Al 3 weken verhoging/koorts. Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sterkte vanmiddag Charlie!
    En Hooyo, jij zo ook. Hopelijk valt het mee!

Hier ging het na het stoppen met de oordruppels direct weer mis, maar toen we dat merkten direct weer gestart en vandaag lijkt het weer rustiger. Gisteren was het echt bagger: maar een uur geslapen, krijsend wakker geworden, niet willen eten, medicatie niet willen, (poeder wat in fruitmoes gaat)... Gistermiddag maar even gebeld met een kinderarts en de keuze gekregen voor opname en medicatie via sonde of thuis nog even aanzien. Mijn man wilde het eerste, maar dat leek me niet zo handig. Veel te ingrijpend allemaal, zeker als ik ook hoor wat voor ellende die sonde bij jullie kindjes allemaal is. En gelukkig maar, want medicatie gaat weer aardig naar binnen, (moet wel de hele truckendoos opentrekken, maar OK), en ze ging net ook weer rustiger slapen, (wel nog in slaap moeten wiegen).
    Vanmiddag naar de KNO en maar eens goed overleggen, want dit is niks :(

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Jij ook veel sterkte rozemarijke ik hoop dat de kno arts wat voor jullie kan doen...

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Succes en sterkte vanmiddag charliebradbury! Hopelijk is het snel 15:45, zo lang in spanning zitten is ook niks!

Rozemarijke, succes bij de kno arts. Dit is zo inderdaad geen doen. Hopelijk kunnen ze alwaar voor jou en je meisje betekenen.

Quinten heeft gisteravond weer 39.8 koorts gehad mét PCM. Wij gaan vanmiddag dus weer naar de huisarts om z'n oren na te laten kijken. Daar zat eergisteren vocht in, misschien dat dat nu verslechterd is. Ik hoop eerlijk gezegd dat daar de oorzaak ligt, dat is relatief makkelijk te verhelpen. Wil niet weer weken gaan lopen sukkelen.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    He bah het gaat bij ons alle gewoon niet lekker!
    Iedereen beterschap :(

Net gewogen ze is wat aangekomen dus we hoeven nu niet terug naar het zkh. Gelukkig! 8,7 kilo is ze nu.
    Maar tijdens het uitkleden zag ik vlekjes/pukkeltjes op dr ruggetje en buik. Morgen toch voor mezelf een afspraak bij de ha dus heb haar er ook bijgezet. Vraag ik gelijk of ze de oren nog een x goed wil nakijken nadat ze arts van de seh had gezegd dat 1 buisje eruit ligt :(

Ik ben dr zooo klaar mee. En nu is de oudste ook weer aan het hoesten en dat is overgegaan naar een nare slijmhoest. Bij haar betekend dat verhoogde kans op een longontsteking dus we zijn weer extra aan het puffen om de boel open te houden, aan het peppen (dat s met een masker die de druk in de longen vergroot zodat attelectases open gaan en slijm weg kan) daarnaast de standaard medicatie... Ik ben dr weer zoet mee.

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    En weer een dubbele oorontsteking.. Dus weer antibiotica. Ik ben er ook wel meer dan klaar mee, al dat ziek zijn.

Fijn dat ze toch wat aangekomen was hooyoAasiya! Beterschap voor beide dochters. Hopelijk zijn alle bacteriën weer snel de deur uit. Sterkte.

6. raspberry

Hier links ook weer een oorontsteking en rechts niet helemaal fris ook. Nog een week door met de antibiotica-druppels en als het dan niet over is of heel snel weer terug is, toch maar eens kijken of de neusamandel eruit moet.
    Ik heb weinig vertrouwen in die druppels, na bijna 2 weken gebruik, dus we hangen denk ik heel snel weer aan de lijn bij de KNO, als de week doordruppelen voorbij is.
    Bij de oudste was het de sleutel tot doorslapen, dus hopelijk snel actie straks en dan na 6 jaar eindelijk eens weer door kunnen slapen....

