm. Ik moest op cyclus dag 14 terug komen om te kijken of ze verder zouden groeien, want kan je al eiersprong hebben met 10mm follikels? (ik mocht geen seks in geval meer follikels zouden groeien) Vandaag weer naar gynacoloog en ze zei je hebt al eiersprong gehad, zoals mira monitor aangaf en ik zelf ook merkte ook door middel van tempraturen. Waarschijnlijk heb ik eiersprong op dag 9 a 10 gehad. Follikels waren 10mm. Ik lees overal als je eiersprong hebt van 10mm folikels dat ze gewoon niet vruchtbaar zijn. Misschien daarom dat ik al die tijd niet zwanger ben geworden? Ik moet nu menustratie afwachten en weer beginnen met letrozol 2,5mg. Weet iemand tips of advies wat ik beste kan doen of misschien om injecties vragen voor een goed gerijpte eiersprong??? Gynacoloog niet echt meedenkend, gooit af op je bent jong, en komt wel een keer aangezien ik al 2 kinderen heb van 10 en 7 jaar.
Mag ik je tempkaart eens zien? En je tempt dan wel elke dag op hetzelfde tijdstip na evenveel slaapuren en ook rectaal? Als je eitje idd maar 10 mm was tijdens een eisprong (wat meer niet dan wel voorkomt) dan was er idd geen mogelijkheid tot bevruchting.
danku, Ik heb geen tempratuurkaartje, doe het schriftelijk. Vanaf nu wil ik alles bijhouden in app. Tempratuur is gestegen met ongeveer 0,4. Ik tempratuur echt stipt elke dag op zelfde tijdstip rectaal, dus kan het gewoon niet missen, ook aangezien mira monitor bevestigd, want mijn progesteron is hoog gestegen, vandaag heeft gynacoloog ook bevestigd. Stel volgende keer weer gewoon eiersprong maar geen rijpe ei, kan je dan injecties of dergelijke krijgen?
10 mm kan ook gewoon weer verdwijnen. Als je een eisprong had gehad, had je het rest follikel nog kunnen zien
Kan je dan een foto plaatsen van de genoteerde waardes? Want 1x een stijging zegt niet zoveel. Ps progesteron stijgt niet voor je eisprong. Die stijgt echt na je eisprong. Die mira monitor meet ook geen progesteron, dus vraag me af hoe je dan de progesteronwaardes weet.
mira monitor max wand meet 3 hormonen, dus even googlen. Lh, oestrogeen en progesteron. Inmiddels 6 dagen temprstuurstijging van 0,4. En ja door middel van mira en door middel is eiersprong bevestigd
Maar dan nog.. progesteron stijgt pas na de eisprong (niet eiersprong) en niet ervoor. Jammer dat je de de tempwaardes niet kan tonen. Dat kijkt makkelijker mee. Hopelijk is het de volgende ronde een groter en daarmee rijp eitje wat springt.