Al 3 weken verhoging/koorts. Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hopelijk blijft de koorts nu weg! En hopelijk morgen wat begrip tijdens de belafspraak.. Gewoon op je strepen staan als het je niet lekker zit!

Wij moeten zo bij de hap zijn.. Koorts is opgelopen tot 39.6 met paracetamol, maar hij gilt het ook uit als we hem willen verschonen/temperaturen. Hij is nu echt ziek. Ademt ook veel sneller dan normaal, ik denk dat het nu iets anders is dan dat wat de koorts de afgelopen weken veroorzaakte. Het zit me niet helemaal lekker.

We hopen maar dat we vanavond weer naar huis kunnen met wat meer geruststelling. Vorige keer werden we doorgestuurd naar de EHBO en daarna kinderafdeling (buikgriep/uitgedroogd).

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

He bah, dat is toch niet normaal? :(
    Hopelijk komt er morgen iets behandelbaars uit...

@Azucena: ja, dat afwachtbeleid bij nederlandse artsen.... zucht :( Ik dacht na onze ervaringen met Thirza wel beter toegerust te zijn om bij herhaling sneller de boel onder controle te hebben. Maar bij artsen gaat alles meestal echt als str*nt door een trechter :( Pfff....
    Dan weet je als moeder al lang dat het niet gewoon een virusje (of een paar) is, maar artsen willen dan toch weer afwachten. Zucht
    Sterkte ermee! :(

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    De dienstdoende huisarts dacht aan griep. Dat hij zo krijst bij het luier verschonen kon hij niet verklaren (zeker geen hersenvliesontsteking). Maar onder de mensen is Quinten veel actiever en alerter dan thuis. Dat vind ik zo verraderlijk bij hem. En het feit dat hij op papier 14 maanden is, maar eigenlijk nog geen 12 maanden en ook nog een lichtgewicht.

Wij zijn nog niet gerustgesteld met deze 'diagnose'. Voor ons gevoel is er meer aan de hand. Hij ligt nu in bed en we gaan een paracetamol spiegel opbouwen. Maar net net PCM had hij 40.0, dus het zal me benieuwen.

Ik merk dat mijn vertrouwen in artsen afneemt. Ik ben zo sceptisch over hun diagnoses.. Dus we rommelen maar even door en als ik het niet vertrouw staan we zo weer voor de deur.

Waar ik ook echt heel erg van baal is dat we morgen observatie en intake gesprekken hebben bij een revalidatiecentrum. Ik ben bang dat we deze beter af kunnen bellen. Het krijgen van die afspraken is weken overheen gegaan, krijgen we dat gedonder ook weer. Zucht.

4. raspberry

Ik ken het gevoel. Blijven bellen enzo, want de ervaring leert hier dat je herhaaldelijk signalen moet afgeven en moet blijven benoemen dat je kind meer dan 'gewoon een beetje niet lekker is' voor er wat mee gedaan wordt... :(
    Hopelijk kun je morgen wel naar die gesprekken! Sterkte vannacht.

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

He getsie meid wat rot.. Anders toch maar weer de kinderarts bellen en blijf naar je gevoel luisteren. Dat heb ik hier wel geleerd.

Hier toch weer 38 gisteraaf. Strax me belsafspraak. Kijk dr weer naar uit ;) not!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Is zijn kuur al afgelopen? Onze dochter had dubbele oor en keelontsteking, ab gehad en afgelopen week bleek de ontsteking alleen maar erger te zijn geworden dus andere ab en nu lijkt het iets beter te gaan...

Sterkte!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Succes met de mictiecystogram! Hier twee keer gehad, wat een drama zeg...

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Tjonge azu, wat een ellende.:(
    Hoe gaat het nu?

Sandraske, bedankt, ik zie er ook erg tegenop, ons meissie gaat met een echo al flink tekeer, dus ik verwacht met dit onderzoek dat het helemaal paniek wordt..:(:(

hooyoAasiya: wat een onzekerheid, ik ben benieuwd wat ze je kunnen vertellen. Wanneer had je nou uitslag van de kweek?
    Was hier trouwens ook zo, eerst onderzoek bij de huiarts, wat vervolgens opgestuurd word naar het ziekenhuis om de bacterien te onderzoeken..

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Er is dus ng helemaal geen kweek afgenomen.. Omdat haar arts er niet was en de ha het niet doet. Hoop dus strax meer te horen.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Ik zou het vantevoren aangeven bij de behandelend arts, de tweede keer kreeg onze dochter een "roesje" (gewoon valium) zodat ze wat rustiger was en beter vast te houden... Het was idd beter dan de eerste keer zonder roesje maar nog steeds niet makkelijk.. daarbij kwam dat een verpleegster van de kinderafdeling met ons mee ging en die hebben toch net wat meer feeling voor kinderen, die verpleegster van de rontgen afdeling was zomaar een botte hark...

Ik ben blij dat we niet meer hoeven ;)

Denken ze aan reflux van de nieren bij jullie dochter?

11. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Pff, ja ik had het ook al aangegeven dat mijn dochter er zo heftig op reageerde, toen ik aankaartte of een roesje iets zou zijn (dit had je me namelijk al verteld in je PB) was dat not done! Het hele gebeuren rondom het roesje (infuus, beademing ed:$) zou heftiger voor haar zijn dan het inbrengen van catheter.. Pfff heb er nu al buikpijn van..