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Beterschap voor jullie :(

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    En na 3 uur seh in het ziekenhuis ben ik nu weer tuis. De oudste piepte flink over de longen en heeft heel veel slijm. Ze hebben haar verneveld en maandag moeten we terug komen. Als ze van het weekend koorts krijgt gelijk terug komen. Bah bah bah... Maar wat zat mijn gevoel weer juist!
    Jamielah hoest sinds vandaag ook enorm veel. Duimen dat haar longen het goed blijven doen anders heb ik een duo op de seh. :(

9. maliro

maliro Niet meer actief

Wat een ellende weer dames! R.omée doet vrolijk mee. Weer flink aan het snotteren, naar dr oortjes grijpen en slechter (maar nu nog voldoende) drinken. Gelukkig geen koorts. Vanmiddag heeft ze weer een stuip-aanval gehad. Zo frustrerend dat haar EEG's allemaal schoon waren. kinderneuroloog gaf destijds wel aan dat ze ws wel een lichte vorm van epilepsie heeft maar vanwege dr ritmestoornis dus geen medicatie. We houden het maar weer in de gaten. Ik vind het wel slopend allemaal. Mijn zoon vraagt momenteel ook veel aandacht, ben dag en nacht met mijn schatjes bezig en doe het met liefde, maar ben zelf wel moe (en ben alleenstaand dus afwisselen met een partner is er niet bij). Straks maar ff vroeg op bed en morgen er weer tegenaan. Beterschap voor alle kindjes hier!

10. raspberry

@Maliro: de kinderarts hier vertelde dat die stuipen ook door heftige pijn veroorzaakt kunnen worden. Kan het niet zijn dat dat bij je dochter ook zo is? Caitlyn heeft door refluxpijn met 5 weken oud twee keer achter elkaar stuipen gehad :(

@hooyo: sterkte, ik duim!

@all: met de ab-druppels voor links, de verdovende druppels voor rechts en 4 zetpillen per dag sliep Caitlyn vannacht in 3 etappes 8,5 uur bij elkaar en desondanks vandaag overdag maar 1,5 uur. 't Is beter dan we eerder deze week hadden, maar voor een kind van 15 maanden natuurlijk veel te weinig :( 10 uur slaap per etmaal, daar gaat ze het niet op redden en is voor haar hart nou niet bepaald bevorderlijk ook, dus dit moet toch wel echt heel snel gaan verbeteren, willen we niet dwars door de medicatie heen toch weer tachycardieen krijgen :(
    Heb besloten dat als het van het weekend niets beter wordt, ik sowieso maandag weer aan de lijn hang voor een nieuwe afspraak. Tempo erin nu maar...

11. maliro

maliro Niet meer actief

Nee niet door de pijn. Een tijd terug heeft ze ook al veel episodes gehad. Niet alleen stuiptrekkingen maar ook absences. Het is nu een maand of twee goed gegaan. Ze is uitgebreid onderzocht in het umcg. Eeg's zijn schoon. Holter laat wel een verlengde qt tijd zien. Ze vermoeden dat het iets met de lqts te maken heeft maar er is nog te weinig over dat syndroom bekend. Ook kan het zijn dat ze wel een lichte vorm van epilepsie heeft. De artsen weten het niet maar hebben zelf haar aanvalletjes wel gezien. De hoop is dat ze er overheen groeit maar voor nu is die hoop weer even weg. Dit is een flinke tegenvaller.

12. maliro

maliro Niet meer actief

Even een snelle update. De trekkingen bleven. Mijn meiske is nu opgenomen en ligt aan de monitor. Ik verwacht geen bijzonderheden maar het zou fijn zijn als ze nu eindelijk eens ontdekken wat er mis is.

13. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Sterkte maliro. Niet leuk.

