Al 3 weken verhoging/koorts. Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hey meiden,

Hooyo hoe is het nu met je meisje??
    Azucena en met jouw kleine een beetje een goede nacht gehad?? Is het daar in jullie ziekenhuis ook zo bloed benauwd snachts??? Hier was het op de kamers altijd rond de 26 graden!!!

@ hier zoon doet het redelijk goed moet ik zeggen zo even langs de HA om de oren en de longen na te laten kijken. Wat vinden jullie stel de oren zijn nog niet helemaal opgeknapt wat dan te doen?? Hij heeft nu al 2 AB kuren gehad, dan weer terug naar de KA of....
    Als de longen nog niet goed zijn bel ik sowieso de KA op hoor!

Ook weigert mijn zoon nog steeds te eten brood gaat maar heel matig:

Voordat hij ziek werd:
    08:00 uur 1 boterham en 200 cc melk
    10:00 uur 1 a 2 mandarijnen (is hij gek op) en 50 a 100 cc limo
    11:30 uur 1 a 2 boterhammen +150 cc melk
    15:00 uur 1 a 2 stukken fruit + 50 a 100 cc limo
    17:00 uur groente, vlees (potje 250 gr) + bakje soja yoghurt
    18:30 flesje melk tussen de 100 en 200 cc

Nu:
    08:00 uur 140 cc melk + paar stukjes brood
    10:00 uur niks nada noppes
    11:30 uur paar stukjes brood 100 cc melk (uiterlijk)
    15:00 uur knijpfruitje en de hele dag door limo aanbieden uiteindelijk 150 tot 200 cc erin
    17:00 uur paar hapjes warm eten en wel een bakje yoghurt
    18:30 uur melk 50 cc ongeveer

Aan zijn vocht komt hij nu wel maar het eten is echt geen leuke bezigheid meer :(

Het is echt net kiele kiele bij hem rond de 500 cc aan vocht maar de rest... Pffff terwijl hij serieus gek op eten is, van de week aten we pizza en runderreepjes, heb hem maar telkens iets van het vlees wat op de pizza zat gegeven en een paar stukjes runderreepjes zodat hij in ieder geval toch iets at.
    Hoelang moet ik dit aan blijven kijken?? En wanneer moet ik me zorgen gaan maken als hij nog steeds niet eet??

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Maliro, Quinten is zo'n 75cm. Zijn lengte is dus wel gewoon prima, ik heb wel het idee dat hij ook minder hard in de lengte is gegroeid.

Ik snap je frustratie trouwens heel erg goed. Quinten ziet er niet alleen uit als een kind van 6 maanden, maar zit qua motorisch niveau ook op 6 maanden. Hoe vaak mensen niet schrikken als ik zeg dat hij 14 maanden is ;). Aan z'n blik en andere dingen merk je het wel, hij zegt papa, kletst veel, zwaait, klapt in de handjes etc. Dat pikt hij wel vlot op. Ik negeer het zoveel mogelijk en probeer er zelf maar om te lachen. Ook al is het helemaal niet grappig ;) ene oor in, andere oor uit. Weten hun veel.

HooyoAasiya, ik ben benieuwd wat de huisarts zei! Ik hoop echt dat jullie lekker thuis kunnen blijven..

Ik hou alle tips wbt de sonde in gedachten!

Ik vind het knap hoor, dat jullie het zelf kunnen plaatsen. Werkt J een beetje mee of stribbelt ze ook onwijs tegen? Quinten gaat alleen maar heel hard krijsen waardoor hij niet slikt, daarom gaat het zo moeizaam. Hij moet echt door twee mensen vastgehouden worden. Hij is daarna ook echt nog een half uur over de zeik.

Rozemarijke, hoe is jullie nacht gegaan? Voelt Caitlyn zich al wat beter?

Wachtend, zorgen maken over het niet eten hoeft pas als hij niet meer groeit of af gaat vallen.. Eerder doen ze daar gewoon niks mee. Ook hoef je niet meteen bang te zijn dat hij uitdroogt als hij een keer geen 500cc vocht haalt!
    Mijn tips, vooral dingen aanbieden die hij lekker vind. Wil hij niet eten, dan gewoon weghalen. Niet gaan dwingen want dat werkt alleen maar averechts. En laat het los, hij zal het ongetwijfeld aanvoelen als jij met stress/tegenzin weer een eetmoment tegemoet gaat.
    In het ziekenhuis waren ze verbaasd dat het slechte eten ons helemaal geen stress meer oplevert. Dat we zo rustig blijven etc. Maar we hebben daar al zoveel gedoe mee gehad en elke keer komt het weer goed :).
    Je zoontje is flink ziek, het kan best nog een week of twee duren voor hij weer meer zin krijgt in eten. Dat is echt niet gek. Hij is het veel eten niet meer gewend en voelt zich niet fit. Het komt wel weer!