Ze gaan het onderzoek nu doen om inderdaad te kijken of ze reflux heeft. Maar als ik de kinderarts zo hoor dan is het meer om te kijken OF er wel iets aan de hand is, is dat niet, dan kunnen we namelijk ook stoppen met de preventieve antibiotica. Daarnaast hebben we een nichtje van mijn man gesproken (urologe in Radboud) en ook zij adviseert het onderzoek te doen, om het zeker te weten, maar zij verwacht dat hier niks uitkomt (n.a.v. ons verhaal) Lichte reflux schijnt vrij normaal te zijn bij meisjes en daar groeien de meeste overheen tzt..
    Maar dan weten we het tenminste en als we zouden kunnen stoppen met de AB zou dat ook mooi zijn!

Wat een ellende he dames, als er iets is met je kindje(s)

Azu: ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met jullie.

HooyoAsya: wat vreemd dat er niet meteen een kweek is gemaakt?:(
    Zou toch wel standaard procedure moeten zijn lijkt me?

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Omdat de kweek via een cateter moet en de huisarts dat niet doet en het zkh (assisitent) het geen spoed vond moest ik wachten op de belafspraak
    Van vandaag...

Ennnnnn natuurlijk ga ik heel even stofzuigen en gelijk gemiste oproep van de kinderarts. Ze belt zo nog een x :(

13. raspberry

Aaarrgghh, wat irritant Hooyoaasiyah! :(
    Hopelijk belt ze een beetje bijtijds weer... :(

14. Happy12

Happy12 Niet meer actief

He ja, dat zul je altijd zien..
    Ik hoop dat ze snel bellen ja.

Rozemarijke, sorry als ik het gemist heb, maar hoe gaat het met jou dochter? Het was een ooronsteking meen ik me te herinneren?
    Hoe gaat het nu met haar?

15. raspberry

Ja, oorontsteking :( En vervolgens werd ze van het weekend echt snip- en snipverkouden en hoest ze zich inmiddels de longen uit d'r lijf :(
    Als het vannacht en morgenochtend niet beter gaat, maar weer even langs de huisarts, (had ze ook aangegeven, dat ze ons dan weer even wilde zien).

16. Happy12

Happy12 Niet meer actief

he bah, wat zielig! Veel beterschap en ik hoop dat het snel beter gaat met Caitlyn.. Hier ook al van de ene in de andere verkoudheid, helaas. Het hoesten is hier nu gelukkig weer wat minder, maar wil het tot morgen even aankijken. Vind het wel erg lang duren, nu. En anders toch maar weer even laten checken allemaal..

Ik merk aan mezelf dat ik het vertrouwen een beetje kwijtraak.
    Nu we al tijden aan het kwakkelen zijn en met het onderzoek op de planning, merk ik aan mezelf dat ik me voortdurend zorgen maak, 'is dit wel goed, zie ik niks over het hoofd, is ze nu al wel niet te lang verkouden, wat als er toch met die nieren is, enz enz'
    Het blijft maar in mijn hoofd spoken.
    Ik weet dat jonge kindjes veel ziek (kunnen) zijn in de eerste levensjaren, maar nu we in de molen zitten voor de nieren, maak ik me gewoon voortdurend zorgen! Herkenbaar??

17. raspberry

Ja, zorgen maken is voor mezelf niet helemaal het juiste woord. Ik denk wel dat ze nu wel erg vaak ziek is, en als ze ziek is ook gewoon vol ziek, doordat de medicatie die ze voor haar hart kreeg (inmiddels over op andere vorm) haar darmen enorm belast heeft, en aangezien die darmen nogal belangrijk zijn voor je weerstand.... :(
    Maar goed, dat is mijn idee. Of ze minder ziek zou zijn als ze eerder al andere medicatie had gehad, zullen we natuurlijk nooit weten :(

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ja jullie hebben al een hele 'zorgengeschiedenis' achter de rug, met beide meiden, zoals ik uit je eerdere berichten begrijp. Petje af voor jou, het valt niet mee!

met mijn dochter natuurlijk wel wat anders, maar door de antibiotica die ze preventief krijgt zal haar weerstand ook niet ten goede komen, maar of ze zonder die AB minder ziek was, zullen we inderdaad nooit weten..

Hopelijk gaat het snel beter, met al onze kindjes!

Nog steeds benieuwd naar azu en Q. Hopelijk gaat het goed.

HooyoAsya: al terug gebeld door de arts?

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft geen infuus etc gehad, ze kreeg gewoon een klysma stesolid = valium... Wat een gedoe allemaal hè, hopelijk voor jullie komt er niets uit!

20. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Hmm daar heeft onze kinderarts niks over gezegd, maar volgens mij gewoon omdat ze er niet aan wil..;)

Pff ja een heel gedoe, vind het zo sneu voor haar, zeker omdat ze snel in paniek is, wat onderzoeken betreft..
    Als het goed is duurt het onderzoek niet lang, is mij verteld..

Hoe gaat het nu met jou dochter? Zij heeft verder geen controles meer toch?

Deel Deze Pagina