Hier gaat het ook niet goed, de jongste is enorm benauwd. Ze denken aan het rs. Zit nu op de spoed. Afwachten of ze word opgenomen. :(

14. maliro

maliro Niet meer actief

Hoe gaat het nu met alle kindjes? Wij zijn weer thuis. Gelukkig geen heftige afwijkingen gezien aan de monitor

15. raspberry

Hier de 6e oorontsteking in 6 weken tijd. Gisteren weer bij de kNO geweest, die nu toch liever niet aan de neusamandel ging sleutelen, want zou het alleen maar erger maken.
    Begrijp van m'n broer wel dat een van de mogelijke complicaties is dat een kind astma ontwikkelt als de neusamandel verwijderd wordt, maar dat legt zo'n arts dan dus weer niet uit :(
    Maar nu een extra zware ab-kuur mee en hopen dat dan daarmee straks het leed eindelijk geleden is :(

16. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hoi meiden,

Hier even een update van ons....

Onze zoon blijkt geen hirschsprung te hebben, maar wat hij dan wel heeft weten ze niet zo goed de kinderchirurg is in overleg met andere artsen, ook over wat nu het beleid gaat worden...

We zijn dus eingelijk niets verder,....had zo gehoopt dat het toch die hirschsprung zou zijn.....

Hooyo wat vervelend meid!!! sterkte

Rozemarijke jij ook sterkte meid!

marliro ook jij sterkte met je kindje

17. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jeetje wat heftig charlie! Weten ze wel wat het zou kunnen zijn?

Hier 5 dagen opgenomen geweest met het rs virus. Ook weer erg veel afgevallen in die dagen. Woog nog maar 8.2 kilo (was 8.9).
    Heel erg benauwd geweest.
    Nu weer thuis maar ze gilde t uit van dr oren. Dus naar de hap, knalrode oren en longen die echt niet goed klonken. Nu een ab kuur.
    Oren lopen sinds gister (bah wat vind ik dat vies) en er komt ook bloed uit. Woensdag weer naar de kno, donderdag langs de kinderarts.
    Dat was het wel weer.

18. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ohja ook nieuws uit rotterdam gehad. Ze mag absoluut geen dun vloeibaar meer krijgen. Dus geen slokjes thee/manderijn/peer enz. Ivm verslikken. :( erg lastig.

19. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hey meiden,

Och arme kindjes nog steeds allemaal behoorlijk aan het kwakkelen :( Had zo de hoop even beter nieuws te lezen :(

Update van hier: Sorry sorry sorry dat ik even niet heb meegelezen maar was nu ook zelf geveld door de griep en manlief ook dus was even dubbelop hier.
    En zijn wij er eindelijk weer vanaf begint ZL weer te kwakkelen. Hij heeft 10 dagen geleden de BMR prik gehad en sinds gisteren weer koorts en ondanks zetpil weer 38.5 :( En weer hoesten, snotteren en rochelen (sorry onsmakelijk ik weet het) maar kan dat ook door de BMR komen?? Ben zo bang dat het weer hetzelfde is als paar weken terug!!

Ik ben nu met spoed een ergonomische draagzak aan het proberen te lenen (daar ik niet weet of mijn kleine man het accepteert) om te kijken of hij bij mama op de borst wel wil slapen ipv dat ik weer 3 weken niet van de bank kom ;)

Ik probeer niet bang te worden maar de KA heeft gezegd dat ZL absoluut niet mag afvallen meer anders komt er een sonde in :( Ook heb ik gevraagd voor een doorverwijzing naar de KNO arts maar die wil ze echt niet geven :(

20. wachtend

wachtend Niet meer actief

Update: Zoon heeft zijn 7e oorontsteking in 15 maanden tijd!! Heb dus vandaag alles in het werk gezet om toch die afspraak te krijgen bij de KNO arts! Morgen om 11:40 mag ik er naar toe. Zoon had vannacht 39 graden koorts en had al met al maar 8 uur geslapen (waar hij normaal 14 uur snachts slaapt) vandaag overdag ook helemaal niet geslapen en alleen maar huilen huilen huilen!

Ik ben alle mensen te buiten gegaan en heb op eigen initiatief de KNO afdeling gebeld en heb gewoon zowat staan janken aan de telefoon!

Protocol schijnt dus ook te zijn na 4 oorontstekingen moet hij gezien worden door een KNO arts, dus ben ook echt enorm giftig!!!

Morgen dus meer en hopelijk kunnen ze onze kleine man helpen!

Deel Deze Pagina