Hier, gister heeft Quinten totaal 375 zelf gedronken, dus er moest 435 in met de sonde. Hij wilde niet slapen, maar om 20:30 had hij eindelijk toegegeven. Helaas werd hij wakker toen ze de zak aan wilde sluiten. Dus bij ons gepakt (wij zaten te kaarten in de huiskamer) en in z'n wipper in slaap gevallen. Om 0:00 gingen we terug naar zijn kamer, Q werd wakker van het overtillen. Dus ik hem bij me gepakt terwijl de verpleegster de nieuwe zak ging halen om aan te sluiten. Helaas besloot hij toen om de 240 die hij al binnen had er weer uit te gooien :(. Heerlijk over mij heen. De VP heeft toen met de KA overlegd, maar ze wilden toch nog het restant geven op een hele lage inloopsnelheid. Mijn vriend is blijven slapen omdat ik onder gespuugd was. Hij zei dat Quinten de hele nacht voeding op heeft lopen slikken en erg onrustig en slecht heeft geslapen..

Ik denk nu aan 2 dingen. Of de hoeveelheid is teveel in een keer, want hij is natuurlijk ook niks meer gewend en heeft sowieso nooit meer dan 200 gedronken. Of het komt omdat het niet is ingedikt, dat het daardoor makkelijker omhoog komt.

De arts komt zo langs en dan ben ik heel benieuwd wat hun nieuwe plan is. Want als de voeding steeds omhoog komt of er weer uit gespuugd gaat worden, heeft die sonde geen nut.

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik ga nu weer naar t ziekenhuis. Ze houd niks binnen en spuugt ook gal. Hoest veel en heefy nig steeds koorts.
    Ze is niet suf maar heft wel blauwe handen en voeten en lippen. Bah maak me zorgen :(

4. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik denk even mee, als de sonde wat te diep zit gaan kinderen ook erg braken en misselijk worden. Bij ons ook vaak k geval.
    Dan trek ik de sonde 2/3 nummers terug en dan gaat t wel goed.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@wachtend: ben je al eens op controle bij de KNO geweest? Als nu na 2 AB-kuren de oren nog niet goed zijn, moet je echt naar de KNO om eens echt goed naar de oren te laten kijken hoor! HA's en KA's zien veel te weinig met dat kleine apparaatje, een KNO-arts kan het EN veel beter zien EN veel beter beoordelen wat er dan mee moet...

6. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

#186 Belle1978, 30 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2013
    Inderdaad, sonde kan te diep zitten. De één heeft er ook sneller last van dan de ander. Mijn dochter bv kon er totaal niet tegen. Haar sonde moest echt een cm minder diep geplaatst worden dan de thuiszorg dacht maar anders ging ze ook spugen. Het uiteinde kan de maag irriteren.
    Verder heeft mijn dochter ook best lang moeten wennen om de relatief grote hoeveelheden voeding te kunnen handelen.
    Door hem alles in de nacht na te geven ipv verdeeld over de dag draagt daar ook aan bij. Het is een flinke plons van best zware voeding.
    Inbrengen van de sonde was op een gegeven moment echt beter om zelf te doen. We zaten geregeld een paar uur te wachten voordat de thuiszorg kwam en dan mistte ze nog wel eens een voeding. Gezien het feit dat haar sonde er dagelijks uit lag was dat niet meer wenselijk. Maar in jullie geval Azucena denk ik dat je er echt nu niet over hoeft te denken. Je zal merken dat je het straks al spannend genoeg vindt om hem thuis te hebben met sonde. De tips qua pleisters ondersteun ik ook. Hier zorgde duoderm juist voor ontvellingen op het gezichtje. Je kunt trouwens ook variëren in lengte van de sonde. Je kunt ze in diverse lengtes krijgen, doorzichtig en niet-doorzichtig.
    HooyoAasiya: heel veel sterkte met jouw dochter! Klinkt niet fijn hoor, allemaal. Hopelijk gaan ze nu eens echt in actie komen.

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Arts is nu overleggen wat er moet gaan gebeuren. Of naar huis met de sonde op drip stand ors, met wel risico als ze dat niet verdraagd we vannacht weer terug kunnen. Of een opname.

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat een zorgen allemaal om jullie kindjes. Ik hoop dat het snel beter met ze zal gaan

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Toch opname... Vorig jaar oud en nieuw lag ze ook opgenomen :(

10. raspberry

He bah :( Sterkte!
    Wordt er dan nu ook fatsoenlijke behandeling ingezet, of eerst ook observatie enzo?

11. wachtend

Hooyo oef het is weer spannend!! Ik ga duimen op in ieder geval een bevredigende uitslag!

@ hier: Vandaag toch bij de KA geweest met de dietiste overleg gehad en we gaan meer schepjes melk in zijn drinken doen zodat hij toch wat meer voedingsstoffen binnen krijgt. Ook zijn zijn longen weer schoon gelukkig!

Net waren we even boodschappen doen en zoon begint ontzettend te huilen we kijken naar hem en rechteroor weer vuurrood arghhhhh meteen de HA gebeld die zei al bel de KA maar, KA gesproken en voor nu is het zetpil en neus druppelen mocht het morgen nog steeds zo zijn dan weer naar de KA. Maar deze KA zei ook al vraag aan je eigen KA een doorverwijzing naar de KNO arts (Rozemarijke er word dus aan gewerkt!!) KA vond het wel heel vreemd dat hij dus niet op de AB heeft gereageerd voor zijn oren.

Voor nu dus afwachten wat ons weer te wachten gaat staan, ik hoop alleen niet dat er nu een nieuw virus onderweg is (ben even virusmoe)

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Thanks

Nee ze is echt uitgedroogd dus ze gaat nu ors krijgen. Als ze dat verdraagd morgen heel langzaam de voeding opbouwen. En kijken hoe ze zit met de diaree.

13. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

He getsie! Wat sneu ook. Beterschap! Virusmoe ken ik heel goed :( goed dat je de ka heb gebeld. Hoe waren de longen?

14. raspberry

Ontlastingkweek weer, mag ik hopen? :(
    Bah, sterkte ermee, zeker zo met de feestdagen :(

15. wachtend

Ohh vergeet ik helemaal het goeie nieuws hihi longen waren schoon!!! (sorry zit alweer met mijn hoofd bij probleem nummer zoveel)

Maar je meisje uitgedroogd gadver de gadver :( Hoop dat ze heel snel opknapt want dit is echt niet leuk meer

16. raspberry

@wachtend: mooi dat die verwijzing er gaat komen. Hier was het bij de oudste ook af en aan oorontstekingen en de jongste had direct na een ab-kuur nu dus ook alweer een oorontsteking, compleet met giga-loopoor te pakken.
    Oorontsteking is meestal bacterieel, dus simpelweg een opeenstapeling van bacterieen en troep. AB pakt die ontsteking wel aan, maar als de troep zich op blijft hopen, ontstaat er gewoon weer een nieuwe ontsteking :(

17. wachtend

Ja joh Rozemarijke ik word er nu een héél klein beetje moe van.
    Ook omdat zoon dus meteen niet meer wil eten en drinken als hij zoiets heeft.
    Zijn rechterwang en oor zijn nu echt vuurrood. Ik ben weer zo bang voor koorts etc niet om mijzelf hoor want we gaan gewoon door maar voor die kleine.

18. maliro

maliro Niet meer actief

H0oyo, toch opname dus, wat zuur! Ik hoop van harte dat het snel beter gaat op de ORS en dat alles weer wat rustiger wordt.

Wachtend, fijn dat er aan die doorverwijzing gewerkt wordt. Super dat de longen schoon zijn!
    Virusmoe is herkenbaar. Hier ook last van :-s Hopelijk komt er geen koorts aan te pas

Azucena, wat sneu dat de voeding er weer uit komt :( mag het eindelijk wat beter gaan?? oei die lengte/gewicht-verhouding is idd erg minimaal.

Rozemarijke, hoe gaat het bij jullie?

Tuttebel heeft vandaag eindelijk weer goed gegeten en gedronken, joepie! 750 ml gedronken (waarvan 1 papfles), een broodje, een banaan en een bord warm eten. Hoe maak je een moeder gelukkig?!
    Gisteravond was ze erg onrustig, veel huilen dus korte nacht. Vandaag ook maar 1.5 uur geslapen, maar ik ben zo blij dat ze goed gegeten en gedronken heeft! Zou fijn zijn als ze vrijdag idd gegroeid blijkt te zijn, wie weet verrast ze me :)
    En maar 1 diarreeluier vandaag. Niet verkeerd. Wel weer luiers maatje kleiner gekocht want maat 4 slobbert onder dr kontje. Maat 3 voor overdag en nu in de nacht lekker maat 4.
    Ze is vanmiddag wel weer begonnen met snotteren, hopelijk zet deze verkoudheid niet door.

19. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik heb even geen puf om op alles te reageren. Hopelijk morgen weer!

Ben wel heel benieuwd hoe het nou met jouw meisje gaat, hooyoAasiya.. Was er nog een verklaring voor de blauwe handjes en voetjes? Is de ors binnen gebleven?

Quinten heeft vandaag erg slecht zelf gedronken, maar 225 zelf. Hij krijgt nu dus in een 5 uur tijd bijna 600cc erin gepropt. Onvoorstelbaar. Ik 'hoop' dat hij het er weer uitspuugt. Ik vind het onnatuurlijk om hem zo vol te proppen in een paar uur. Wat hij vandaag in 12 uur dronk, willen ze nu on 5 uur er 3x in krijgen.

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Nou, het verbaasd me dat het nog zo lang geduurd heeft, maar z'n maaginhoud is er weer uit. Op de grond deze keer, dus gelukkig zijn we zelf zo goed als schoon gebleven.

Om 04:30 werd z'n sonde afgekoppeld, heeft vanaf 23:00 op 75 ml per uur gestaan. En tien minuten later kwam alles eruit.

Nu ben ik weer heel benieuwd wat ze morgen zeggen.

Deel Deze Pagina